christian12345
Forumsvar skapade
-
anders:.;531927 wrote:[..]Tänkte testa en best stopperboll som ser ut att generera mer frikton (leder inte linorna rakt igenom). [..]
Låter intressant. Skynda skynda! Men har Best-bollen större hål? Mitt problem uppstår ju precis som Sourra säger då hålet i stoppern passar perfekt till depower-linan – men inte till splicen.
-
SHIT VAD NAJS! Men det ser ut som att ni har skurit igenom snön några gånger?
-
sourra;531733 wrote:Hmm, det där har jag inte haft nåt problem med [..] Är det tungt att dra upp den igen i detta läge? [..]
Det krävs att man är urkrokad och klotar ganska ordentligt. Det är omöjligt att få upp draken igen; det sitter som berget och jag fick skruva loss stoppern.
-
Men vad fan han sitter ju fast? Helt meningslöst. Kan ju lika gärna binda fast ett snöre i ett träd och hänga ifrån det.
-
Jadå, det kan du göra.
-
Nu har jag kört en del med setupen och kan konstatera att den inte är optimal. Hela idén med att köra med leashen i depower-kulan var ju att få ’lagom mycket’ depower när man klotar och tappar bommen, samt att draken inte ska falla ner och invertera. Men:
Om man har leashen i depower-kulan så måste man ta bort stopperbollen.
Detta beror på att längst ner vid quick-releasen så är depower-linan tjockare än annars. Det betyder att om du klotar riktigt ordentligt, så kommer stopperbollen att klämmas fast längst ner och du kan inte relauncha. Det finns två saker du kan göra åt problemet:
1 köra med leashen i chicken-loopen.
2 ta bort stopperbollen, det har jag gjort och det tycker jag funkar bra. -
Martin;512061 wrote:Fungerar sviveln? [..]
Det beror nog lite på vad man jämför med! Den fungerar ungefär lika bra som alla andra swivels som jag har prövat…
-
christian12345
Medlem29 december, 2008 vid 16:06 som svar på: hur får man en brada på 139cm til mexico nar BA vagrarKöp en golfbag från en kitetillverkare och ha brädan i den. Fråga Skotten så kan han fixa fram en till dig. Naishs modell står det GOLF på med jättestora bokstäver och det tror jag är bra för moralen hos check-in-tanterna.
MEN: Om det mot förmodan inte skulle gå, så kan du shippa den. SAS cargo på Kastup vill t ex ha ungefär 3000 kronor för att shippa en väl inpackad bräda till Sydafrika. Googla SAS cargo (de heter något annat nu, tror att det är ”Trust”) så kan du få prisuppgifter på din destination. Men det är som sagt bara som backup. De allra flesta får med grejerna om de kamouflerar dem som golfprylar.
Notera att du inte kan komma med en boardbag. Jag har själv blivit nekad att ta med det, även om somliga fortfarande lyckas lura igenom dem.
-
christian12345
Medlem26 december, 2008 vid 15:53 som svar på: Kitesurfare i Bertil Hagbergs: Landskrona från ovan…Jaha, kan vi inte få en screendump?
Eller vad det nu heter när det kommer från en bok. Fotostatkopia, kanske. 🙂
-
sourra;522644 wrote:Låt maten tysta mun!
Hehe. Inte alla som är så snygga när de äter! Men du skulle se mig när jag sitter på muggen, då är inte ett öga torrt!
-
håll käften.
-
christian12345
Medlem22 december, 2008 vid 22:39 som svar på: Skall du resa? Koll på bagaget på respektive flygbolagFin länk! Aloha för den 🙂
-
Jag har ju alltid kört torris på vintern. Jag kan konstatera att man blir galet klumpig och det är något mög helt generellt… MEN: man kan ta av sig dräkten och sätta sig i bilen direkt i janne-långben-dräkten, så jag tycker att det är värt det… Jag kör med Gul och jag tror att det är en av de bästa, men det baserar jag bara på vad andra har sagt då jag inte har kört något annat.
