Forumsvar skapade

Sida 104 av 114
  • cortex

Medlem
    7 februari, 2004 vid 17:10 som svar på: kite & charterflyg…

Hör hört att vissa har kommit undan med en kraftigt modifierad golfbag som fortfarande såg ut precis som en golfbag men innehöll bräda + kites. Klart clever… fast en golfbag i lämplig storlek är ju inte direkt billig….

/KajTech

• cortex

Medlem
    5 februari, 2004 vid 09:32 som svar på: Kite Seglats tre månader!!

Å på min tid åkte vi till Köpenhamn på klassresa… över en helg.
    Allt var inte bättre förr. smirk.gif

Ha det grymt där nere Mav, när du kommer tillbaka så kommer jag att ha ett gäng med Psycho II hemma för test. tongue.gif

/Kaj(Tech)

• cortex

Medlem
    2 februari, 2004 vid 22:33 som svar på: intervju

Tjaaa, vad jag såg av Sundsvall när jag låg på final för landning på flygplatsen var iaf en helt grym spot… När jag sedan startade tog jag ett extra varv runt närområdet och såg massor av fina sandbankar som måste ge helschysst plattvatten i en mängd vindriktningar. De yttre delarna borde t.o.m ge lite vågor.
    Så nog fanken har dem vatten däruppe Hugge. Dessutom lär ju snowkitingen vara bra så här års. cool.gif

Petra, det är säkert någon av kite´arna där uppe som kommer att se ditt inlägg och höra av sig.

/Kaj(Tech)

• cortex

Medlem
    2 februari, 2004 vid 22:15 som svar på: Jag vet men…..

Jag har splajtans nya Flysurfer Voodoo 7 på lager.
    Kolla på http://www.kajtech.nu och maila mig på kaj@kajtech.nu om du vill veta mer.

/Kaj(Tech)

• cortex

Medlem
    1 februari, 2004 vid 08:56 som svar på: Ny design på KajTech´s site

Tackar! grin.gif

/Kaj

• cortex

Medlem
    28 januari, 2004 vid 15:27 som svar på: En ventil-systemet

Håller med om att man ska testa i luften, gillar man inte kiten så spelar det ingen roll om den kan sjunga, dansa och koka kaffe.

Å andra sidan tycker iaf jag att det ska vara smidigt och lätt att komma igång och packa ihop sina grejer. Framförallt på vintern när det är 15 minusgrader och blåser 10 m/s. Jag *lovar* att det påverkar ditt helhetsintryck av dagen om du ska stå och pumpa upp femtielva bladders med stelfrusna ventiler i dessa förhållanden.

Finns det två lika sköna kites som man gillar att köra på så varför inte välja den som också är smidig att rangera på backen?

/Kaj(Tech)

• cortex

Medlem
    28 januari, 2004 vid 15:04 som svar på: En ventil-systemet

Nope, smäller en bladder så byter/lagar du bara en bladder. Smäller leading-edge så byter/lagar du bara den. Dvs ingen skillnad mot andra LEI’s.
    På LEI-marknaden så tycker iaf jag att SS Fuel är den ”smidigaste” draken att komma ut på vattnet med just p.g.a one-pump.
    Sedan väntar iaf jag med spänning på SS’s nya bom och spinning-leash som det börjar ryktas om… den nuvarande bommen och depower-cleaten gillar iaf inte jag.

Å andra sidan är FS-foilar det allra smidigaste, då slipper man ju pumpa överhuvudtaget och inte finns det några bladders som kan läcka heller. cool.gif

/Kaj(Tech)

• cortex

Medlem
    26 januari, 2004 vid 21:10 som svar på: Hit da Penguin..

Svar till:

om pengvinen inte studsat hade den kommit längst vid precis 45′, sitter o pluggar fysik B… smirk.gif

[/ QUOTE ]

Bara om du inte tog hänsyn till luftmotståndet. grin.gif

BTW, jag tror inte det går att komma längre än 593.5… jag har satt den längden ett gäng med ggr nu. cool.gif

/Kaj

• cortex

Medlem
    23 januari, 2004 vid 12:34 som svar på: Hit da Penguin..

Pfff, jag har satt 593.5 meter… klå det om du kan. cool.gif

/Kaj(Tech)

• cortex

Medlem
    22 januari, 2004 vid 21:35 som svar på: Snökiteträff Riksgränsen

Jag kommer att vara i Pirttivuopio på vågflygläger (segelflyg) från den 7:e till den 16:e April. Eftersom Pirtti ligger ca 6 mil väster om Kiruna så kan man ju ta en tur bort till gränsen om ”andan faller på”. Jag kommer att ha med skidor + FS-kites upp så om det inte är någon våg hänger jag nog på.
    Har du någon koll på hyffsat boende som inte kostar skjortan vid gränsen i så fall?

/Kaj(Tech)

• cortex

Medlem
    22 januari, 2004 vid 13:21 som svar på: Nite-Kite i Uppsala…

Japp det var riktigt gött!
    Safaga ligger ca 3 mil från Hurghada (Egypten).
    Båten vi åkte ut med utgår från Tornado Surf Center som ligger på Holiday Inn’s strand i Safaga. Det är en svenska, Sara (Safaga-Sara smile.gif), som äger surfcentret och fixar båtturerna. Kolla på http://www.tornadosurf.com för mer info. Du hittar även en mailadress som går till henne där.
    Det kostade 10 Euro per dag att åka ut med båten men då ingick lunch och launch-hjälp.

/Kaj(Tech)

• cortex

Medlem
    22 januari, 2004 vid 12:11 som svar på: Nite-Kite i Uppsala…

Nope, jag körde Voodoo 10’an. Det var bra drag i början men sedan säckade det ihop när vinden höll på att vrida. Hade jag orkad hade jag hivat upp Titan 15.5’an men man skulle ju orka upp till jobbet dagen efter också.

/Kaj

• cortex

Medlem
    21 januari, 2004 vid 09:41 som svar på: Vad e det för skillnad på en ”Directional” brä… *DELETED*

Å andra sidan är det väldigt bra att grossisterna tillåter att små företag med nära kundkontakt kan sälja kites, även om det kanske inte blir så stora volymer. Gäller det bara att aktören ska vara så ”stor” som möjligt och sälja massor av kites kan man ju lika gärna låta Stadium och Intersport kränga kites… och sannolikheten att du får vettig hjälp där när du ska handla blir minimal. Skulle säga att andelen nybörjare som blir rekommenderade att börja sin kite-karriär med en Naish ARX 23.5 (eller något annat stort ök som blivit liggandes på lagret) kommer att öka markant i jämförelse med hur det ser ut nu.

Jag kan iofs bara tala för egen del men eftersom jag driver min kite-verksamhet som en (seriös) hobby och inte har något krav på mig att behöva leva av det så slipper man tumma på ”samvetet”. Dvs jag har inget behov av att kränga ”fel” kites till en nybörjare bara för att jag ska kunna slanta in hyran/möta revenue targets nästa månad.
    Drivkraften är istället att få sprida denna fantastiska sport till de som inte upptäckt den ännu + att få köra på en massa kul utrustning som man inte skulle ha möjlighet att lattja med annars.
    KajTech är nu även importör av FS i sverige och håller på att skaffa sig ett par ÅF:ar… jag är mycket noga med att ÅF:en har ett genuint intresse av kite och vill lära sig produkterna. Det är bättre att sälja något färre kites och ha nöjda kunder än att sälja massor och få missnöjda kunder.

/Kaj(Tech)

• cortex

Medlem
    18 januari, 2004 vid 19:38 som svar på: Linor!

Aha, det var en olyckshändelse alltså. Trodde först att det var någon som kapade linorna för att ”djävlas”. tongue.gif

/Kaj

• cortex

Medlem
    18 januari, 2004 vid 18:04 som svar på: Linor!

Tjena!

Special-Kaj här. 🙂
    Hur gick det till? Antar att ni fick tag i kärr… ehh tanten och förklarade att hon får betala linorna??

Anyway, klart jag fixar linor åt er. Ring mig på 0708-306020 eller maila på kaj@kajtech.nu och berätta vilka linor ni behöver.

/Kaj(Tech)

Sida 104 av 114
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications