Forumsvar skapade

Sida 118 av 137
  • calle_b

Medlem
    3 december, 2002 vid 12:26 som svar på: Skolarbete… Da result!

Hahaha! Här e en till som lyckades med…..el inte lyckades med att gå i skolan… speciellt inte när det rörde sej i träden….
    Lärarna saknar total empati med unga, nybitna surfare… smirk.gif
    Usch nej…

Stor grattis på dej iaf Tomtenissen, kungdenknege, eli… smile.gif

Ha d gott grin.gif

• calle_b

Medlem
    3 december, 2002 vid 12:08 som svar på: Allmänt om OCEANRACET

Hej!

Till den anonyma hanen/honan:

Du har rätt i att SBF har ett finger med i spelet, det är sant.
    Min grundtanke var från början en seglats mellan Nynäshamn och Visby. Men på grund av både det ena och det andra, mest vindsäkerheten faktiskt,
    så blir det ett västkust event med start från Fredrickshavn och målgång i Gbg i samband med Gtb-kalaset.
    Men jag håller med dej i att det behövs mer surf på ostkusten, en eventuell freestyle-tävling på Riddarfjärden kanske? wink.gif
    Jaja… Håller med dej till många procent, men inte hundra…
    Ring eller hör av dej ang. ”ensamma långturen”.
    Den sträckan vill jag segla!
    Men annars tror jag att seglatsen mellan Fredrickshavn/Göterborg kommer bli, minst sagt, suverän.
    En tanke finns att göra detta event en gång per år, och då
    varför inte på ostkusten ett år?Att du i ren protest inte kommer att vara med tycker jag är skittrist.
    Du kommer missa en, milt utryckt, jävla segling som kommer
    leva kvar hos alla tills hjärnan inte fungerar längre smile.gif

jaja! Svt pratade jag med igår och intresse finns absolut från deras sida. Har berättat lite löst vad det hela går ut på och
    han (Kjell, chefredaktör, sporten) tycker att det låter som en suverän idé.
    Svar kommer förmodligen den här veckan.

Ha d gott så länge!

• calle_b

Medlem
    1 december, 2002 vid 18:47 som svar på: Varför började Du vindsurfa?

Glömmer det aldrig smile.gif

Fem somrar sen, såg jag polarens kusin vara ute på en Alpha 325(150 liter, och centerbord) och det såg så kul ut att jag inte kunde hålla mej borta. Lånade hans bräda en och en halv säsong för att sen köpa mej en bic Techno och ett Vamp 5.3 som första utrustning…. Sedan dess är jag, milt utryckt, fast. Drar till Mallis snart, då ska det surfas smile.gif

Ha d gott

• calle_b

Medlem
    19 november, 2002 vid 14:42 som svar på: Följebåt!!!!!!!!!!!!!

Tackar för responsen men måste nog ta o steka förslaget med
    nakensurfandet…. Ha schnoifen hängandes 4-5 timmar i
    massor med vind och dessutom ha hängselen upp i mumindalen är inte direkt vad jag längtar efter. crazy.gif

Ha d gott

• calle_b

Medlem
    19 november, 2002 vid 13:34 som svar på: Nya styrelsemedlemmar i SBF

Ja… Vad kan man svara på det?

Tack för ett lyckat 2002!
    Ses i starten till SBF OCEANRACE. wink.gif

Ha d gott

• calle_b

Medlem
    19 november, 2002 vid 12:37 som svar på: Följebåt!!!!!!!!!!!!!

Hej igen!

Nu börjar det röra på sig lite grann. Pratade ihop mig lite med SBF igår och ett Ocean Race är uppe på shemat. Så nu sitter jag här med lite frågor:

Hur många är egentligen intresserade av en segling mellan Nynäshamn och Visby?

Är det någon som vet statestik på vindar under vårperioden i dessa vatten?

Vem vill vara med mig och hjälpa till? Jag jobbar nu lite tillsammans med SBF efter ett samtal med nya ordf. Robert igår. Jag vill ha någon skeptisk person som jag kan bolla idéer med, eftersom jag är optemist i alla lägen. smile.gif

Maila till Carl_Bergstrand@hotmail.com eller använd konfen.
    Går även bra att ringa—Tel: 070 3234476.

Ha d gott!

• calle_b

Medlem
    18 november, 2002 vid 16:59 som svar på: Följebåt!!!!!!!!!!!!!

Att jag inte kontaktat SBF än är juh en liten miss… Att jag inte tänkte på det.
    Jaja. Hörs snart SBF.

Ha d gott och ang. brädval får man köra på det man har. smirk.gif

Tjing/ Cd

• calle_b

Medlem
    16 november, 2002 vid 20:12 som svar på: Följebåt!!!!!!!!!!!!!

Vem tar kontakt med Destination Gotland?
    Jag har ganska mycket just nu, men kommer att satsa mycket tid på att få igång det här evenmanget. Jag har dagligen tankar om detta projekt och ska genomföra denna segling.

Anledningen till att jag gick ut på konfen med detta
    var att försöka få detta till ett stor grej. Mina visioner och drömmar är inte orealistiska, och jag kommer att göra mycket för att få dem slå in. Siktar man högt, så kommer man en bra bit. Seglingen SKA genomföras.
    Så enkelt är det. smirk.gif

Ha d gott

Ha d gott

• calle_b

Medlem
    16 november, 2002 vid 18:04 som svar på: Följebåt!!!!!!!!!!!!!

Skön intervju.

Låt se, dom grabbarna är SKITDUKTIGA och seglar i etapper på 3.5-4.5 h. Blir trötta, självklart.

Vi kommer att köra i mellan 4-5 h minst och kommer inte ha lika grötig sjö. Att segla i dyningar på 8-9 meter med ”chop” på 2 meter är lite anorlunda än att segla i 3-4 m dyning med chop på 0.5-1 m. Jag tror att den segling jag pratar om är fullt möjlig, det är nog hälften så jobbigt som vasaloppet. Kroka i, utnyttja surfet, håll ner grejerna i vattnet och ös. Funderar på att täckna en shysst livförsäkring….. wink.gif

Undrar om Gotlandsfärjorna ger fan i oss eller vad….

Ha d gott!

• calle_b

Medlem
    16 november, 2002 vid 16:56 som svar på: Följebåt!!!!!!!!!!!!!

Har oxå funderat på att lägga starten en liten bit närmre. Men samtidigt vore det kul att kunna ha ett jippo nånstans där folk kan samlas o beundra oss dårar som kastar oss ut på det här galna projektet.

Har mailat Red Bull så nu får vi se.
    Ska ta kontakt med Eurosport också men det blir på måndag. Är det någon som har fler tips?

Ha d gott

PS: Getwet, vilken vindstyrka, bog körde du? Låg du på kryss eller slör eller….? Berätta gärna mer.DS

/Cd

• calle_b

Medlem
    15 november, 2002 vid 16:08 som svar på: Följebåt!!!!!!!!!!!!!

Grymt kul det här, får massor med superidéer härifrån.

Visst är det jobbigt att stå o segla på en bog.
    Men det är det värt, tänk vilken enorm resa.
    Väderstrecket är exakt syd mellan visby o sthlm så en vind från NO i en rekordelig styrka skulle göra susen. (Inte roligt att kryssa)
    Jag tänker mej en lång,snabb och intensiv extrem slör…
    Att försöka göra en stor grej av det hela tror jag
    kan bli skitkul, rent ut sagt.

Jag skulle be om hjälp att få en lista på tänkbara sponsorer
    Alla idéer är bra, förutom dom dåliga.

Som sagt, evenemanget S-K-A bli av.

Nu ska det ringas.

Ha d gott!!!!!!
    /Cd

• calle_b

Medlem
    15 november, 2002 vid 14:22 som svar på: Följebåt!!!!!!!!!!!!!

Förresten, tanken är att det ska blåsa, mycket.
    Ang. Formula alltså. Men ju fler vi blir desto bättre.
    Ska ringa Red Bull.
    Hoppas innerligt att den här vinter går snabbt och hyfsat smärtfritt.

• calle_b

Medlem
    15 november, 2002 vid 13:50 som svar på: Följebåt!!!!!!!!!!!!!

Kul att det finns så stort intresse! Det skulle vara riktigt perfekt att få lite spons, och ev. media-bevakning
    (drömscenario: Helikopter som filmar grin.gif )

Jag har mailat tv4 för ca 1.5 vecka sen men inte fått någon respons, men dom håller väl på att dra igång nån sportkanal som skulle innehålla extremsporter och grejer…. Så man ska nog inte underskatta intresse från dem.

Är det någon som har bra kontakt inom försvaret så kan denna kanske känna på dom lite och kolla om intresse finns.
    Kan bli en riktigt ball historia det här….

Återkom ang, intresse och tips på hur man får tag i följebåten!

Ha d gott alla galna smirk.gif
    /Cd

• calle_b

Medlem
    14 november, 2002 vid 19:55 som svar på: Hypersonic ca 8000:-(887euro) i Tyskland(Surfhaus)

Stort tack för att du finns! Som alltid, förjävla rolig läsning.

Ha d grymt gott!

• calle_b

Medlem
    14 november, 2002 vid 14:52 som svar på: Bästa resan i juni i Sverige (danmark)?

Klitmöller och Lökken är ställen jag vet funkar bra. Va där i sommras o körde 5.8 varje dag i solsken. (sjöbris)
    Detta va sen Juli så jag kan tänka mej att vinden är bättre tidigare på sommarn. Ska försöka dra ihop ett stort, galet gäng till nästa sommar för att finansiera en hyrvilla. Håller på att kika priser och prylar nu. Men tiden finns inte just nu. Återkommer då jag vet nåt.

Ha d gott grin.gif

Sida 118 av 137
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications