calle_b
Forumsvar skapade
-
Inte blir det jag iaf:
1. Örskär-Söderarm:
Fredag kväll: Sydost, 1-4 m/s. God sikt.
Sannolikhet 10 m/s*: 0%
Natten till Lördag: Sydost vridande till sydväst, 1-4 m/s. Lokal dimma.
Lördag förmiddag: Sydväst vridande till ost, 1-4 m/s. God sikt.
Lördag eftermiddag: Mellan ost och sydost, 1-4 m/s. God sikt.
Sannolikhet 10 m/s*: 0%2. Söderarm-Sandhamn:
Fredag kväll: Mellan ost och sydost, 1-4 m/s. God sikt.
Natten till Lördag: Mellan sydost och syd, 1-4 m/s. God sikt.
Lördag förmiddag: Mellan syd och sydost, 1-4 m/s. God sikt.
Lördag eftermiddag: Sydost, 1-4 m/s. God sikt.
Sannolikhet 10 m/s*: 0%3. Sandhamn-Landsort:
Fredag kväll: Mellan ost och sydost, 1-4 m/s. God sikt.
Natten till Lördag: Mellan sydost och ost, 1-4 m/s. God sikt.
Lördag förmiddag: Mellan ost och sydost, 1-4 m/s. God sikt.
Lördag eftermiddag: Sydost, 1-4 m/s. God sikt.
Sannolikhet 10 m/s*: 0%* Sannolikhetsprocent för medelvind över 10m/s.
-
Helt klart imponerande…. Min mätare e uppe i 27 st, så jag har en bit kvar..;)
ha d gott
-
calle_b
Medlem22 augusti, 2002 vid 19:32 som svar på: Robby Naish på Gärdet på torsdag 22 aug kl 9.00Hehe…. Nu förstår jag varför Olle hade så jävla ont i fossingen…. Right.
ps! Robby är här i sthlm på skippers inn/djurgården..ds
/Förkylda snubben på stranden vid Habo Ljung.. Hälsa Olle
-
Hehe…. Det är helt ok…
Uppdiktad under stark påfrestning under abstinensen……..Nu kommer det snart börja blåsa, eftersom jag för tillfället inte har någon bräda…
KOM IGEN VINDEN!!! Go, go, go!!
Ha d gott och man tackar för alla respons(fan man kanske skulle ta o bli poet?)
-
Abstinens kan göra vad som helst med surfare, även till filosofiska, skatt galna pojkar…..

-
Nä, men lägg av. Nu blir det panik jobbning: Freesex 97 space! Vilket åk!! Haha, en så måste jag bara ha!!!!!!!!!
Tjo!
-
Host, saxo…..host.
(säljes snart)….Min första vågbräda va faktiskt Saxon och den har tjänat mej väl. Mitt tips är väl kanske nånting åt det hållet med tanke på att vi bägge bor i el Stockholmo….(eller?). Men iaf så tänker iaf jag att man bör ha nånting lite halv-vågit(?). Nån form av blandning alltså. Tänk Tabou ungefär… Fördelen med den lite smalare saxo-shapen är att du har en potentiell slalom/race/wave-bräda i ett när det inte ser ut som Klitmöller på vattnet…. Dvs funkar till det mesta.
Sen har vi blandrasen wave-freestyle som tycks funka alldeles finfint. ”Bic Tabou-shapen”är utan tvekan asnice men hur går den i vågor???? Vad väger du och vilken Techno kör du på idag? Kommer du resa? Kommer du sticka till Torö osv…. Jajja. Du vet ju min sitts. Det blev till slut en Mystery 252 på 75 lit.
Ha d gott
-
halloj
Bestämde mej och tog tag i min sk. ekonomi o beställde Mysteryn i dag. Nu e de kört!

Jag kommer förmodligen lyckas köra 5.8 oxå (23cm fenan). Kört förut på en Starboard Fish (80lit) med 22 fena och det gick absolut. (Skitrolig bräda faktiskt)
jaja som sagt nu e den beställd. Jag va lite osäker ibörjan men nu e har jag mitt på det torra. (tyvärr, det blåser juh inte)
Kolla på det här, det är juh så att man kan gråta:
1. Örskär-Söderarm:
Kustobservationer från 2002-08-21 kl: 19:00:00
Örskär: Sydost 3 m/s. 24 grader.
Söderarm: Syd 2 m/s. 24 grader.(Inget vattenstånd för denna delsträcka)
2. Söderarm-Sandhamn:
Söderarm: Syd 2 m/s. 24 grader.Vattenstånd från 2002-08-21 kl: 16:22
Stockholm: -13 (tre föregående: -14,-14,-16)3. Sandhamn-Landsort:
Landsort: Väst 2 m/s. 23 grader.Vattenstånd från 2002-08-21 kl: 16:22
Stockholm: -13 (tre föregående: -14,-14,-16)Suck. Men värmen kan man inte klaga på……
Ha d gott alla tappra!
-
BRING IT ON, fett j-la sugen på lite galenskaper.
Fördjupa er lågtryck, fördjupa er och glöm inte bort oss tokar!
Musta mej!Tjo
-
Klockrent med!
Mycket nice.
Nån började ”där uppe” med att skriva Kite vs Vindsurfing.
”Vad ska jag välja”. Tja. Om du inte är miljonär ska du väl kanske välja en av dom, men prova allt du tänker på.
Här kommer nu personliga erfarenheter:Kite är bra för att utrustiningen åker med på motorcykel-resen.(typ) Dock, när du är nere vid stranden så krävs det utrymme. Men, det är lätt att lära sej(tycker jag) och friheten är grym. Men igen så är det lätt att, milt utryckt, äta skit när nåt går snett. I nybörjar stadiet, kite vs Ws, så är nog ws säkrare(för den som bryr sej
). Nybörjaren i ws svär åt sitt tepåse-beteende och måste tro att alla som kör förbi i fullt ös vet nåt som inte just du vet. El nåt.Jaja. Välj det som e kul o passar där du bor så blir det bäst. Men prova. Bägge är grymma sporter. Så är det.
ha d gott.
(total biten w-surfare som även prövat lite kite)
-
Tror att jag har hittat den nu! Eller vad tror du?
Jag bor i sthlm o kör för det mesta i Näsby Park(relativt platt) och Åkersberga där det e ganska platt oxå. Torö blir det defenitvt lite grann oxå så fort det bjuder till.
Gillar att hoppa högt o länge(inte mycket trick ännu, men det kommer) Söker en bräda som helt enkel ska passa mej(60-65 kg) Har kört med åttio liter under fötterna vilket känns stort i Apelviken. Vill kunna rida vågor oxå om det bjuds till, alltså. Ifall det är riktigt plattvatten med 1-4 dm chop ska det gå o ösa som fasen och öva på, hrm ”lowgospockinnizers” eller hur var det dr Masse?
Seglar från 4.0-5.8(mest 5.2-5.8 i detta land…….)Kikat lite på F2 mystery 252:an på 75 liter och kommit fram till att den passar nog just mej. Sucktat på Starboarden länge nu(Acid 70:in) oxå, så det är nog nåt sånt som gäller. Eller?

Ha d gott
-
Inte så tokiga ideér!!!. Skolbänken lockar, men bara om det är nära till havet
.Skribent lockar oxå men vi får se. Jobbar för tillfället på Beli, så bojkotta för h-vete inte surfbutikerna

Ha d gott!
-
Kommer definitivt! Verkar hur glatt som helst det där!
Tjo! -
Mmm jag måste erkänna att man e fet-sugen på Mystery-linen faktiskt. 95 litarn verkar mycket nice MEN jag är juh flug-viktare
så 70 litarn blir det om ekonomin tillåter(inte just nu alltså). Men, men drömma kan man väl få göra.
Fick i övrigt segla massor idag med en gammal goding Bic Tabou 3S 00:a. Halv taskigt ös med 6.5 på local-beach, Stocksund! TJOHEJ!
Såg någon annan tapper kille ute oxå från Norra Djugorården oxå! Good work!>Tomtenissen, inte min men jag ska försöka ändå(polarns)

Ha d gott! BJUD PÅ ÖS! -
Hehe! Många bra förslag! Som sagt, det finns hopp!
Nu ska man bara få häcken ur vagnen oxå så går det nå apbra! Dj har jag o polarn jobbat som i 5 år, men dock lessnat på alla ”kan inte du köra Britney Spears istället…….”Ha d gott alla glada! Upp o hoppa med vinden nu!