davids
Forumsvar skapade
-
Ja första året som de har FMX och skate med, därav megafeztival istället för mega wake festival.
Åldern kommer nog ligga runt 18 tror jag, vilket är nice, mycket folk som just tagit studenten också, gillas:) -
Jag är riktigt sugen på att köra imorgon, har dock bara min 16 och den kansek blir för stor för imorgon, nån som har lust att låna ut en 11, motsvarande så kommer jag gärna till Lundåkra och bränner lite innan jag börjar jobba kl 4
-
Nja inga direkta favoriter, Missy Eliot är väl största namnet. Men där kommer vara Wake, Skate och MX tävlingar och det är ju kul att se och köra lite i rampen och kanske lite wake innan festivalen sätter igång. Möjligtvis en kiteleverantör (?) kommer finnas på plats på festivalområdet.
Dessutom kan man sitta i en halvtaskig brasse och lukta skit och dricka öl, och det är alltid kul.
-
Svar till:
sen till tiopoängsfrågan:
i vilka vindriktingar kör man på dessa spots,
1. Lagans mynning
2. Dalen 2
3. Vejbystrand
4. Ängelholm
5. Jonstorp
6. Margreteberg vid strandbaden
7. Kvick badet i Höganäs
8. Helsingborg, Sundetspärla
9. Segeltorpsstrand
10. Skälderviken./jespah
[/ QUOTE ]
4. Ängelholm, NV till V antar jag för att det inte ska bli byigt
5. Jonstorp – Revet N till O. Farhult V till N
6. Margreteberg, SV till NV bäst är rak V igår var det fint som fan där.
7. Höganäs Kvickbadet – lägg ner för liten yta, annars SV till NV -
Huva har jag däremot aldrig förstått mig på, såå kallt blir det ju inte om huvudet, det är ju alltid varmt typ. Dessutom har man det ovan vatten, såvidare man inte klotar såklart. Vore bättre med mössa isf. Värre med fingrar och tår då
-
Håller med Melker. Personligen tycker jag det är snyggare, och jag känner mig mest bekväm med det då. För att dra paraleller till skidåkning så är det ingen (nuschoolåkare, jibber, friåkare) som åker med en tajt kroppsstrumpa utan där går trenden mot mer baggy, vidare byxor, osv. Helt enkelt för att det är lättare att röra sig i och det ser snyggare ut. Vem ser snyggast ut, Herman Meijer inlindad i sin fartdräkt, eller Candide Thovex, Tanner Hall eller Boyd Easley (Jon Olsson också för den delen) i lite vidare byxor och en nice jacka.
Vidare kan man få lite snyggare ”våtdräkter” om man har tex kitepants och rashguard, då man kan välja färger själv på dräkten. Samma om man har shortie med rash och trunks på.
Låt alla ha på sig vad de vill, fattar inte att ni lägger ner till på att kritisera det. Snart kommer väl, Öhh jag fattar inte varför vissa kitare har Naish brädor, bla bla bla. Låt folk ha vad de vill på sig, vi är bara alla ute efter att ha kul och jnuter av samma sport.
-
Att argumentera på internet är som att ställa upp i paralympics. Även om man vinner är man fortfarande utvecklingsstörd.
LÄGG NER och låt folk ha på sig va fan de vill och ta inte på det själva bara.
-
Svar till:
aaaah, äntligen en vettig diskussion!

kite ser ju skoj ut ju! men däremot ser det det väl ungefär lika tufft ut med shorts på som det ser ut med alla skid å brädåkare som har 15 snören å snusnäsdukar hängande från kläderna när de åker..
fast idag ser det lite kyligt ut så jag ska nog ta på mig ett par baggiejeans å en hood över våtdräkten.. kommer både va varm å se ballast ut![/ QUOTE ]
Du vet så lite att jag blir rädd
-
Vad fan snackar du om? Det du syftar på kallas badbyxor/badshorts av oss vanliga människor men eftersom du inte står för vem du är är du förmodligen vindsurfare och ni kör väl fortfarande med speedos som ni gjorde när sporten uppkom.
-
Bland det fulaste jag sett, men det kanske är kul
-
Bertrand Fleury gör några riktigt sjuka F16s i Ten4, helt sinnes
-
SK Kitepants har väl den praktiska funktionen att man kan ha de istället för våtdräkt om det skulle vara mycket brännmaneter, typ som rashguard för överkroppen.
Annars att ha de över våtdräkten har nog ingen praktisk funktion, it’s just for the looks.
Kolla på http://www.360berlin.com, de har kitepants
-
Ett ganska galet och svårt kiteloop trick:
-
det är helt sinnes vad du är skeptisk mot allt som inte är EH

btw, kan man komma och prova en EH runt 10 kvm? Ska köpa ny kite om nån månad så ska prova lite olika.