calle_b
Forumsvar skapade
-
Ska bara fixa en, hrm, förskylning så ses vi där.
Om inte så seglar jag nog i Åkersberga(större vatten=större vågor+ mer vind nästan alltid. Mycket trevligt ställe. Men surfas ska det, också i helgen!TJo
-
calle_b
Medlem27 augusti, 2002 vid 21:13 som svar på: http://home.studit.com/com00012/freeride/freeride.htmClean design. Ja vafaan. Jag har kört 8.5:an på 101 lit, liknande bräda, 36cm fena. 7.5:a, ja det lär ju fungera. Kolla fenan hur stor den är. Sen beror de på din vikt och teknik oxå…..
Jaja. Ha d gott
-
Hehe!
Fick smaka lite smått på de mindre idag i kvällsolen.
6.5:an och Velocen i Näsby Park…. Gick av lite halvhjärtat med goda vindbyar. Man får se dagen som en aptit-retare inför helgen helt enkelt! Så kommer nya lilla vågisen oxå på 75 lit så det får tamejfan bralla i nu…..
ha d gott alla glada!
-
Tevligt! Var bor du??????????????????????????????????????
Mycket intresserad av att få lite vind….. milt utryckt…. tro mej. Ska iof. inte klaga. Side-offshore Danmark med 1 m glasvågor som rullade in….En dag men ändå, sen blev det sideshore. Skulle bara dagit me mej 5.8:an och 4.0:an på trippen… (tänkte bara försöka pigga upp mej lite, ursäkta skrytet
)Ha d gott! FY FAAAAAAAN VAD JAG VILL VINDSURFA!!!!!!!!!!!!!!
-
En kul grej att ha i bakhuvet när det gäller så små segel och massor med vind:
”Energin i vinden är ungefär proportionell mot kvadraten på vindhastigheten. Om vinden ökar till det dubbla, så ökar energin i vinden fyra gånger. Ökar vinden från 6 till 12 m/s så blir det alltså nära fyra gånger så mycket energi i vinden.”
Tänk dej då att det ökar från 14-20 m/s så har man en jäkla energi=ös så in i h-vete!

Källa- Smhi
Ha d gott
-
Har kollat lågtrycket en stund nu och de verkar juh faktiskt som det kanske kommer hit o presenterar sej. Det är lika bra att hitta på bortförklaringar till chefen me en gång

Lågtryck nr 2 där ute ser utan tvekan jävligt fett ut

Tjohej! BJUD NU! -
Bara bra musik är tillåten

Ska(när jag kommer på hur man gör) lägga upp lite rolig och förmodligen annorlunda ”surf-tunes”. Tjing
-
HELT RÄTT! Du hann före

Jag satsar 100% på att utvecklas varje gång jag är ute, men även på att ha kul. Det är juh faktiskt det som räknas;)
Tjing o ha d gott
-
Tog definitivt inte hem det idag… Kom väl upp i 10 knop(pumpandes med 7.5 i 100meter) men det var det…. Imorrn kanske????
Ha d gott
-
Nu e allt frid o fröjd(förutom att Värtan ligger still)… Har laddat hem lite stuff nu o de va mycket trevliga saker
!ha d gott
-
Nice
Var hamnar den? Förresten? Hur kommer man in i uploaden om den nu hamnar där? Frågar efter lösen o grejer.Tjo!
-
Nä..Det ända jag får upp är en psycadelisk skärmsläckare(inte helt tokigt) men man vill juh se rullen…. Kan du lägga codec-prylen på FTP:n så vore det skitfröjdigt:)
Tjo
-
Hur många kan FTP:n ta samtidigt? Jag hänger där mycket nu…. RIP-rullen rules! Men jag får inte Adnatura o funka…. Jävla skit datorer! E de nån som har nå tips? Jag verkar inte har rätt ”Codec” eller nåt till WirusMediapläjer…..
tjo
-
Kul fråga…. Krävdes lite hjärngympa o konsultering me polarn men kom fram till HITTILS mellan 25-32 ggr. Men man får inte glömma hösten

Tjo (ps va i danmark o lite sånt så där fick 10 dagar ds)
-
hehe.. Som tidigar skrivet:
Hoppet är det sista som överger oss!!!Jag vet, jag går själv o suktar efter brisen…. Finns hopp imorrn KANSKE….. men man vet aldrig. Hör av mej ang. speed rekordet

Ha d gott