Forumsvar skapade

Sida 115 av 116
  • davids

Medlem
    23 augusti, 2003 vid 18:21 som svar på: Skåne i morgon – Söndag ?

6 m/s? kanon! Då är problemet imorgon bara bakfyllan som man ska bekämpa, den eviga kampen mellan ont och gott. Ses i vattnet!

• davids

Medlem
    23 augusti, 2003 vid 17:03 som svar på: Skåne i morgon – Söndag ?

Jag är ruskigt sugen på att köra imorgon men jag har bara en drake, en på 15.4, och den är för stor i dessa vindarna för mig. Ingen som har lust att låna ut en lite mindre till mig?=)

• davids

Medlem
    22 augusti, 2003 vid 09:44 som svar på: olyckor

Personligen förstår jag inte heller riktigt hur dessa olycka kan ske. Jag var ute med min Hydro 15.4 här om dagen när det blåste alldeles för mycket, när jag hade den i neutralläge (kl12) och drog i bommen lyfta jag rakt upp ett par meter. Jag är total nybörjare så jag plocka såklart ner den direkt. Eftersom jag gissade att det skulle blåsa för mycket hade jag med mig 2 polare, en som launcha tog emot kiten och en som höll i min sele om det skulle komma en vindby.

Jag e total nybörjare så jag e väl i samma liga som de som olyckorna skett för. Varför ge sig ut om det blåser så mycket? Märker man att man inte kan klara av det borde man plocka ner den direkt och vänta tills vinden avtar, eller lära sig flyga kiten bättre. För mig är det märkligt. Dessutom dessa historier om upp i träd, crashade bilar (!?!) brutna kroppsdelar osv, låter helt sanslöst i mina öron, hur det kan ske lixom?

Ett sista tips, alla som ska börja, GÅ KURS! Stötte på en kille som inte hade en aning om att man skulle ha sele och att man skulle launch från sidan och inte direkt upp i powerzonen. Han hade köpt bräda och kite och allt. Vill inte tänka på hur det hade kunnat gå om han launcha utan sele rakt upp i powerzone..

• davids

Medlem
    22 augusti, 2003 vid 09:36 som svar på: Hjälp Bladder problem!!!

Jo jag skulle tro att Dirk Sparbom har skaplig koll på grejerna=)

• davids

Medlem
    21 augusti, 2003 vid 16:02 som svar på: Hjälp Bladder problem!!!

Den minsta, yttersta bladderna har gått sönder på min Wipia Hydra 11 2002 också, som tur är går det utmärkt att flyga den ändå men jag behöver en ny.. var beställde du den från Erich? vad kosta den?

• davids

Medlem
    21 augusti, 2003 vid 15:56 som svar på: Vågmafian kallar Mathieu!

Friskar det på lite så är jag sugen på vågsurf, Mölle eller har det planerats nåt annat?

• davids

Medlem
    21 augusti, 2003 vid 09:03 som svar på: PLOCKA NER KITE SJÄLV…….

Han sätter fast ett hundkoppel på marken tex, sen drar han det runt alla linorna och tillbaka till kopplet. Sen är det bara att dra och gå mot kiten, eftersom linorna sitter fast i kopplet kommer du gå mot kiten medans den åker ner, sen är de bara att ta tag i den, lägga den ner.

• davids

Medlem
    20 augusti, 2003 vid 18:14 som svar på: PLOCKA NER KITE SJÄLV…….

Som en liten parentes såg jag en artikel hur man tar ner kiten själv, som faktiskt funkar också. Du använder ett utdragbart hundkoppel sen får du räkna ut resten själv.

http://www.kiteboard.com/PopUp.cfm?p=Particle&ID=6&l=en&source=tips

• davids

Medlem
    19 augusti, 2003 vid 21:08 som svar på: skälderviken????

Farhult, där brukar jag köra om vinden ligger rätt. Långgrundt som faaaaaan

• davids

Medlem
    11 augusti, 2003 vid 17:14 som svar på: Dansk Newbie i Sverige….

Hej du! Jag bor i Höganäs, drar gärna ut med dig nån dag, finns inte så många i Höganäs att åka med. Det är bara att ringa 0704791952. Om jag inte svarar är jag på jobbet. peace

• davids

Medlem
    5 augusti, 2003 vid 21:16 som svar på: Sticker till USA i september nån som vill ha nåt?

På Ica kundparkering, visst! men INTE i hamnen, fy fan, dåliga människa

• davids

Medlem
    5 augusti, 2003 vid 21:16 som svar på: Sticker till USA i september nån som vill ha nåt?

vfff… vffff va fan!=) Det var inte jag som skulle ha stuff i hamnen! Hur kan du tro det om egentligen skulle jag hålla på med sånt?? I hamnen, e du dum eller…

• davids

Medlem
    5 augusti, 2003 vid 11:52 som svar på: Sticker till USA i september nån som vill ha nåt?

Om det går att få tag på en schyst, BILLIG, nybörjare VÅGsurfbräda typ 7 fot nåt så är jag sugen som fan. Kan ju höra av dig davids@kiteboard.com

• davids

Medlem
    30 juli, 2003 vid 04:29 som svar på: Cabrinha Co2 från 2001 – kommentarer?!

HAHA, det skrev du iaf inte för att stila Peps cool.gif cool.gif

• davids

Medlem
    30 juli, 2003 vid 04:27 som svar på: starta skärmen själv?!? sk relaunch..?

Lära sig ”the hard way” får du gärna göra om du ska lära dig cykla, hoppa fallskärm eller liknande. Det vill säga när ingen annan kommer till större skada. Men om du ska lära dig kita och det medför att du kraschar på badgäster/liknande så är det inte bara du som får skit utan alla oss andra också. Skulle du tex lära dig köra bil på egen hand? bara slänga dig ut i trafiken utan några förkunskaper?

Det är ungefär samma sak med kite. Det ÄR bra med förkunskaper innan du ger dig ut, för att du, andra och din utrustning ska känna sig trygg.

btw, 5:e lina ett bara kiss, skippa det, det går helt utmärkt med 4 också…

Sida 115 av 116
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications