calle_b
Forumsvar skapade
-
Tjo!
Jag fick tillfälle att köra på en X-ray för en tid sen, och jag tycker den är helt ok. Lite stor för min smak dock, men jag tror(beroende på vikt) att du skulle uppskatta den brädan i lättvind.
Annars så funkar Bic Techno 283 eller Bic Techno E väldigt bra. Jag tog steget till en 283:a efter pråm-stadiet och var mkt nöjd en ca 1/2 säsong(den va för stor för mej helt enkelt). Dock mycket lätt att lära sej på. Techno E är en intressant historia, eftersom den känns mindre än va den är.
Kul bräda!!!Ha d gott o lycka till med inköpen o surfet!
-
Fotstropps-upplevelsen har jag märkt, så ett noll till dej;)
Däremot så berodde det i mitt fall på mej själv. Taskigt skruvade helt enkelt. Ingen rolig upplevelse….
Om du nu hatar Bic så mycket så tycker jag du ska hålla det för dej själv, och ägna dej åt att logga in dej här på konfen istället eller till och med ge blanka faan i o va här.
Stämningen blir utan tvekan bättre om du registrar dej eller försvinner, för dina hyfsat inkompetenta inlägg har iaf jag ingen nytta av att se. Så är det. -
Har med intresse följt utväcklingen av denna tråd och insett att så fort någon Mr Anonym kliver in så går det utför.
Att jämföra Bic av alla märken, med olika customs är ju väldigt fint (ungefär som en surfbuss el. Lamborgini).
Nu råkar det va så att jag har seglat bic under 4 års tid och har faktiskt inget att klaga på förutom att halkskyddet försvinner. Bägge mina brädor har klarat förbaskat mycket stryk som jag vet andra (äggskalsbrädor) inte skulle kunna ta. Så att ”Bic är ett av få brädmärken som inte håller någon hög kvalitet” tycker jag är rent ut sagt, skitsnack! Ok inte d bästa, men absolut ej d sämsta heller.Klart slut.
-
Om nån köper mina brädor, så kommer det defintivt att blåsa.
Tillsammans med era öden om helgen och mitt eventuella, så blir det alltså vind.Ha d gott
cd
-
Nja, det där med deppen är inte så farligt faktiskt…..
Hur mycket för Prozac?
Ha d gott! Efter som brädorna finns kvar:
BLÅS NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!(nä, Wilson kan man ju inte sälja….)
-
hejsvejs!
Jotack, många suktande blickar har fladdrat över den sidan, sedan sålde juh Ola.H sin Acid 70. (min dröm nästan). Om jag inte varit så förbannat pank, hade jag definitivt köp den. Eller F2 mystery 252.
Jaja, drömma kan man väl. Och så säljer man sina gamla ögonstenar för en skitslant bara för den goda ekonomins skull. Suck o stön o allmänt gnäll just nu faktiskt….
Ha d gott!
-
Hehe. Brevbärare eller sopgubbe alltså. Grejen är den att det finns ju pengar i bägge, och som ”tjäna-pengar-som-gräs-på-nolltid”-jobb så är det helt ok. Då kanske man har råd o köpa en sån här liten pryl
Ha d gott
-
Hmmm. Känner igen det där med ”jobba alltid känslan”.
Också gammal(?)butikssäljare inom Hifi och surf.jaja. den som lever får se hur detta slutar

ha d gott o lycka till.
-
Jag ska allvarligt tänka igenom det jag nyss läste!
”I can see the light”
(And smell the smell)Ha d grymt gott! Det finns hopp

Cd
-
Tackar för detta! Säljer nu mina prylar så vi får se om ekonomin går ihop(vilket den förmodligen inte gör)men ändock, ny bräda ska d bli!
Ha d gott !
-
Hej!
Ett tips är att börja med en pråm med centerbord, för att lära sej ”vindsurfing-seglar-känslan”. Brädan bör vara S-T-O-R, gärna 325 lång med tillräckligt många liter för att kunna ha fest på.

På en sån bräda avancerar man ganska snabbt så ett tips är att låna en från nån klubb el. dyl, för att sen om ett par veckor köpa något i stil med Mistral Vision eller Bic Techno på ca 150 liter, beroende på vikt och var du seglar och i vilka förhållanden.
Lycka till!
Cd
-
De kom tbax, alla vart glada, festen började och allt blev fröjdefullt.
Ha d gott
-
Förra veckan: Klitmöller med 5.8 å vågisen……….
Sen dess dock NOLL surf och abstinensen börjar bli allvarlig. -
Fuerte Ventura/Corralejo funkar fint oxå. Vågorna kommer sällan in i hamnen, som man seglar i. Bogar på ca 1 km, sen blir det vågor eller hard chop. Norra delen av ön ca 3 km från Flag Beach.
ha d gott
-
jag bor norr om sthlm i Stocksund hos en polare. Hur så?
Själv då?
Kliv in till chatten om du ska fortsätta fråga så slipper vi onödiga inlägg.Ha d gott