Forumsvar skapade

Sida 119 av 137
  • calle_b

Medlem
    14 november, 2002 vid 14:40 som svar på: Ultimata arbetet???

Gick ut med precis samma typ av tråd(”Hur gör man?”) här för ett tag sen och fick bra svar. Blev till slut fritidsledare vilket passar alldeles utmärkt smile.gif smile.gif smile.gif

ha d fet gott o lycka till med slitet!

• calle_b

Medlem
    10 november, 2002 vid 17:48 som svar på: Överriggad?

Den där bilden får man gåshud av. Den e så jävla fin!

• calle_b

Medlem
    6 november, 2002 vid 20:37 som svar på: Eastcoust vs. Westcoust

Absolut imponerande ”fanatikitism”. Tyvärr kan jag inte kontra på just det området. Men med tanke på att vi ostkustare sällan(SKITSÄLLAN) får smaka på ös, förutom när det är 2cm kallt för vissa organ. Ska nog ta tag i vårt inomhusbad här och tvinga dom att köpa en jetmotor eller två så kanske man får segla lite. För övrigt så tror jag som tidigare skrivet också att vi oskustare är mindre kräsna när det kommer till förhållanden. Vi snackar byig 7.5 vind i sjuka rikningar(för det mesta tokfel).
    Men man kommer iaf ut och får köra. Sen att jag står och svär och pumpar som något utav en primitiv urmänniska 9 fall av tio är en vanesak. Man vänjer sig. Eller flyr till västkusten. Eller Torö. Jaja.

Ha d gott

• calle_b

Medlem
    6 november, 2002 vid 17:40 som svar på: Eastcoust vs. Westcoust

Ang. vilka som är mest fanatiska av ost eller västkustare lämnar jag osagt. Men jag undrar om inte det finns flest fanatiker på ostkusten… Jag är iaf helt sjukt fantastiskt fanatisk. Så är det. Brännmaneter luktar för övrigt bajs. De Danska speciellt. Stora röda slemmiga historier som bara ligger och jäklas med fanatiska surfare, och andra oxå för den delen.

Ha d gott

• calle_b

Medlem
    5 november, 2002 vid 21:02 som svar på: !!!!DJURGÅRDEN!!!!

Jag kan bara säga mina åsikter och blunda om ni inte vill se dom wink.gif

Tycker fotboll, hockey, amerikansk fotboll och andra ”vanliga” sporter inte kan erbjuda mej ett piss i nöje eller utmaning. Dessutom är sporterna FÖR stora, snackar att spelarna själva är bönder på ett schack-bräde som styrs av pengagalna fikonbär.
    Upplägget i sporten: ”-Kom igen grabbar, vi jagar en boll!!!” Ligger inte i mitt intresse.
    Friheten är det som lockar för mej och inte faaan kommer jag att hitta den framför 10000 fans, instängd på en arena.
    Dessa sporter har inget att erbjuda mej alls, faktiskt.
    Visst det är skönt att göra mål, men jämför det med att flyga 3-4 meter upp i luften och segla med vinden ett tag för att landa i vatten, det bästa som finns!

Kunde inte hålla mej.

Ha d gott.
    /trångsynt? smirk.gif

• calle_b

Medlem
    5 november, 2002 vid 20:46 som svar på: en fråga???

Själv kan jag om jag har lust och inte är trött, dra rigg på mina 75 liter…
    Fast vattenstarten är juh att rekommendera… wink.gif

Ha d gott!

• calle_b

Medlem
    5 november, 2002 vid 20:39 som svar på: statistisk analys…

El flugos viktos:

60 kg på en 75 liters Mystery 252 (54 bred)
    Fena 23 cm(kommer fler)
    6.5 7-8 m/s
    5.8 8-10 m/s
    5.2 10-13 m/s
    4.3 14-17 m/s (har även kört en mycket kort repa (ut, in) i 20 m/s med öppen dörr och FULL J-LA MUSTRULLE) smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif

ha d gott o lycka till med det du nu gjorde… wink.gif

• calle_b

Medlem
    5 november, 2002 vid 20:22 som svar på: Slut på säsongen norr om Sthlm?

Nu är det tamejfan slut, över, dött, klart, hopplöst osv osv.

Vinter är kommen, frost ligger i sthlm hela dagarna… Funderar starkt på att gå i ide.

Ha d gott

• calle_b

Medlem
    3 november, 2002 vid 12:29 som svar på: Slut på säsongen norr om Sthlm?

Sand mellan tårna blir man för suktad av, går tyvärr bort. Kollade på den i sjuka mängder förra vintern och byggde upp ett sån´t toksug efter surf så man blev galen. Känner att abstinensen redan håller på att ta över de normala tankebanorna…. Suck.. Here we go again, in i kylan o mörkret. Jaja. man får hitta på lite annat galet så går det nog…

Ha d gott

• calle_b

Medlem
    3 november, 2002 vid 11:37 som svar på: Slut på säsongen norr om Sthlm?

Jag har gett mej för säsongen…. Om det inte kommer en till tag med sol och vind i humana temperaturer, får jag nog vänta tills nästa säsong….. Hur ska man överleva, nån som vet?

Ha d gott

• calle_b

Medlem
    31 oktober, 2002 vid 20:01 som svar på: Vindsurfing- Instruktionsfilmer

Mr Wave har rätt! Den gillar jag skarpt! Tror nog att den snyggaste duckjiben finns på den rullen. Mörkhyad stor snubbe gör den så tight att sprutet flyger som i en cutback. Helt klart grym på alla vis, den rullen! K-Ö-P wink.gif

Ha d gott

• calle_b

Medlem
    28 oktober, 2002 vid 21:47 som svar på: Liten aptitretare från WA

Aptitretare va ordet…

Ingen tråkig våg heller. Vädret är juh inte att klaga på heller….. Det är bara att inse faktum…. Bor på fel ställe. crazy.gif

Var ligger stället? Faktiskt inte hört talas om det, och famför allt, blåser det under vinter och är det billigt? smile.gif

Ha d gott smirk.gif

• calle_b

Medlem
    28 oktober, 2002 vid 06:52 som svar på: Fuerteventura resa, behöver lite info..

Hej alla glada!(ni andra oxå)

Har själv varit på Fuerte och det funkar fint. Jag var där i Januari förra året i Corralejo och det vart mycket nice. Vi fick surfa 4 dagar av 7 så läget är inte helt knas. Körde mest runt med 5.5 o dylikt. Vid den tidpunkte på året är det som Sverige men fett mycket varmare och skönare…. FlagBeach bjöd på galen onshore och i Corralejo hamnen så vart det lite bump&Jump i chops som kan liknas vid stora värtan. Åker man en bit till Norrut kommer swell på, när vi va där, 3-4 meters galna break. Tokiga spanjorer körde och vi tittade på. Summa. Vågsurfing funkar, Vindsurfing funkar och vågsurfing vid flagbeach är inte omöjligt alls. Breaket ligger runt 2 meter och är ganska rent. Pass upp på lågvattnet, jävliga stenar av den hårda sorten…

Ha d gott! (Hurfankommerjagöverlevavinterhelvetet)

• calle_b

Medlem
    26 oktober, 2002 vid 20:40 som svar på: Kul grej!!

Hehe. Intressant att vattenstarta….. smile.gif

Det närmaste jag har kommit är 8.5 på 101 liter. (36 cm fena)

Med ruggigt lätt bakfot gick det, men ej att rekommendera wink.gif

Men pröva går juh. Om fenan är lika lång som brädan…..

Ha d gott

• calle_b

Medlem
    26 oktober, 2002 vid 13:14 som svar på: skydd på brädan

Sluta krascha wink.gif

Annars trodde jag ett tag på devotiern(eller nåt?) som skulle placeras framför mastfoten.
    Tänkte på en annan lösning, en gammal fotstropp eller dyl som man helt sonika tejpar fast på nosen….

ha d gott

Sida 119 av 137
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications