calle_b
Forumsvar skapade
-
Hej!
Tyvärr kan jag inte nåt platt ställe förutom Corralejio Beach. En halv-mil norr om Flag Beach.
Ganska litet ställe men skyddat av en pir på vänsterkanten och ön på den andra. Eftersom ön e låg där så funkar det finfint. Det är det plattaste jag känner till. Du har forfarande lite chop som påminner om Björkvik.(hyfsat små energiladdade rackare). Däremot är snubben som håller uthyrnings-stället riktigt flummig och ser inte ut o vilja leva längre…. Hyfsat dyr också. Pajar man ett segel så får du det me dej hem för 2000:-.(jag var där) Annars ok prylar. Norh/Gaastra och Mistral i ganska nya modeller.(2 år typ)Ha så trevligt!
Calle_B
-
Hej på er !!!!!!
Jag tror stället där vi seglade igår heter nåt i stil med ”kråkudden” el. nåt. Näsby Parks-badet eller stranden kan det heta oxå… Hyfsat ställe! Va nån på Torö?
Gick väldigt bra och fick den absolut bästa seglingen hittils den här säsongen. 5,2 och vågis på 80 liter.:))))
Mycket fröjdefullt!Förresten! E det nån som vet vad det här tricket heter:(om det nu heter nåt:))
Man kommer på halvind med vågorna från sidan. Ser en hyfsad våg och glider upp me fullt ös i ”häl-skär”. Precis när man har lättat lägger man ner seglet lite grann, som om man ska gippa och försöker dra upp botten och sin häck mot vinden. Om det nån som har sett ”Maui Quattro”-rullen så finns en utvecklad sån med. Han gör den precis på g ner för en grym våg så det ser riktigt läckert ut!!!! Där trycker han ner seglet så mycket att han ligger med hela paketet horisontelt!
Provade på en sån iaf. i Stora Värtans små dyningar och kan intyga att det var ett mycket intressant skutt!
Blåser det i helgen?
Ha de gott!
Calle_B
-
hej på er surf-tokar!
Kan inte göra än att rekomendera den fröjdefulla idéen me longboard me lite mjukare trucks och en 4.3-6.0:a. Byggde en sån första gången igår! Skit-glatt!
Ha det gott!
Calle_B
-
Grattis!!!
Kan säga att jag vet hur de känns! (28:e mars)
-
DE E JU SÅ FRÖJDEFULLT!!!!!
Fantastiskt! Förresten har jag en fråga till surfare där ute:
E de nån som har sett den nya ICA reklamen? Vet ej om den har gått ut än men mitt UNDERBAAARA North Convertigo e me i den! haha:)Surfa på!
-
Börja vindsurfa, eller börja inte vindsurfa.
Börjar du kommer du säkert fastna och sitta under vinter- perioden med tårar rullande utför de små frostiga kinderna, titta på ”sand mellan tårna”, räkna dagarna till första surfen, svära åt den förbannade isen och slutligen riskera att en lång vistelse på sjukhus för abstinensbesvär. Det enda man gör på sommarn är att titta på träd och flaggor och konstater att:
”fan, idag kan jag kanske plana”.Men…. Börjar du inte så missar du garanterat en underbar sport(om man nu kan kalla det en sport). Det är ju trots allt den mest fröjdfulla sporten man kan tänka sej!!!
Nog med snack…. Ut nu och ta en Bic Techno 283:a med ett 6.5-9.5 me dej!!! Lycka till!!!
-
Små surfshoppar över landet. Utrikes är bättre dock.
Annars hör med leverantörer.Lycka till..
-
FUERTE VENTURA!!!
Va där för en månad sen och fick smaka på lite….
Enligt locals o andra glada, har du galen segling hela sommarn.. Annars har du Varberg. Och Hagapark…Ses där.
-
Holloj!!!!
Denne Ingo? Tysk? Långt hår?I så fall hälsningar från gotlands surfarn!!!!!!!
Tror att Ingo har gått o blivit säker på Kite surfing…..Om de nu ens e samme snubbe vi skriver om… Hade gott
-
Hej du!!!!
Köp Tabou-stroppar!
Dom rackarna är ganska hårda och väldigt fina över lag…De bör passa Mistral…
Garanterat värt slantarna ur sommar-budgeten:)Ut o surfa!
-
Nä men isbitar…Dåliga skor i Brevik i torsdags…. Filmen är för övrigt SÅ fröjdfull!!!!
Ut o surfa!
-
Kul tanke… Har vart inne på liknande tankar men inte testat:)
LYCKA TILL!!!!!