calle_b
Forumsvar skapade
- 
Hej!
Sån´t där beror juh lite på… Hur stor brädan är, vikt o grejor…
Men köra stor fena i starka vindar är inte bra(för mej iaf) När man seglar så fort de bara e möjligt, vilket många gör, får iaf jag ett problem med min 32 fena till Saxon (80liter). De verkar som om fenan ger för mycket lyft, o pang så står man där o kör bara på fenan…. Inte så där jätte-kul precis.
Alltså:
Liten fena=mindre lyft=mer kontroll=snabbare.(kanske mer risk för spinout)Stor fena=bättre höjdtagning….Sen som sagt på slör så går lyfter den för mycket i mycket vind…=långsammare= mindre kontroll. Det är mina erfarenheter men det måste variera mycket från seglare till seglare…
Ha d gott
 - 
calle_b
Medlem14 juni, 2002 vid 20:19 som svar på: Brutal vind!!! – Var gäller i Stockholm i morgon?>Blueride
hej!
Kom på d imorse när skallen kryade till sej i bussen…. Såg en kille vid Djursholms ”Barracuda-beach”…. verkade inte funka där heller så bra… Däremot! : Värmdö/Boda! SKitbra om man orkar ta sej dit….

Ha d gott
 - 
Hej!
Här var det grymt bra! Say no more

Kul o höra att de bjuds uppe i norrland! Imorrn kan de funka här oxå med två siffriga m/s -tal…..igen
Ha d gott o akta skallen, master e skit hårda….. me know….
 - 
HEJ!
Stingray är trevlig som tusan och tok plana lär du göra. De andra vet jag inte mycket om…
Men annars har jag ett förslag: Bic TechnoE Large. Riktigt trevlig och har en liknade shape som Tabou-brädorna = Pigg som fan och känns som en mycket mindre bräda än va den är.
Prova den om du har tillfälle

Ha d gott
 - 
calle_b
Medlem13 juni, 2002 vid 21:46 som svar på: Brutal vind!!! – Var gäller i Stockholm i morgon?Efter mycket funderingar o oförmåga att sova, har jag o polarna konstaterat att Näsby Park förmodligen kommer att GÅ AV NÅT SÅ IN I BENGEN I MORRN!!!!!
Andra förslag är välkomna

Annars ses vi där! Ta me goggles, regn väntas kanske

Ha d gott!
 - 
calle_b
Medlem13 juni, 2002 vid 21:42 som svar på: HOT NEWS: BILDER PÅ EXOCET 2003 VÅGBRÄDOR, REDAN NU!!Trevligt! Vad går dom på??? Funtar på en ny vågis….
Ha d gott
 - 
Klart man tänder till när man ser en fras-pojk bete sej som en idiot!
Sen av egen erfarenhet me surfgrejerna+kite vet jag att sånt är intressant som fasen av familjer å ungar å sånt…Logiskt!
Det är trots allt skitgrymma sporter!Ha d gott!
 - 
FRÖJDEFULLT! Försök o lägga upp bilderna på nätet! Vore skitskoj o se dem

Ha de gott (anonyma snubben får lukta bajs)
Calle_B
 - 
NordNordost väntas imorgon…KULINGVARNING!
Vet inte om d funkar den vindrikningen…. Men massiv vind utlovas alltså….
Kanske ses där imorrn…Ha d gott
 - 
calle_b
Medlem12 juni, 2002 vid 18:46 som svar på: Det blir över hundra startande i Formula på NM!!!!!!!!!!!!!!Kul som bara den! Måste komma ner tills dess! Allt beror på vår kära buss….
Ha d gott
 - 
Japp! De fanns en snubbe, eller två, när jag va uppe där förra året. Fan vet vad jag gjorde där men än dock, träffade på två snubbar som konstaterade att dom höll på.
Detta utspelade sej på nån typ av fest innehållandes mängder av alkoholhaltig vätska så minnet är ungefär som en guldfisks. 3 sekunder.
Namn=? alltså
Ha de gott

- 
Kite? Nämen du vet sånt finns i lager d me, vet du!

Fina fisken draken från Wipika.
Ha d gott!
 - 
Förresten! Va de du som va vid Näsby park för ett par dar sen? I sånt fall måst jag nog säga att du är en av de mest hänsynlösa och mest korkade snubbe jag har sett på länge.
”Vaddåra?”1: En kanske 100 meter bred vik i nästan klockren onshore.
Lycka till o köra där
2:Hur långa linor körde du? 20m? Lycka till o komma på säkert avstånd från familjer o dyl…
3: När man kör så underriggad som du va så kommer man upp sen kör man ungefär 5m downwind. Och sen krash på stranden. De va ren tur att ingen fick den i skallen nån gång. (iaf inte när jag va där…)TÄNK!
 - 
Det lutar åt att det blir nåt total förbjud mot kites på många stränder snart. Jag vet att d luktar bajs, men d e faan vi som måste visa familjerna o skitungarna respekt. Och ja, linor svider apa. Personligen tycker jag att de e skitofröjdigt om jag skulle få en kite i skallen när jag va ute o bada nån hyfsat lugn dag.
Så är det. - 
Ifall nån annan undrar….

Ha d gott