davids
Forumsvar skapade
-
Hur lätt tror ni det är när man jobbar på Dagdriveri AB då OCH det inte blåser! Stod idag och försökte selflauncha i byig 1-3 m/s vind i 3 timmar! Sen grät jag. Finns ju inget annat att göra än att hänga här, meeen det är inte så rokgit det heller. Fina är att jag har 2 communitys att hänga på, detta och freeride. Skriver man ett inlägg eller läser ett på det ena kan man gå till det andra sedan och läsa nåt nytt där, sweet!
Fan jag har så lite att göra att jag tom läser vindsurf inläggen, fast jag inte fattar ett skit om vindsurfing.
-
Svar till:
davids: du är tuff, glöm vad jag sa, love ya! mvh gustav
[/ QUOTE ]
ohhh du signerar, wow
-
Svar till:
tycker du på allvar att sånt ”hö-höande” är det minsta kul davids?
[/ QUOTE ]
Ohhh nej!! Stötte jag mig med dig Mr. Anonym, jag ber så hemskt mycket om ursäkt, förlåt. Även om det inte var kul (vilket jag tyckte det var, lite iaf, hehe hoppas du inte blir sne Kicki) så står jag åt minstånde för vad jag skriver, till skillnad från dig. Jag tar ingen skit från nån som är anonym, stick!
-
Svar till:
Hmm….
Har inte råd att köpa en torrdräkt, har inte lust att vänta tills snön kommer.. En MTB kan väl inte kosta mer än en torrdräkt, eller? Någon som vet om man kan köpa en sådan liten rolig pryl i sverige? I så fall vart?
Tack på förhand…..[/ QUOTE ]
Du kan ju alltid bygga en själv? om du vill så kan jag lägga in bilder på konstruktionen, inte särsklit svårt att bygga. Frågan är om det blir billigare eller inte. En ny tror jag kostar mellan 1500 och 2000
-
ehhhh ja?? det fattade man mycket av vad du menade med gustav? Du har uppenbarligen inte heller fattat uttrycket, kite or be kited on…
-
Jag kör med min 15.4 kvm, det var bra idag. Blåser det über mycket får man väl ta en mindre bara eller kör tokfort. Knä, armbågsskydd och hjälm, samt handskar är att rekomendera, kan skada sig ganska ordentligt!
Det där med skateboard blir nog ltie svårt, isf får du köra på asfalt, de små hjulen klarar inte av att kör på typ gräs..
-
Jag kan nog klappa dig nån annan stans än axeln!
-
Det stämmer! Var ute och körde idag i 3 timmar på en ”gräsplan” nere vid havet. Och slutade kl 6 och då blåste det INTE mycket typ 3 m/s. Det är enkelt att hålla kiten trots lite vind, men får spring en del ibland men annars kör man den ju i p zone hela tiden och hoppar på brädan.
Där jag körde var det ruggigt mycket gropar så jag saktades ner ganska ordentligt. är det planare så kan man lätt åka i 3m/s. SKoj är det iaf och ett bra alternativ till att frys i vattnet!
-
Jag har en Wipika Hydro från 2002, funkar helt ok. Men så har jag inte behövt reklamera den heller. Det är helt klart en nybörjar kite, är nog ruggigt svår att hoppa ordentligt med då det är skapligt långsam. Bra ktie att lära sig på dock.
Det är synd att Wipika har ”försvunnit” lite med tanke på att 2 av mina favoriter åker för Wipika, Lou Wainman och Mauricio Abreu.
-
humm.. de ser ganska värdelösa ut de vågorna faktiskt…
-
Kan väl kanske också bero på att det inte finns någon Wipika återförsöljare i Sverige?
-
Jag utnämner härmed Stockholm till världens
sämsta ställe alla kattegorier -
Yes! Men blir nog först till våren, har ingen våtdräkt
var i 40 min igår i badbrallor och dubbla rashguards, fick fan duscha i 1 timme sen för att få upp kroppvärmen igen. Blir nog kite med mountainboard resterande höst sen skidor på vintern.. Men hör gärna av mig till våren, då ska jag ha köpt våtdräkt med=) -
Ok det är där ni håller till altså. Ja man får väl dra dit nån dag. Var ligger Vikingstrand btw? är det norr om fria?