calle_b
Forumsvar skapade
-
Hola!
Polarn kom hem från mallis igår o konstaterade att de va fullt ös. Sideshore 10-12 m/s o mycket trevliga dyningar som rullade in. Så är läget nu, o enligt locals fortsätter de blåsa fram till ca oktober…
Jag kommer att kliva dit runt september, och då avlägga full rapport:)Men som sagt:nu är det helt fantastiskt o det kommer fortsätta va så fram till hösten:)
Lycka till o ha de gott!
Calle_B
-
E re så?
Isåfall= Skit fröjdfullt!!!;)
Låter norskt… men men…kanske får vi lite vind här hemma i Sverige oxå…:)
Ha d gott
-
Tjena Fjant:)
Näsby Park(lilla Waikiki-beach) funkar rätt shysst.
Kör åt ett håll o sväng åt ett annat så e du framme…Annars har du Breviks badet i Åkersberga. Lika där. Sväng av åt höger mot Margretelund efter centrum(skyltat) sen, efter ca en bit (2 km typ), kommer en höger igen mot ”bad”.
Nu är du förhoppningsvis inne på en gla´liten väg.
Efter en liten stund kommer du komma till en kraftig vänster(U-sväng typ) (skyltat) (kör dit)Sen e du där.
Om du inte hängde me så kan nån annan kanske förklara bättre. Nån som inte har hoppat trampolin hela dan o e allmänt zoggad….
Ha de gott o lycka till!
Calle_B
-
Känns nästan så….
I sommar kommer vi!
Den röda ”jah Wheels” rullar här ifrån den 20 juni!!!
the ”NO WORK TEAM” kommer att fröjda sej över halva sverige o kanske lite danmark…:) Ses på vattnet(o kanske vägen)Ha det gott!
Calle_B = jobbar alltid när det blåser….
-
Hur mycket ligger den eventuella hittelönen på:)
Skulle behöva ett tillskott till sommarens cruising me bussen:)
Disel e dyrt oxå….Ha det gott:)
Calle_B
-
HEJ PÅ DEJ!
om jag skulle köpa nytt idag skulle jag nog inhandla ett stycke Bic Tabou. Jag tror dom har kvar 3S modellen(el. liknande) En av de roligaste brädor jag har kört på.
Förra årets modell är skit-fröjdig o har 110 liter. Fantastiskt rolig bräda. Finns även lite mindre modeller som kanske passar dej bättre(?).Eller kanske skulle jag inhandla ett stycke Bic Techno E medium/small…. Annars har Starboard släppt underbara modeller, typ Acid, Carve o lite annat glatt.
Välkommen till djungeln…:)Ha det gott o lycka till me surfandet!
-
Fick en helt sjuk spin-out idag och vart så förbannad att jag tryckte till brädan allt va ja orkade(typ försökte stampa ner den) och hör o häpna: Det funkade. Alltså. När man åker på en spinout, samtidigt som man lättar på trycket på fenan genom att flytta vikten framåt, tryck ner railen i vattnet. Försök att bjuda på ett häl-skär nästan. Ganska logist egentligen att använda brädans rail för att ta bort lite tryck från fenan. Funkar för mej. Bara ett litet tips alltså.
Jag vet inte om ni visste om det, men jag e skit-stolt:))Ha det gott
-
Borde oxå få pris för snyggast älg! ha de gott! Har du hittat nån glad bräda än?
-
Höll mej till stockholmstrakten idag. Höll till i det fiiiiiiiiina vattnet mella Djursholm o Liiiiidingö. Vid svanholmen om d e nån som vet…. Funkade skit-bra! Hade FULLT ÖS me 5.7, skulle kunna kört 5.2 utan problems….Dock lite byigt.
Måste vart fint på Näsby Park.
Nej. Gonatt. Helt slutkörd o bakis!:)
Ha det gott!
-
Shove it! Låter nästan som d… Skulle kunna va nå sånt faktiskt!
Skall pröva nån blåsig dag me lite större vågor! kan nog va skit-skoj!
Ha de gott!
Calle_B
-
hehe!
Vi får se…Den 20:e Juni bär det av söder ut. Skulle vilja att alla här ber en bön för bussen.:)
Det går nog bra……………..Den e vattenkyld iaf.:) Men växel låda och dylikt e orginal…. från -83.
-
Jag håller med!!!
Men de vore skoj o ha en sån utrustning!
Va vad det? 12 knop i 4 m/s. =mycket segling!!! -
Ps. Vi vågade inte ta med bussen(Jah Wheels). Måste nog spara på honom inför sommarn.DS
Ha det gott!
Ps igen: Hur många mil hade volvon gått?:) Ds igen -
Jo! Vi drog dit! Men vi va helt slut efter dagens aktiviteter(och gårdagens festande) så vi drog dit me lite käk och tittade med drömmande blick ut mot line up där 2 st grodmänn satt på sina plankor och guppade. Hyfsade breaks dock. Men J-VLIGT kallt!.