Forumsvar skapade

Sida 21 av 23
  • carrera

    Medlem
    10 juli, 2006 vid 14:34 som svar på: Gamla slalombrädor?

    Jester.. inte riktigt så jag menade, var mer att 30+ knop på en gammal slalom <55 cm bred är en större kick typ näradöden upplevelse o mycket adrenalin jämfört på en 60+ bred bräda i samma fart. Iof en helt personlig åsikt o inte alls vetenskapligt grundad! 😉

    Men helt klart att en mordern rigg (provat med en 6,2 RS6) o en Slalom fena av högre teknologisk kavalite typ Select Slam tror jag den heter har ändrat min gamla bräda´s karaktär avsevärt. Är lite inne på som så många andra här på forumet har nämt att brädan är nog den nämnaren av de tre Bräda,Fena,Rigg som har minst betydelse då det gäller åka fort Down wind!

  • carrera

    Medlem
    10 juli, 2006 vid 14:29 som svar på: Gamla slalombrädor?

    Jester.. inte riktigt så jag menade, var mer att 30+ knop på en gammal slalom <55 cm bred är en större kick typ näradöden upplevelse o mycket adrenalin jämfört på en 60+ bred bräda i samma fart. Iof en helt personlig åsikt o inte alls vetenskapligt grundad! 😉

  • carrera

    Medlem
    9 juli, 2006 vid 17:58 som svar på: Gamla slalombrädor?

    mm jo mer svår bemästrad är sant, men skillnaden en sådan där ”riktigt bra dag” med plattvatten (ganska få tyvärr) är som att jämföra en ferrari o en Länstrafik buss i känslan, gissa själv vilken som är vilken!!!!! svårt dock att säga vilken som är snabbast i IRL har inte börjat med GPS ännu! Säljer nog aldrig min Sputnik WCR Proto..
    Ps. 90-talets slalom brädor har ju nästan samma mått som dagen rena speed brädor typ missil osv. o då är de troligen lika svårkörda i lite sjögång! men jämför man dagens ”breda Slalom diton” med 90-talets Slalom så är ju de nyare lättare att köra fort med!

  • carrera

    Medlem
    4 juli, 2006 vid 18:42 som svar på: Neil Pryde RS6 SL

    hum hubba bubba. o här gick man o väntade.. bara o erkänna att ”DE” vet att de säljer dem ändå o vill tjäna lite extra på oss Speed junkis ;-).. men så är det ju tillgång o efterfrågan styr allt här i värden!!!
    Speed is back!!!!!!!

  • carrera

    Medlem
    28 juni, 2006 vid 06:18 som svar på: tävling…

    min röst fick du ärligt

  • carrera

    Medlem
    27 juni, 2006 vid 11:34 som svar på: Kite vs vindsurfare

    Sorry glömde logga in ovan 😉

  • carrera

    Medlem
    17 juni, 2006 vid 18:37 som svar på: Vägljud VW Caravelle – vad göra?

    Att byta däck är nog ett av de enklaste men kanske inte det billigaste sättet!
    Ett dyrt däck är nödvändigtvis inte det tystaste iof.

  • carrera

    Medlem
    15 juni, 2006 vid 15:06 som svar på: Kemi i norra finland?

    Har inte surfat i Kemi, men i Rovaniiemi som inte ligger så långt därifrån
    funkar det fint, räkna dock med uppmärksamhet 😉 Gott om fina vatten finns det för alla vindrikningar osv. Verkar inte vara så Stor sport på de breddgraderna så man är ganska ensam på vattnet, men inte sagt att det är dåligt för det!!

  • carrera

    Medlem
    15 juni, 2006 vid 15:01 som svar på: När bör man plana…..

    Jo jag håller som sagt med ang JP´s utseende! Där ligger ju helt klart F Falcon bäst till!! Har funderat kring detta med lämpliga volymer?? Att volymen tillsammans med bredden har betydelse för tidig planing är ju uppenbart men hur är det med den teoretiska/praktiska toppfarten eller är det mera ytan(arean) /vikten som är avgörande! Rena Speedbräddor har ju alltid sett nästan likadana ut smala o med en volym på 60-70 liter max.

  • carrera

    Medlem
    15 juni, 2006 vid 13:01 som svar på: När bör man plana…..

    Noterar nyfiket att Jester inte nämner JP Slalom som intressant brädval 😉 vad ann detta! Är själv i valet o kvalet! Tycker dock att Jp´n ser mer ut som en formula än de övriga men det kan ju vara bilderna som ljuger så att säga!!!

  • carrera

    Medlem
    7 juni, 2006 vid 17:30 som svar på: Jp Fsw 2005

    Är också lite intresserad av brädtypen dock i lite mindre storlek! Är de bra våg brädor eller är de halv dåliga på både våg o FreeStyle ;-).
    Våre intresant o höra någon opartisk åsikt

  • carrera

    Medlem
    6 juni, 2006 vid 17:40 som svar på: VW-Buss 60-67 köpes "splittwindow"

    Hur mycket hade du tänkt kunna lägga eller är det så billigt som möjligt som gäller ;-). Eftertraktade grejer nu mera….

  • carrera

    Medlem
    1 juni, 2006 vid 13:36 som svar på: Neil Pryde RS6 SL

    Håller med dig Jester att de flesta Freerace segel troligen är mycket nog för de flesta att nå rekord farter med, och frågan är ju! som vi diskuterat innan här på forumet om ett race segel går o trimma rätt för ett ikke proffs för att vara värt prisskillnaden. Är rädd för att många med pengar åker med värstinggrejer utan att kunna suga ur det där sista ur dem.??????? Bara en tanke!! Mycket sådant var det förr iallafall när man slalom tävlade på tidigt 90 tal!
    Mitt motto är att åka fortare än andra i så dåliga förhållnaden som möjligt…. inte riktigt speed alltså 😉

  • carrera

    Medlem
    1 juni, 2006 vid 09:04 som svar på: Neil Pryde RS6 SL

    Ja det är nog sant, så total summan för en hel rigg blir ju rimligare med tanke på att X6án går att använda till SL, men tror nog man satsar på en X9á ändå….
    Sitter o kollar runt lite på div. tyska sidor o kan konstatera att det är väldigt få om än någon som säljer rena RACE segel. typ Warp, RS6, eller Vapor. vad an detta tro!!

  • carrera

    Medlem
    1 juni, 2006 vid 07:00 som svar på: Neil Pryde RS6 SL

    Någon som sett eller hört något om prisbild? man kanske ska vänta med att lägga order ;-)!

Sida 21 av 23
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications