Forumsvar skapade

Sida 135 av 137
  • calle_b

Medlem
    24 maj, 2002 vid 21:16 som svar på: Schools off, surfs on!

Hälloe!

Erstaviken, right?
    Saltis? Måste bara kolla eftersom jag va ute igår o levererade lite trampoliner åt d hållet… Erstabadet såg jag en skylt-rackare emot….E norr ifrån så jag har ingen koll, plus att d e freda-kväll innehållandes mängder av alkohol… Men iaf.
    Berätta gärna vart man kan få sej lite ”extrem surf” så blir jag glad!

Ha d gott!

Calle_B /The NO WORK TEAM

• calle_b

Medlem
    24 maj, 2002 vid 20:55 som svar på: Teorier kring Tyskarna?

Ja….

Jag tror att det kan ha nåt me ww2 o göra. Eftersom de förlorade kriget om världen, kan d va möjligt att de kanske fortfarande försöker. Genom att resa och kolla läget på framtida invarderings objekt. Men varför vindsurfar dom så mycket? En invecklad teori, kan vara att havet forfarande e fritt och att dom kanske vill inspektera framtida invasions-objekt. Skulle inte bli förvånad ifall d fanns nåt som heter nåt istil med ”Vindsürf-jugend”. Typ.

Ha d gott(förlåt alla tyskar men jag kunde inte hålla mej smile.gif )

Calle_B

• calle_b

Medlem
    22 maj, 2002 vid 08:00 som svar på: Finns plats i bil Stockholm-Öland imorgon fredag

Trevligt, trevligt! Hur va d där nere? Blåsigt förmodar jag….
    Jag fick lite segling i måndags stundtals 5.7…..Annars 7.5.

Vi ses när d blåser!

• calle_b

Medlem
    21 maj, 2002 vid 21:05 som svar på: Fråga om bredder på 1.2 meter eller mer.

Rätt!

Så är det.

ha d

• calle_b

Medlem
    21 maj, 2002 vid 20:47 som svar på: Volvo Duett – Surfmobile

D va en riktig surfmobil! grym!

Ha d gott o fixa lite psycadeliska flames på den så blir jag nog tvungen o köpa den! (skämt) Men ack så fröjdefull bil…

Calle_B

• calle_b

Medlem
    21 maj, 2002 vid 20:41 som svar på: Se upp för ”NO WORK TEAM” i sommar!

Tjaba grabben!

Så är det! I sommar far den fagra ”jah Wheels” ner mot surfspotsen!

FRÖJDEFULLT SÅ DET RÄCKER!!!

• calle_b

Medlem
    21 maj, 2002 vid 20:26 som svar på: Fråga om bredder på 1.2 meter eller mer.

Hej du!

Ja, man börjar juh undra… Snart kan man ju segla me bara brädan. De e nog skönt o ha som ”titta-flaggan-rörde-på-sej-en-millimeter-kanske-jag-kan-plana-bräda”? Va vet jag.

5.2 o Saxo säger jag bara……

Ha de gott.

Calle_B

• calle_b

Medlem
    21 maj, 2002 vid 20:06 som svar på: Musik och surfing…vad gäller

Ja ni…

Att sitta i bussen på g till surfet me Ozric Tentacles/pyramidion är en grymt ball känsla…och lite smått peppande oxå:) LADDA NER o smaka på den!:)

Ha d gott o surfa på! (finns d nån vattentät freestyle)

Calle_B

• calle_b

Medlem
    21 maj, 2002 vid 19:54 som svar på: hopp?

Hej!

Nu är inte jag nån expert på hopp, men vad min erfarenhet har att säga om saken så brukar det bli lite mjukare landning ifall man pekar brädan down-vind och landar med häcken.
    Sen beror det juh på höjden men ett 1.5-2-5 meters skutt rekomenderas tailen först(enligt mej). MEN jag kan ha fel…

Ha d gott

Calle_B inget proffs alltså

• calle_b

Medlem
    21 maj, 2002 vid 19:42 som svar på: Finns plats i bil Stockholm-Öland imorgon fredag

Hej på dej!

Faan Öland asså? Måste säga att avundsjukan inte kommer lägga sej förren 08 får smaka på ca 10-12 m/s…. Vi ses

Ps(håller volvon för det?) smile.gif

ha d gott

Calle_B /nu med en 73000 milare:) (som funkar)

• calle_b

Medlem
    16 maj, 2002 vid 18:03 som svar på: lite pix

Tackar för det. Ser riktigt nice ut……. Lite skillnad från Näsby park…..:)

Ha d gott

• calle_b

Medlem
    15 maj, 2002 vid 22:23 som svar på: Surfspots Gotland??

Hej!

När ska du dit?

Vi kommer att fira midsommar där (förhoppningsvis i drygt 10 m/s) Leta efter en röd VW-buss(om den inte har pajat innan)
    Vi va där för andra året i rad från juni till augusti o hade skitkul! Finns mycket bra ställen o de flesta är redan skrivna.
    Men som sagt: respekt råder då locals vill bada o simma o ha sej. Tofta funkar för övrigt i brist på annat eller lathet(vattnet brukar bli som en motorcross-bana men gillar man sån´t så….

Ses i sommar?

Ha d gott

• calle_b

Medlem
    15 maj, 2002 vid 18:10 som svar på: Det blåser.. och inte kan man göra nått åt det

Ja du….

Mången lögn har gått från min mun till chefens tvekande öra.
    Sitter i samma sitts just i skrivande stund och förbannar både det ena å d andra….:)

Bättre blir det juh inte imorrn då ca 9 m/s utlovas på grund av kallfronten över oss…. Kände hur det ryckte till idag vid lunchen…..Suck.

Den bästa lögnen jag har dragit är nu iår och den fick jag käka upp…. Vaknar nån gång i tidiga april och hör vindspelet utanför plinga som f-n. Öppnar ögonen o ser att de blåser tok-apa!!! Kämpar upp till polarn 2 våningar upp och sliter upp honom! ”faan, snubben idag händer det!!!”
    -Jobbar du idag
    -mmm
    -Jag me, men kolla in träden!!!
    -hehe
    -Japp jag e sjuk
    -Ja me!

Några samtal (inkl lögner) senare så satt vi i bussen med tankarna riktade mot Väddö. Nord ost o 7-10 m/s!!!

Jag hade kunnat suttit i tunnelbane zoo:t på väg till jobbet med samma tankar som jag hade i surfbussen…. Hade inte vart en höjdare…

Så dan blev till en massiv 2 h resa till väddö för att få smaka på den enda o sanna kylan; Bottenhavet i nordost….:)
    Vi pallade med våra dräkter o kondision ca 25 min. Resten av dan gick till värmande, ätande och efter-snack….

Skulle jag göra det igen?:)

Ha det gott o surfa på!!!

Calle_B /BEROENDE/

• calle_b

Medlem
    13 maj, 2002 vid 20:10 som svar på: Klitmöller

BRING IT ON!!!:)

Låter som en suverän idé… Ska förmodligen dit i sommar o reka lite!

Ha det gott

• calle_b

Medlem
    13 maj, 2002 vid 11:52 som svar på: Udda railslide!!!

Haha, måste nog erkänna att de va det flummigaste jag sett på länge:) Iskallt:)

Sida 135 av 137
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications