Forumsvar skapade

Sida 130 av 137
  • calle_b

Medlem
    14 juli, 2002 vid 12:05 som svar på: Najjs affär i sthlm

Virrpannorna på Beli kan sina saker, men påpeka gärna att du är seriös, annars kanske du kliver därifrån med ett polskt ****-segel. Dom säljer mycket Gaastra, Bic, Arrows mm till trevliga priser.

Ha d gott

• calle_b

Medlem
    14 juli, 2002 vid 12:00 som svar på: Vad har hänt med vinden?

En 9:a??? Jösses, jag tycker min 7.5:a e som en…en…j-vligt stor helt enkelt. Var ute igår med den o flummade runt, planing lite då o då, och prövad helicoptertack, hehe. PANG, FLAPP, FRAS och alla (4)cambers kom rätt igen smile.gif Helt galet. Jag tror inte att North Warp är gjorda för sån´t smile.gif

Själv har jag ont om deg men buss o våggrejer finns…..

• calle_b

Medlem
    14 juli, 2002 vid 11:53 som svar på: Freestyle kul, MEN vart tog ”surfcarvet” vägen???

Håller med! Jag tycker det e hur skönt som helst o ligga från ”tå-skär” till ”hälskär” o bara, som du säger, carva.

Riktigt kul i havsdyningar på surfen oxå!

Ha d gott

• calle_b

Medlem
    14 juli, 2002 vid 11:45 som svar på: Vad har hänt med vinden?

…eller dra ner till Danmark o ösa smile.gif

Sticker imorrn! Ska få segla fetvågor (förhoppningsvis) för första gången… Om jag överlever berättar jag hur d va wink.gif

Ha d gott

• calle_b

Medlem
    13 juli, 2002 vid 10:55 som svar på: Peter Hart Rules….

Den engelska tidningen Windsurf.

Håller med oxå, han är grymt bra.

Ha d gott

• calle_b

Medlem
    9 juli, 2002 vid 20:01 som svar på: Speed!!! Se hit! eller lyssna på SWE15 mfl

Cool bräda!!! smile.gif

MEN…(hehe, nu börjas d igen)…om en sån där fet historia ”exceeds 30kts” så lär juh min saxo göra lika mycket smile.gif
    hehe

>Benke, jag hör o lyssnar! Ha d gott

• calle_b

Medlem
    7 juli, 2002 vid 13:32 som svar på: chop-hopp

Jag hoppar oxå nästan alltid med selen i. Jag har på senare tid provat med och utan, och jag känner att det för mej går bättre om jag hoppar med den ikrokad. Får på nåt sätt lite mer kontroll då+att man kan göra en tailgrab då oxå wink.gif

Ha d gott

• calle_b

Medlem
    6 juli, 2002 vid 20:56 som svar på: Prissättning på en Saxo 270, årgång 2000

Hej!

Som saxo expert wink.gif kan jag väl säga att 3500 kr pga skadan är väl naturligt? Funtar på att sälja min 265:a nångång o då blir det väl där nånstans runt 3-4000kr. El nåt.

Ha d gott

• calle_b

Medlem
    6 juli, 2002 vid 20:00 som svar på: chop-hopp

Hej!

Jag kan bara förklara hur jag gör. Hmm.

Bra fart, leta efter en liten lip med bra höjd och träffa den. Ha inte för bråttom upp, utan vänta tills nosen har gått ner lite i vågdalen. Precis då reser jag mej upp lite grann och lutar mej samtidigt bakåt(lite). Se till att du får en kick av vågen och sen är det bara att få in och upp brädan. Sug upp benen ordentiligt och häng…..häng lite till….och sen pekar du brädan nedåt i vind(gärna lite för mycket). Då slipper du spinnouten. Seglet vette sjutton vad man gör med men jag tror att jag behåller det lite inskotat. Har provat att hålla det inskotat lite väl mycket och då kännt början på en framåt loop. Hehe smile.gif

Jag har säkert glömt nåt, men, men.

Ha d gott!

• calle_b

Medlem
    6 juli, 2002 vid 11:09 som svar på: Speed!!! Se hit! eller lyssna på SWE15 mfl

>Benke, nu måste vi nog ta o reda ut de här.

Jag är absolut ingen pro-tour snubbe, o jag hoppas att ingen tror att jag är det. Jag har seglat i 5 säsonger o varit utomlands o kört, resor o grejor. That´s it.
    Loggning med bil o båt är felaktiga,det har jag fattat. 30knop/kryssen vet jag att jag skrev o det har man ju fått, så att säga, äta upp. Det verkar du dock ha missat, utan skrivit dina kaxiga inlägg som jag ser som onödiga pikar o allmänt barnsliga. Istället kan du ju kanske visa lite respekt och kanske till och med berätta som då går snabbt som faan?
    Du måste förstå att man(jag)tänder till när jag ser dessa inlägg.

Vad är det då som du har för grejor som öser?
    Jag menar måtten 265/55/80 liter är väl inte helt ute ur leken? Ja, jag snackar om saxon. Bic klassade sin egen bräda Slalom/wave………..

• calle_b

Medlem
    5 juli, 2002 vid 20:32 som svar på: Två nya surffilmer på bio! -se trailern här!

VET NÅN VAR MAN KAN FÅ TAG PÅ ENDLESS SUMMER 1&2?

Svaret uppskattas mycket!!!

ha d gott

• calle_b

Medlem
    5 juli, 2002 vid 20:22 som svar på: fastkörd bom

Hehe. Funkar det me WV-bussen oxå tror du? Gamla norht- bommar luktar bajs i stora lass…. smile.gif

Ha d gott

• calle_b

Medlem
    5 juli, 2002 vid 20:11 som svar på: GPS.

Vad hade du för referens? Bil? Båt?GPS?Mormor?Uträkningar via sjökortet? Hade du möjligtvis nån bög-saxo eller nåt sånt?

Sluta tryck ner folk o ut o surfa istället, det låter som du behöver det.

• calle_b

Medlem
    5 juli, 2002 vid 19:58 som svar på: Speed!!! Se hit! eller lyssna på SWE15 mfl

Jag? Flummig? smile.gif

Nä, seriöst nu:

Bra att veta faktiskt. Det är inte kul att få äta upp felaktiga siffror, och det va bra att få reda på de ”riktiga” siffrorna.
    Men än dock, under våra flummiga hemma mätningar med bil o båt, har vi haft jävligt roligt. Och d är ju faktiskt det som räknas i slutändan. (förresten, polis-laser då? smile.gif )

Sen att man delar med sej till polare o bjuder till o skryter lite, det är ju så det går till. smile.gif

MEN……….. Att segla över 30 knop i svenska förhållanden tror JAG är fullt möjligt. Detta av ett gäng erfarenheter, dock ej lika många som SWE-15-16-876 har(RESPEKT). Jag har skrivit det förr och måste nog skriva det igen att jag har faktiskt seglat om både fullt ösande formula-grabbar och ”buster-båtar”.
    Jaja, vore kul o veta exakt….hur…..fort….det….går!!!!!!!

Utrustningen de använder är ju rätt feta prylar, om du förstår vad jag menar, men ändå…. vad är det för fel på min ”bic-bög-plast-Saxo”(som nån intelligent snubbe utryckte den som)? jaja…. Vi ses på vattnet kanske! Ha det gott!

Carl (CD) Bergstrand

PS: Registrera dej smile.gif DS

• calle_b

Medlem
    4 juli, 2002 vid 19:14 som svar på: Till alla anonyma…….

Hehe! Way to go, dude smile.gif

Kan inte göra annat än o hålla med att d blir MYCKET gladare, bättre, seriösare och roligare att vara registrerad användare av denna konf.

Ha d gott

Sida 130 av 137
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications