Forumsvar skapade

Sida 126 av 137
  • calle_b

Medlem
    28 augusti, 2002 vid 21:05 som svar på: Näsaängsbadet fredag

Ska bara fixa en, hrm, förskylning så ses vi där. wink.gif Om inte så seglar jag nog i Åkersberga(större vatten=större vågor+ mer vind nästan alltid. Mycket trevligt ställe. Men surfas ska det, också i helgen!

TJo

• calle_b

Medlem
    27 augusti, 2002 vid 21:13 som svar på: http://home.studit.com/com00012/freeride/freeride.htm

Clean design. Ja vafaan. Jag har kört 8.5:an på 101 lit, liknande bräda, 36cm fena. 7.5:a, ja det lär ju fungera. Kolla fenan hur stor den är. Sen beror de på din vikt och teknik oxå…..

Jaja. Ha d gott

• calle_b

Medlem
    27 augusti, 2002 vid 19:27 som svar på: Nu kanske….

Hehe!

Fick smaka lite smått på de mindre idag i kvällsolen.
    6.5:an och Velocen i Näsby Park…. Gick av lite halvhjärtat med goda vindbyar. Man får se dagen som en aptit-retare inför helgen helt enkelt! Så kommer nya lilla vågisen oxå på 75 lit så det får tamejfan bralla i nu….. smile.gif

ha d gott alla glada!

• calle_b

Medlem
    26 augusti, 2002 vid 17:13 som svar på: En perfekt sommar för surfing!?!

Tevligt! Var bor du??????????????????????????????????????

Mycket intresserad av att få lite vind….. milt utryckt…. tro mej. Ska iof. inte klaga. Side-offshore Danmark med 1 m glasvågor som rullade in….En dag men ändå, sen blev det sideshore. Skulle bara dagit me mej 5.8:an och 4.0:an på trippen… (tänkte bara försöka pigga upp mej lite, ursäkta skrytet wink.gif )

Ha d gott! FY FAAAAAAAN VAD JAG VILL VINDSURFA!!!!!!!!!!!!!!

• calle_b

Medlem
    25 augusti, 2002 vid 23:20 som svar på: första vågbräda?

En kul grej att ha i bakhuvet när det gäller så små segel och massor med vind:

”Energin i vinden är ungefär proportionell mot kvadraten på vindhastigheten. Om vinden ökar till det dubbla, så ökar energin i vinden fyra gånger. Ökar vinden från 6 till 12 m/s så blir det alltså nära fyra gånger så mycket energi i vinden.”

Tänk dej då att det ökar från 14-20 m/s så har man en jäkla energi=ös så in i h-vete! smile.gif

Källa- Smhi

Ha d gott

• calle_b

Medlem
    25 augusti, 2002 vid 11:33 som svar på: Vind på lördag!!!!!!!

Har kollat lågtrycket en stund nu och de verkar juh faktiskt som det kanske kommer hit o presenterar sej. Det är lika bra att hitta på bortförklaringar till chefen me en gång wink.gif

Lågtryck nr 2 där ute ser utan tvekan jävligt fett ut smile.gif
    Tjohej! BJUD NU!

• calle_b

Medlem
    24 augusti, 2002 vid 22:51 som svar på: FTP uppdatering

Bara bra musik är tillåten wink.gif

Ska(när jag kommer på hur man gör) lägga upp lite rolig och förmodligen annorlunda ”surf-tunes”. Tjing

• calle_b

Medlem
    24 augusti, 2002 vid 20:27 som svar på: Satsa 100%!

HELT RÄTT! Du hann före wink.gif

Jag satsar 100% på att utvecklas varje gång jag är ute, men även på att ha kul. Det är juh faktiskt det som räknas;)

Tjing o ha d gott

• calle_b

Medlem
    24 augusti, 2002 vid 16:03 som svar på: Ost max 5 m/s i 08:a till helgen

Tog definitivt inte hem det idag… Kom väl upp i 10 knop(pumpandes med 7.5 i 100meter) men det var det…. Imorrn kanske????

Ha d gott

• calle_b

Medlem
    24 augusti, 2002 vid 11:02 som svar på: FTP uppdatering

Nu e allt frid o fröjd(förutom att Värtan ligger still)… Har laddat hem lite stuff nu o de va mycket trevliga saker smile.gif !

ha d gott

• calle_b

Medlem
    23 augusti, 2002 vid 22:33 som svar på: FTP uppdatering

Nice smile.gif Var hamnar den? Förresten? Hur kommer man in i uploaden om den nu hamnar där? Frågar efter lösen o grejer.

Tjo!

• calle_b

Medlem
    23 augusti, 2002 vid 22:26 som svar på: FTP uppdatering

Nä..Det ända jag får upp är en psycadelisk skärmsläckare(inte helt tokigt) men man vill juh se rullen…. Kan du lägga codec-prylen på FTP:n så vore det skitfröjdigt:)

Tjo

• calle_b

Medlem
    23 augusti, 2002 vid 21:57 som svar på: FTP uppdatering

Hur många kan FTP:n ta samtidigt? Jag hänger där mycket nu…. RIP-rullen rules! Men jag får inte Adnatura o funka…. Jävla skit datorer! E de nån som har nå tips? Jag verkar inte har rätt ”Codec” eller nåt till WirusMediapläjer…..

tjo

• calle_b

Medlem
    23 augusti, 2002 vid 21:25 som svar på: Hur många gånger brukar ni segla per år?

Kul fråga…. Krävdes lite hjärngympa o konsultering me polarn men kom fram till HITTILS mellan 25-32 ggr. Men man får inte glömma hösten wink.gif

Tjo (ps va i danmark o lite sånt så där fick 10 dagar ds)

• calle_b

Medlem
    23 augusti, 2002 vid 21:19 som svar på: Ost max 5 m/s i 08:a till helgen

hehe.. Som tidigar skrivet:
    Hoppet är det sista som överger oss!!!

Jag vet, jag går själv o suktar efter brisen…. Finns hopp imorrn KANSKE….. men man vet aldrig. Hör av mej ang. speed rekordet wink.gif

Ha d gott

Sida 126 av 137
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications