Forumsvar skapade

Sida 125 av 137
  • calle_b

Medlem
    11 september, 2002 vid 17:04 som svar på: Vind i Sthlm i helgen?!?

Är det någon som har seglat på Stora Värtan i den vindrikning vi får nu? Ja menar, om man kollar kartor o dyl så ser det ut att funka om vinden inte tippar för mycket mot Väst? Nord borde funka klockrent men aldrig prova… Nån som vet hur vinden beter sej där?

Ha d gott

• calle_b

Medlem
    10 september, 2002 vid 14:26 som svar på: Vind i Sthlm i helgen?!?

Jag tycker att vi preleminär-bokar, en sisådär 11-15 m/s på lördag. Vore juh inte direkt helt fel….Stockholm är där jag lägger min beställning.

BJUUUUD NUUUUU!

Ha d gott

• calle_b

Medlem
    9 september, 2002 vid 20:21 som svar på: Teknik?

Håller med ”old hand” Oscar här uppe. Tänk också på att hänga ut från brädan, annars tar magen allt guppande och man mår lätt risigt efter en ”hardchop-dag”. Annars så e de bara o ösa. smile.gif

Ha d gott

• calle_b

Medlem
    8 september, 2002 vid 16:31 som svar på: Stockholm – NO ?!

Tjing! Kul Vindrikning…

Jag var där i höstas och fick smaka på överriggad 5.2 och vågor som va helt ok. Går dessutom färjor där oxå som bjuder till. Iaf:
    Man kör vägen mot Vaxholm och i Vaxholm tar man färjan över till Rindö och sen vidare till Boda brygga, en näst intill övregiven färjebrygga. Man startar i ett ca 800 meter brett sund men kan lätt kryssa de 100 meterna upp till de längre bogarna(3 km),.Brevid till vänster om bryggan på hala skärgårdshällar går man i. Men nere i vattnet har man en ”hylla”att stå på så det är lugnt. Stället ser inte mycket ut på kartan men bjöd till som bara den när vi va där. Funkar i NNV-NO. Ta me nånting o smaka på, för här finns det bara saltvatten…

Ha d gott o lycka till. (ses där kanske)

• calle_b

Medlem
    8 september, 2002 vid 11:42 som svar på: Volymval för vågis?

Jag skulle väl köra en lite större historia, nåt istil med tabou 3S på runt 90-100 liter. Eller mindre. Ta en som du precis, precis kan dra rigg på….. Borde väl bli runt 95 liter el nåt.

Det beror också lite på var du seglar….. Större vågor= Mindre bräda tycker jag.
    Lycka till o ha d gott

• calle_b

Medlem
    8 september, 2002 vid 11:25 som svar på: Vilken sele är bra?

DaKine´s nya sittselar tycker jag är helt ok. Kostar runt 800kr

Ha d gott

• calle_b

Medlem
    6 september, 2002 vid 18:06 som svar på: Torö eller Fituna imorgon. Vilket är bäst?

Funderar på att åka till Torö imorrn faktiskt. Blåste SV-V förra helgen o då var det tydligen bra. Vi får se.
    Kanske ses där imorrn!

Ha d gott

• calle_b

Medlem
    4 september, 2002 vid 20:48 som svar på: Förföljd av oturen!

Hej

I detta ämne finns det ju precis hur många historier som helst.
    Här kommer en till:

Tjoho. Vaknade i Söndags av att det blåste fantastiskt mycket och klev glad upp ur bingen. Det va juh inte vilken dag som helst utan den underbara ”jag-har-ny-bräda-som-jag-ska-ösa-som-faan-på-dagen”. Skitbra. Öser ut till åkersberga och riggar på 5.2:an o fixar det sista. Sådärja. Går ut med halvdrag och ska göra det första slaget. Rostig som man är klotade man till vattenstarts läget och låg o sprattlade som en mört på amfetamin och, tjong. Vänster fot in i nånting som bäst beskrivs som en jävligt hård, vass och förbannat elak sten. Till historien hör att foten, helgen innan va med om att hamna mellan masten och brädan, klassikern på tvären alltså där foten viker sej så att lilltån och stortån går ihop.

Men det där räckte alltså inte, utan nu blödandes och haltandes har man dessutom åkt på en liten underbar förskylning. Vilken tur. Räkna med minst 5.2 vindar inom en snar framtid alltså. Typ lörd el söndagen.
    Nämde jag att fotjäveln är infekterad lite lätt? Nu vet ni.

Ha d mkt bättre än jag.

• calle_b

Medlem
    4 september, 2002 vid 13:51 som svar på: Riggningstips

Ok då e jag me!!!

Det är bara o köpa nytt….

Nä. Men såna har jag oxå. Dom kommer å går men mina segel håller o mår bra verka det som. smile.gif

Ha d gott

• calle_b

Medlem
    4 september, 2002 vid 13:37 som svar på: Rålambshovsparken, sthlm

Lägg ut info innan så kommer jag o polarna oxå.
    Surfin´Stockholm.

Ses där när d brallar i!

• calle_b

Medlem
    4 september, 2002 vid 13:31 som svar på: Riggningstips

Hej på dej!

Ja, nu e inte jag en höjdare på Naish seglel men jag tror att du möjligtvis dra för klent i nedhalet?Tänk på att du ska ha en schysst båge i masten och att seglet ska släppa lite grann i toppen(akterliket ska INTE vara som en pianosträng).

Sen kan dina veck bero på lattorna? Är vecken vertikala eller horistontella? Om dom är vertikala kan du kanske prova o leka lite med lattorna(spänna el släppa) om det går.

Good luck! smile.gif

• calle_b

Medlem
    2 september, 2002 vid 10:10 som svar på: I behov av brädtips för onshore wave ?!

Hej!

Jag har en Mystery 252 som jag tycker är riktigt trevlig. Funkar bra för svenska förhållanden verkar det som. En del volym i häcken på den, för lite bättre pop, och volym vid mastfoten och framåt gör att den planar förvånansvärt snabbt. Behöver dock bra ös för att bli riktigt rolig(som allt annat) wink.gif

Ha d gott

• calle_b

Medlem
    30 augusti, 2002 vid 17:05 som svar på: Pozo 2002 Video

Jag köper en definitivt. VHS tycker jag funkar bra, nästa steg DVD…=dyrt.

Bor i sthlm så posta gärna en sen när du är klar.
    Skitbra!

Ha d gott

• calle_b

Medlem
    30 augusti, 2002 vid 09:13 som svar på: Shit, shit shit, shit.

Och jag måste jobba. Två stycken underbara timmar som sabbar hela dan idag. Men det blåser imorrn me…….???

• calle_b

Medlem
    29 augusti, 2002 vid 20:38 som svar på: Näsaängsbadet fredag

Pga av jobb och annat skit kommer jag att befinna mej från kl 8 till ca 12.00 på Näsby el Åkersberga. Mest ös under förmiddagen under imorrn! Sen blir det jobb till kl 18 men kanske en kvällssurf oxå wink.gif

Ses i gryningen! Först i vattnet vinner smile.gif !!!!!!!!!

ha d gott ,imorrn jävlar!

Sida 125 av 137
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications