calle_b
Forumsvar skapade
-
Älskar oxå tryck!!!
Tack för råden!
Nu jävlar ska det ösas—-ännu mer.
Ha d gott
-
Säg till när du har testat den

För övrigt är min övervakning av träd en mycket utstuderad hobby. Lövträd är även mer kända som ”optmist-buskar”…
Man kan dock nästan alltid lita på barrträden som även nämnts som ”Vind-ruskor” och dylikt…Sen att det aldrig blåser när man kommer ner till stranden är en helt annan femma…
Ha d gott
-
Det där va nog det vettigaste som skrivits här på länge

Akta sej för punkt 3. Inte roligt….
Ha d gott
-
Ses och höres!
Krya på dej och bli inte beroende av morfinet nu

Ha d så gott det går! Ska försöka fixa fram lite surfrullar till dej…..
CD
-
Du har totalt missförstått mitt inlägg!
Det jag snackat om är de snubbarna som blöter ner sej på Bali och kommer upp 2 min senare utan ens tagit en våg.
Kliver senare hem till Sverige och visar upp sig som riktiga surfare men beter sej som skit, på många områden.Att du får känslan av att mer erfarna surfare dissar dej och din utveckling, är i mina ögon något helt främmande.
Har aldrig upplevt nån form utav ”överlägsenhet” eller kaxighet när jag var nybörjare. Snarare tvärtom.Så är det
Ha d gott

-
Japp Boman.
Jämför oxå propotionerna mellan Boing och Pipern.
Piperna har juh rätt mycket större vingar i sådana fall men här kommer vi in på lite annan teknik som utan tvekan är skitjobbig
Summan av kardemumman och profiler o sånt är att vindsurfingsegel och vingar o sånt är coolt

Nu måste jag surfa snart annar kommer jag att flippa ur, ännu mer.

Ha d gott
-
Förstår självklart att många inte KAN följa med. Men detta är ett intresse test:
Resan kommer definitivt bli av och det kommer BLI KUL!
Juh fler vi blir desto bättre
TJo
-
Kleppe>
Tjo!
Jag tycker sporten är bra precis som den är. En riktig rysare är det som har hänt det senaste åren med vågsurfing:
Folk drar till Bali. Köper shysst utstyrsel som man kan impa med, kliver ner i vattnet och blöter sej och kommer upp som en ”riktig surfare” och sen drar dom hem o e skitballa och säger: ”Faan, det e så grymt me vågsurfing och det va så ball att ligga o köra barrels och floaters….” Väl på vattnet är dom skitkassa och det enda dom kan är surfstilen…. suck. Eller tänk ännu värre, om det blir som snowboard. Fy faan.
Tycker jag.
Ha d gott!
-
Vi pratar från ca den 16:e ungefär. Håller på att kolla runt på uthyrnings siter nu och jag undrar om det inte vore bättre att kanske ta det senare pga priser. Men va faan… Jobbar själv fram till den 15:e juni men efter det är jag fri. Det gäller bara att andra är det oxå
Juli funkar nere i danmark eftersom det kommer sjöbris varje solig dag. Här i sverige är det tvärdött för det mesta. Fastnade totalt för Klitmöller när jag va där i somras och tycker att fler skulle dra dit!Jag måste dra dit igen!
-
Blir avundsjuk som en, ja precis……
Iaf.
Här i sthlm vid Stora Värtan hade vi fotknöls-höga vågor som ibland erbjöd riktig fin ”down the line”-ridning. Enorma bottomturns med inslag av svåra vipeouts, eftersom vågorna rullade in lite ojämnt och var svåra att läsa.
Annars fint under söndagen med bra ös i 5.8:an och vågisen(sant). Vågorna blev större under eftermiddagen och nådde under en tidpunkt ända upp till strax under knähöjd. Vågridningen va helt superb, men det kändes som vågorna va lite för stora…. Gjorde en fet krasch när ett set kom in ,och trodde masten skulle knäckas som en tändsticka. Hurra va underbart det är att segla inomskärs.
Ha d gott
/ i stort behov utav ÖS!
Hur va väddö nån? -
Övrig info:
Vindsurfing har ökat, ökar och håller helt enkelt på att få flera utövare. Försäljningen ökar inte bara här på Konfen utan även i butikerna.
Bara det inte blir nån smäll som för 20 år sen…. Det händer nog inte(hoppas, hoppas)Ha d gott