diil
Forumsvar skapade
-
Jo men det tar säkert några timmar att driva över till motsatt strand och det är inte särskilt varmt i vattnet ännu. Är man nybörjare ska man aldrig segla i frånlandsvind, det håller jag stenhårt på. Har vid två tillfällen fått ringa sjöräddningen när för kaxiga kompisar drivit iväg i kalla vatten efter strulande utrustning eller förlorade krafter, då kunde de dessutom segla hyffsat bra redan och hade egna utrustningar. Otäckt att sitta på stranden då kan jag lova. /D
-
Ytspännings vindriktningsval har inte funkat på ett bra tag för mig, jag frågar bara: Wazzaaaaa? Jag har för mig att vågförhållandevalet inte heller funkade för ett tag sedan men det verkar vara fixat nu så det pågår kanske arbete. Bara för att kolla: Vindriktiningsvalet funkar inte för någon annan heller va?
Man känner sig ju lite vilsen nu när Gurras eminenta (stockholmslokala) spotguide ligger nere. När kommer http://www.junkshop.nu/gurra1978 tillbaka???
-
diil
Medlem23 maj, 2007 vid 07:52 som svar på: Dräkten i eller utanpå skorna?! (+den nästan identiska tråden)Kanoners! 🙂
-
diil
Medlem22 maj, 2007 vid 15:43 som svar på: Dräkten i eller utanpå skorna?! (+den nästan identiska tråden)Bra, synd bara att det blir svårt att följa den humoristiska historiken när tråden hamnar i Steffo Classics om några dagar… /D
-
diil
Medlem22 maj, 2007 vid 06:54 som svar på: Dräkten i eller utanpå skorna?! (+den nästan identiska tråden)Kul att fler lyfter detta intressanta ämne! Vi kan väl posta en ny omröstning varje dag för att se om surfarsverige ändrar sin skokonfiguration med tiden…
Själv tänker jag posta tre identiska omröstningar imorgon som alla handlar om huruvida folk vänder ansiktshålet på huvan framåt eller bakåt. Framåt: bättre sikt men kall näsa. Bakåt: varmt om kinderna men svårt med navigeringen…
Jag har skorna under dräkten. /D
-
Jag guppade fram och tillbaka över Lövstavattnet några gånger vid åtta-tiden. När jag kom dit vid 18.30 (satans bilköer) var det klart seglingsbart med stora grejer, men eftersom jag skulle launcha en massa nya prylar (skruva stroppar, flärpa i elaka cambers etc) tog det en evighet att rigga. Gött ändå, och varmt i vattnet!! /D
-
Brevik borde vara valet, speciellt om man befinner sig väst/norr om la stada och måste jobba till fem. Alternativ: 1) Lövsta 2) Näsby park. Någon med mer input?
-
Som en okänd poet skrev i studentkorridoren: Jag är en ny Einstein, jag kan också kröka på rummet…
-
Ordentligt med cred för att du ritat för hand! Det, ihop med färgvalen, ger mig sköna 80-tals-nästan-hoppa-med-farsans-tjugo-kilos-320-Vinta-bräda-och-grälla-trekantssegel-fast-istället-halka-och-sparka-småtårna-hårt-i-centerbordshandtaget-vibbar! Ett bra diagram! /D
-
…Fast Kingarne hade bra tryck i 8.0-an på Görveln, och jag satte typ tjugo duckgippar ståendes på bryggan. Finfin bryggsegling med 6.8 alltså! (Som Venga Boys sjöng: Bom bom bom bom (körning…). /D
-
Lutar åt Görveln för mig och kungen Kingarne. Alternativt Skälåker, skulle ju föredra det, men det ser ut att bli för nordligt för att Skälåker ska funka gött. Vinden ser ut att dippa efter lunch, så upp i ottan blir det! /D
-
Jag kollade alltid på holländska SurfSpullen tidigare när det gällde brädor, men deras arkiv verkar inte uppdateras längre. Basic-fakta om äldre brädor finns i alla fall, kul om man vill bli lite nostalgisk.
http://www.surfspullen.nl/p/archief/archief.php?tab=archief
/D
-
Det blir skate-surf på Solvalla-parkeringen om en halvtimma! Hjälm på! /D
-
Väldigt najsigt! Jag har dock problem med flera videolänkar, 404 eller annat härligt fel. Det var bara Haga Park-filmerna som funkade. Nu sitter jag här och gråter för att jag inte fick se världens högsta bungyjump, buhu… /D
-
Riktigt breda kavajgalgar måste ju funka lika bra som uppblåsbara. Jag tror folk menar att man ska undvika de halvcentimeterbreda plastgalgarna med en liten hake på var sida för klänningars axelband, de kan säkert sabba en våtdräkt riktigt bra. Använder man en galge med som är typ fem cm bred så borde det vara det bästa. Jag har mina hängande på vinden, i typ +10 grader.
/D
