Forumsvar skapade

Sida 105 av 114
  • cortex

Medlem
    17 januari, 2004 vid 10:50 som svar på: Skridskor och kite?!

Kiten Johan körde med var en Psycho 6.5… så nog fanken var kiten snabb nog. tongue.gif

• cortex

Medlem
    15 januari, 2004 vid 17:14 som svar på: Snökitebilder att kika på

He he, så sant så sant. Dessutom är ju ”Chastas” nuna med överallt när man kollar på snowkitebilder. Den grabben har tjuvtränat lite. cool.gif

Ska bli kul att se om FS kan skaka fram någon bra teamåkare för snowkite… fast det blir nog först till vintern 2004/2005 som de kommer att satsa seriöst på att ha en teamåkare på snö. Jag tjatar på dem för fullt. tongue.gif

Det händer mycket kul på foilfronten i år!

/Kaj(Tech)

• cortex

Medlem
    15 januari, 2004 vid 10:23 som svar på: Snökitebilder att kika på

Coola bilder! Fast var det någon som fick ”English Version” att fungera? Jag får bara upp samma franska sida igen när jag klickar på länken.

Som extra bonus var det ju ett gäng med fräcka bilder på FS PSycho II också. cool.gif

/Kaj(Tech)

• cortex

Medlem
    14 januari, 2004 vid 08:38 som svar på: Flysurfer SpeedAir (7.0) – nån som testat den?

Putsa upp skoltyskan och kolla under:
    http://213.133.110.173/flysurfer/Content/84/?mnid=206&mnid=194

Jag har själv aldrig kört den men troligtvis kan man ungefär sammanfatta den som:

* Betydligt instabilare än dagens moderna foils
    * Betydligt mindre depower.
    * Trots allt är det säkert ett hyffsat alternativ om man får den billigt.

Fast kolla med någon som kört den innan du bestämmer dig.

/Kaj(Tech)

• cortex

Medlem
    14 januari, 2004 vid 08:30 som svar på: Skridskor och kite?!

90 km/h var en uppskattning på Johans fart när han gjorde en ”flyby” förra året med sina super-skrillor (se ovan) + en Psycho 6.5. Precis som han skriver så hade vi ingen GPS då, däremot så är jag rätt säker på att vår uppskattning stämmer hyffsat med tanke på de mätningar Johan gjorde i söndags.
    Någon som har schyssta, höga skrillor som man kan fästa slalom-pjäxor på till salu förresten? Vill ha. grin.gif

/Kaj(Tech)

• cortex

Medlem
    12 januari, 2004 vid 09:31 som svar på: Skridskor och kite?!

Å med skrillor så kommer du nog upp i 90 knutar ganska lätt. 🙂
    (Det är därför man kör med skrillor)

/Kaj

• cortex

Medlem
    12 januari, 2004 vid 09:29 som svar på: Snow kiting i sthlm, var?

Vi kom väl ner till Skaris runt 12:15…. så vi måste ha missat varandra precis.
    Det snöar ju som fanken nu så det blir nog schysst framöver också. smile.gif

/Kaj

• cortex

Medlem
    11 januari, 2004 vid 21:35 som svar på: Snow kiting i sthlm, var?

Jag tror att Morga Hage finns med bland den ”officiella”spotlistan så du borde kunna välja den där. Annars börjar du med att skapa dig en egen user. När du gjort det så kan du addera spots och göra en massa andra inställningar.

/Kaj

• cortex

Medlem
    11 januari, 2004 vid 18:43 som svar på: Snow kiting i sthlm, var?

Morga Hage:

59 deg 47 min North
    17 deg 39 min East

Jag drar nog ut en liten sväng imorgon om vädret tillåter. Fast det blir nog inte förrän vid 13-snåret i så fall eftersom jag måste få ordning på bilen.

Hengo: Jo det är dåligt med snö på isen men det ligger en hel del mer på fälten. Snön kom innan det frusit till i år. Fast det var tillräckligt på isen för att man skulle kunna kanta något grymt (det var ju tö i ett par dagar så att den lilla snö som fanns fastnade i isen). BTW, jag drog förbi en isjakt idag så det dundrade om det. Snubben i isjakten såg lite snopen ut. tongue.gif

/Kaj(Tech)

• cortex

Medlem
    11 januari, 2004 vid 17:12 som svar på: Snow kiting i sthlm, var?

Mav, hörde att du var ute och körde på ”Field of Fame” idag. cool.gif
    Var det bra där?
    Vi var 6 pers som körde (alla med FS, he he) nere vid Skarholmen idag. Gick som fanken med snowboard, det var precis så mycket snö så man fick ner kanten ordentligt. Lite väl tunn snö att landa fel på däremot, inte skönt att landa på rygg efter en misslyckad backloop (lite byig vind). Ajjj!
    Vi hade okej tryck i början av dagen med 12.5-14 kvm FS-foils men runt 15-tiden så ökade ju vinden ordentligt. Då jävvvlar va de tryck i Voodoo 14’en!! Helt grym dag!
    Jag håller på och lägger upp bilder under http://www.kajtech.nu/gallery så kolla in där om någon timme. Froste smäller nog ihop en liten film inom ett par dagar också.

Tack allihop för en kanondag på isen/snön!

/Kaj(Tech)

• cortex

Medlem
    10 januari, 2004 vid 22:53 som svar på: Snow kiting i sthlm, var?

Kom precis hem efter att ha hämtat min ”nya” snowboard hemma hos Patric. På vägen hem märkte jag att man kunde trampa bromsen i botten utan att bilen saktade farten… fetkul. Nåja, när jag hankat mig hem så såg jag att bromsvätskan nästan var helslut = läcka på bromssystemet någonstans. Gr8. Så det blir bilverkstan på måndag. frown.gif
    Så tyvärr Mav, jag är billös… jag ska försöka få skjuts med Froste imorgon men vet inte exakt när han kan hämta upp mig.
    (Grrrr… mummel… djäkla tur att tyskarna gör bättre kites än de gör bilar…)

/Kaj(Tech)

• cortex

Medlem
    10 januari, 2004 vid 19:09 som svar på: Snow kiting i sthlm, var?

Jorå, det finns snö kvar… och tydligen ska det blåsa lite imorgon i Uppsala också. Skulle tro att vi kör ute på Ekoln imorgon om det blåser lite halvtaskigt, det hårda underlaget borde ge oss gott med fart ändå.
    Med 99% sannolikhet så utgår vi från Skarholmen imorgon, jag och Froste är nog på plats runt 10-11 tiden.

The more the merrier. smile.gif

/Kaj(Tech)

• cortex

Medlem
    9 januari, 2004 vid 19:16 som svar på: Kite storlek i hela världen??

Tja, jag kör allra mest med min Titan 15.5… den funkar för mig från 4 m/s till 10 m/s. Kortar du linorna så kan du nog köra den upp till 12 m/s.
    Den bräda jag använt mest i sommar är en Naish Stubbie 127… så om jag bara skulle ta med *en* kite och en bräda så hade det varit dessa två som åkte med. Såvida jag inte skulle till något ökänt blåshål, då hade jag plockat med mig något mindre också.

BTW, jag väger också 75 kg.

/Kaj(Tech)

• cortex

Medlem
    9 januari, 2004 vid 19:08 som svar på: Snow kiting i sthlm, var?

Vi kommer nog att köra på Ekoln eftersom det verkar bli taskigt med vind. frown.gif
    Som det ser ut på Windguru nu så vete tusan om man ens får upp en varmluftballong i luften imorgon. Men men, WG har haft duktigt fel förr så man får väl hoppas.
    Jag var inne och köpte mig ett par Warp Destroyer storlek 43 för 995 kr på Stadium. De sitter grymt bra! Eftersom jag inte hade tänkt att snåla in på skor (utan bara på brädan) så testade jag ett par Burton för 1999 fast de satt inte alls lika skönt på min fot. Men jag tror att det är viktigt att testa innan man bestämmer sig, alla har vi ju olika fötter (lyckligtvis). smile.gif
    BTW man kan köpa en ny Warp-bräda med bindning för 1999 kr och Salomon Shade med S2-bindning kostar 2500 kr… Man måste ju ge Stadium att de är billiga.

Hoppas, hoppas att det blåser imorgon. tongue.gif

/Kaj(Tech)

• cortex

Medlem
    9 januari, 2004 vid 13:34 som svar på: Snow kiting i sthlm, var?

Den på Blocket är en av de jag kollar på… men jag väntar nog ett tag tills killen gått ner i pris. En ny Shade med bindningar kostar 2995 på Stadium, så 2 kkr för en beggad är ju lite väl saftigt. Och om någon annan köper den så finns det ju fler att kolla på. Dessutom vill jag ta en titt på Puttes bräda innan jag bestämmer mig.
    Men skor ska jag tamejfanken köpa idag. 🙂

/Kaj(Tech)

Sida 105 av 114
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications