davids
Forumsvar skapade
-
Priset på en CO2a, 12kvm i HongKong är 800 USD. Skapligt=)
-
En vanlig hemförsäkring TÄCKER stäld av prylarna. Spelar ingen roll om det är en cykel, klocka, mobiltelefon, rövdildo eller kiteutrustning, stöld är stöld. Däremot har ju bolagen olika kriterier för att man ska få pengar tillbaka, typ att man ska ha gjort allt för att de inte ska kunna bli snodda. Och så sjävlklart självrisken. Däremot täcker försäkrningen INTE (vad jag vet iaf) skadar som uppkommer på dig i sammband med utövande av sporten. Det är ju en högrisksport därav ingen täckning. Samma om brädan driver ut till havs, ingen ersättning. Då får du hitta på e historia:)
Kan tillägga att jag tappa min klocka när jag var ute och kita på grund av en sliten rem (special swatch rem som jag redan fått byta 3 ggr på ett år!!). Ringde snuten och sa att jag haft det i ryggsäcken på stranden och att den hade blivit stulen där. inga problem alls. Fick betala 10% av en ny klocka, that’s it. Sen hade jag nog FAAAN lottotur när jag dagen efter hittade klockan uppblåst på stranden på en tånghög, så nu har jag 2 klockor=) hehe shyshhhhhhh inte beerätta för någon:)
-
Har semester en vecka nu och sugen på att köra. Lundåkra bra idag vid s-sso vind? Inte så sugen på att köra ensam här där jag bor, nån som ska dit lite senare idag? Jag kommer norrifrån med bil om nån vill åka med.. ring om ni är sugna, 0704791952
btw, går det att köra med en 15.4 kvm idag? hur är vinden där nere nu?
-
Blir det Lundåkra imorgon också om det är samma vind som idag? Sugen på att köra lite…
-
Vad kostar en 12 flat area kite i USA?
-
va fan! PÅHOPP! det var vurst! jaja jag ska ha en iaf. Kan man köpa en på avbetalning, eller kanske rent av betala i natura? Har inget emot att suga litauisk åderpole för att få tag en av dessa självmordsmaskiner, låter som en clean deal, har jag fel?

to be continued……
-
Jag hävdar ändå att det är onödigt spenderade pengar att lägga. Jag har aldrig slagit mig fast jag börja öva med en stor 15,4 kite på land och sen såklart i vattnet. Står du och övar i vattnet en bit ut är det i stort sett omöjligt att skada sig såvidare inte man är HELT dum i huvudet eller har reflex som reagerar först efter 10 sekunder. Man får helt enkelt köra när det är lite vind. Du kommer ångra dig när du väl kör med en ”riktig” kite. upp till 6/7 m/s kan du LÄTT köra i som nybörjare utan några problem och öva.
Gå en kurs, lär dig basics och sen är det bara att köpa en stor och träna, det är inte så svårt som alla vi få det att låta som.
-
Köp en stor på en gång! Jag gick kurs, lärde mig flyga lite med en övningskite, och sen lärde jag mig resten på min 15.4 kvm kite, onödigt att lägga pengar på en övningskite, ungefär som att köpa en lådbil för 1000 kr och öva i innan man tar körkort. Hur mycket kommer du använda den sen när du kan? Inget alls, altså värdelöst. Man kan lära sig bra med en stor kite också. Jag spendera nog sammanlagt 10 timmar på land med att bara flyga kiten och hoppa och latja innan jag gick ut i vattnet. När jag sen gick ut kunde jag få kallsupar, klota, bodydraggas, snurra rundor och ändå ha koll på kiten, tack vare träning på land. Skippa träningskiten, jag lovar du kommer ångra ditt köp sen när du kan
-
Jooo verkar verkligen jättefull. Sannolikt att man skulle gå in på Steffo mitt i natten och skriver ett sånt inlägg. Lite väl lätt att förstå för att han/hon skulle vara full, lite väl genomskinligt.. Hade det varit totalt obegripliga ord hade jag kunnat köpa det men inte när man bytat ut ska mot schka, humm… nice try though!
-
En bättre fråga vore väl varför en trög jävla anonym jävel inte fattar uttrycket Kite or be kited on. Klipp dig skaffa ett jobb och ett användarnamn på Steffo din jävla apa
-
Vid vilken vind kan man köra i Skäret? Blåste det inte v-nv när dessa bilder togs? märkligt att det är vågor på den sidan då, var själv i Mölle och där var det ”ok”, Skäret ligger lixom på andra sidan.. Nån, snälla förklara=)
-
davids
Medlem31 augusti, 2003 vid 10:23 som svar på: Hade sönder stora bladdern igår på min Slingshot..Pumpade du så hårt så att LE gick sönder? Det trodde jag itne var möjligt, trodde pumpen skulle strejka innan den sprängdes.. hummm…
-
Känns det inte lite onödigt att slänga ut, jag vet inte, 1500 kr på en pjatt kite som du ändå inte kan använda till att åka med sen? Köp en stor på en gång..
-
Galet stenigt i Jonstorp?? Ehhh… Farhult e typ suvveränt.. superlånggrunt och inte en enda jävla sten..
Det är väl typ där och på Kvick i Höganäs kitarna (?? finns det några förutom jag och Jönsson) i Höganäs håller till. Jag brukar vara på Margreteberg också, helt ok, inte så långgrunt bara..
-
Jävlar vad det kravallas på Habo altså! Inte en dag går utan att man läser om nån som flugit upp i ett träd, en kite som flugit in i nån husvagn och utemöbler, grabb som crashat en bil eller nån vansinnig body-drag. Fan man kanske ska bege sig dit med en filmkamera, det verkar onekligen hända nåt sanslöst varje dag där. Är det så många som åker där eller är det bara så att alla är blåsta som åker där (oh oh det kommer jag få skit för) hehe. Nä men skämt å sido, galet place=)