crash151
Forumsvar skapade
-
What where you doing all alone with your car in the sunset…

-
Vad blev det?
Sommarplåga 2009
Tippar på Promo.. -
Snacket går att Boards nu/snart ingår i Factory media som står bakom många extremsport magasin.
http://www.boards.co.uk/forum/forum_posts.asp?TID=27116Kunde ju inte bli bättre.
-
Fransmän är kända för att högaktningsfullt skita i skyltar med förbud, så det hjälper nog inte.
Bättre skriva att det finns saftiga grodor i vassen eller nåt, så slipper ni dom på vattnet.. -
Hittar inte…
-
Inga problem att få epoxin att fästa på skum, så länge du slipar/bryter bort den glansiga ytan som bildas efter den har härdat.
Ofta gör man ju det automatiskt, efter som skummet brukar expandera långt utanför området som skulle fyllas.Hot tips är att smörja in händer och armar med vaselin och ha skydds handskar efter som skummet har en tendens att komma överallt.
-
Rashguard och jeans… Tummen Upp.
-
Fan va coolt med ubåtar. Det stod inte cccp på dom eller nått…
Önskar att man haft en bra vattentät kamera att plåta den surfande sköldpaddan vi har i LeGallion.
Är det en sån där pro något? -
Ger ett bra prutnings läge om man upptäcker skador.
Sej att det kommer ta 5h för dig att laga skadan. 5h, 150skr i timmen, blir ju 750 minus på priset plus lite till för att fylla och slipa cb och fenan. Eller minus för ny fena. -
tackar för tipset
-
Hade EVA däck på min starboard go. Så här gjorde jag.
Skär ett kryss med en mattkniv med skadan i centrum. Håll matkniven mot en tjocklinjal i 45 grader eller mer om du kan när du snittar evan, så du får långa kanter som är lättare att få snyggt när du foga ihop senare.
Försök att lyfta upp dom fyra flikarna. Om limmet sitter hårt och du är rädd för att dra av evan. Använde jag aciton som jag fyllde i en lite spruta och spruta under evan samtidigt som jag drog. Men var försiktig så acitonen inte kommer ner i skadan och kanske förstör skummet i brädan. Jag tejpade över skadan när jag gjorde det.
Skadan ligger nu öppen.
Laga på ditt bästa sätt.
Limma på evan igen. Jag använde kontaktlim.
Dra lite i skarvarna så dom blir snygga, använde även lite vit färg i mina skarvar.Lycka till Stefan
-
Gött att man fick syn på den här tråden. Är i exakt samma tankat och situation som du var för ett år sedan (väger lika mycket). Men känner att steget till något runt 70-75L känns för stort från 107L Tabou S3. Testade en Tabou pocket 78 för ett tag sen och kändes riktigt bra med 5.3. Men har endå vart lite velig.
Tack för tråden och en puch att inte vänta med att skaffa något mindre . -
Läckert mister man.
-
nybörjarsurfaren;567678 wrote:Men vid kryssning hur håller man det då för max skjus framåt.
Har försökt få lite fart i kryssning , men haft så dåliga väderförhållanden.
Har varit väldigt dålig vind, eller byigt och kommit ifrån flera olika håll!!Skulle vilja ha en jämn vind från ETT hål så man kan öva lite mera:smile:
Köra mot vinden och ta bra höjd är ju lättast i full planing och i stropparna långt ut på railen/kanten och ha seglet bakkant ganska i mitten på brädan, gärna luta det lite bakåt. Så du stänger gappet mellan segel och bräda. Lika med speed.
Kryss utan planing då använder du windward (vind sidans rail/kant, heter på svenska någon?) som trycks ner i vattnet som typ köl/centerboard på en deplacement båt. Brukar också ha seglet vinklat lite framåt eller mer upprätt och vinklat lite in i vinden.
Kan hålla med dig om att det är jobbigt och frustrerande att segla i gust och skiftande vind riktningar. Men ärligt talat så ger det mer en man tror. Får muskel minne var man har ballans på brädan, manövrera seglet i olika positioner och valkar på händerna mm.
Men du verkar göra bra ifrån dig och får snart ta och byta nick.
-
Hehe…. ja,ja.
Dom flesta PCs kommer med för-installerat virus, windows xp kallas det.
