Forumsvar skapade

Sida 132 av 137
  • calle_b

Medlem
    26 juni, 2002 vid 20:19 som svar på: Hur gör djur i fullplansgippen? 🙂

Tack för fröjdefulla svar smile.gif Kom ut idag o prövade o e mycket nära…………………
    Imorrn ska den sitta!
    Ha d gott!

• calle_b

Medlem
    25 juni, 2002 vid 16:10 som svar på: läss och skänn igen dig: det här stämmer till 1000%

Helt underbart rätt! De e juh så! Allt kommer i minst andra hand, helst tredje hand för man vill juh gärna kolla vinden på datorn oxå o ta en sväng förbi konfen wink.gif
    Kan dom inte förstå det? wink.gif

Ha d gott

• calle_b

Medlem
    25 juni, 2002 vid 15:30 som svar på: GPS.

Fan va läckert! För dom som undrar o inte vet kan jag tala om att vi seglar i farter upp mot 37 knop cirkus. Loggade oss med motorbåt förra sommarn o på kryssen låg vi på ca 30 knop. Slör och med våggrejer med stropparna som på en freeride gissar jag seriöst på 35 knop. Utan problem. smile.gif

Ha d gott!

• calle_b

Medlem
    21 juni, 2002 vid 07:26 som svar på: glad midsommar! kulingvarning utfärdad!

kommer snart smile.gif Nu har jag åkt på nån j-vla förskylning(!!!!???). Helt galet, d e fan midsommar!!! Jaja…. Ha d gott

• calle_b

Medlem
    20 juni, 2002 vid 18:24 som svar på: Bygga upp misshandlad fena igen.

Har du nåt tips på vart man ska lägga pappret sen? I VW-bussen? I den organiserade oordningen på skrivbordet? wink.gif

Kunde inte hålla mej smile.gif

Ha d tok-gott o gla midsommar!

• calle_b

Medlem
    20 juni, 2002 vid 18:14 som svar på: glad midsommar! kulingvarning utfärdad!

Hej! Hmm. I 08 kan inte jag nåt bra ställe förutom en liten stenig elak strand 100-200 meter från Lidingö bron. Det ligger på ett par hundra meter från en mack/båtmack. Bra riggnings ytor dock. Det stället KAN(!?) funka, men som du märker, inte säkert…. Ett som är 10000000% säkert är dock Boda/Värmdö om man kan ta sej dit. (tjatat om detta tidigare) Kör via Vaxholm, färja över mot grindö(?), sen färja igen till Värmdö. Ös rakt fram tills du ser en skylt till vänster mot Boda… Restid ca 1 h(inkl. tur med färjorna). Stenig strand, ca 1 km bogar, ca 1 meter dyning med färjor som går förbi=fröjdefullt!!! I övrigt suger V-NV….. Ha d gott!

• calle_b

Medlem
    17 juni, 2002 vid 22:30 som svar på: Otroligt dum fråga…

Japp, me know… Pröva som sagt att vinkla in linorna lite grann. Funkar för mej.

Förresten! Vet du hur man lägger upp bilder här? Jag har gått bet hundra ggr… Börjar tära på humöret faktiskt… wink.gif

Ha d gott!

• calle_b

Medlem
    17 juni, 2002 vid 22:12 som svar på: SV på onsdag – Stockholm – Var är bäst?

Viggbyholm funkar bra i den rikningen, har seglat där många ggr i SV o man får ta sej ut en liten bit till ”den riktiga vinden” som brukar ligga 20-50 m ut. Liten strand med en liten sten pir/brygga. Ligger 2 km från näsby park som KAN funka också.

Tjo!

• calle_b

Medlem
    17 juni, 2002 vid 22:00 som svar på: Otroligt dum fråga…

Hoppa med selen i smile.gif

Annars kanske du kan pröva o vinkla in hängsele-tamparna lite grann?

Ha d gott!

• calle_b

Medlem
    16 juni, 2002 vid 19:32 som svar på: Sverig= spanien! Hoppas SMHI har rätt igen!

hehe smile.gif

Kanske kommer o hälsar på i erstan nån dag…. Annars blir det Åkersberga, eller näsby-park eller nåt!

Glädje skall alltid tas ut i förskott! Kolla surfbussen snart! Håller på o lägga upp bilderna på vår älskling smile.gif

Ha d gott

• calle_b

Medlem
    16 juni, 2002 vid 19:08 som svar på: var ska man köpa sin vindsurfningbräda

HEJ!

Om du har koll på den bräda som du ska ha, kolla nätet.
    Jag har haft kontakt med ett engelskt företag, Boardwise, som har mycket beggat. Bra priser och bra brädor. Vad sägs om en Bic Techno 283 för 499 pund? Frakt tillkommer men det e inte så jäkla blodigt. Gissar på 600 spänn cirkus… Gå in o kolla http://www.boardwise.co.uk

Ha d gott o lycka till! PS: Dom har en jävla massa segel oxå, verkar va nåt istil med denna konf, fast utan konf… smile.gif DS
    PS igen: Ring inte till butiken i Cannock, butiks chefen stammar o snackar nån form av stuk-engelska……Fattar inte ett jota. Tjo!

Calle_B

• calle_b

Medlem
    16 juni, 2002 vid 13:38 som svar på: vart kan man åka i västvindar

Nordväst? Värmdö/Boda rockar massor på den rikningen! Saxarfjärden seglar man på o i förrigår va det HUR BRA SOM HELST!

• calle_b

Medlem
    15 juni, 2002 vid 21:43 som svar på: fenvetenskap

Jo… Men som sagt…

Det beror juh på seglingstil och vikt o typ av utrustning…
    Men gör som så. Juh mer det blåser desto mindre fena kör du. El nåt.

Lycka till o ha det så fröjdefullt!

Calle_B

• calle_b

Medlem
    15 juni, 2002 vid 14:51 som svar på: behöver en Surfbuss till sommaren

hej!

Hör med svenska armén…jag tror att dom fortfarande säljer ut några. Ha du tur så kanske du kan få stealth-buss wink.gif

Bara en tanke.

ha d gott o lycka till!

• calle_b

Medlem
    15 juni, 2002 vid 14:33 som svar på: Brutal vind!!! – Var gäller i Stockholm i morgon?

Då såg du fel pojkar skithög….har inga rastas, VW-bussen e jag kär i, och jobbar kommer jag inte göra förrän i september….

Sida 132 av 137
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications