doc
Forumsvar skapade
-
För de som inte orkat följa länken ovan och läsa den ursprunliga tråden vill jag särskilt upprepa en sak:
Tillsvidare föreslår jag att vi biter i det sura äpplet och parkerar längs vägen som man bett oss om. Det blir lite mer promenad ut i vattnet under en tid, men det kan vi kanske stå ut med, om det gynnar förhandlingsläget?
Om vi nu visar respekt blir det enklare att kräva detsamma av kommunen. Civil olydnad kommer bara att resultera i P-böter och ett omöjligt förhandlingsläge.
Helt uppenbart är att ingen i kommunen värderar konsekvensanalys särskilt högt. Beslut som går ut över vindsurfare tas helt utan dialog. Det är trist, ohållbart i längden och bör påtalas.
Men återigen – bara för att kommunen beter sig urbota dumt betyder inte att vi ska sänka oss till deras nivå. Om vi sköter det här med stil kan det hända att vi går vinnande ur det här.
Vad parkeringen i Apelviken beträffar borde man ju gjort tvärtom – camping på parkeringen på andra sidan gatan och hänvisat folk dit efter kl 22 t.ex. om nu våra overnighters var ett så stort problem.
Om man nu verkligen värnar om strandmiljön som man hävdar så är det väldigt märkligt att göra camping av själva strandremsan! -
Shit, jag glömde också logga in.
Kitekonfen?
Sådärja. Nu kan ni hoppa på mig.
-
@patrikol 397593 wrote:
Sälj inte eller bränn up skiten tjänar vi alla på i längden.
Nja, det är kanske inte sant. Visst är det trist för den som vill sälja en drake att begagnatpriserna är låga, men man måste ju inte sälja, eller hur? Kanske behöver man inte köpa nytt varje år?
Med en stor begagnatmarknad med låga priser hålls nypriserna eventuellt nere en aning. Det ska man inte glömma.Kollar man vindsurfingpriser är ju till exempel engelska begagnatpriserna ofta högre än svenska, men så är också nypriserna högre. Det balanserar alltid ut i slutändan, efterfrågan och tillgång styr.
Men visst, jag skulle jättegärna få massor av betalt för nästa drake jag säljer, men så länge vi är övertygade om att varje årsmodell är så hiiiimla mycket bättre än förra årets modell som oxå var så hiiiimla mycket bättre… ja, ni fattar… så kommer hetsen att fortsätta och beg.priserna att vara i botten.Men allvarligt talat, vem vinner på att ngn eldar upp en drake?
Det var bland det dummaste jag hört! Bättre att ngn köper den billigt och vi får en till utövare. Ju större marknad desto bättre för konsumenten i slutändan! -
Scyssta bananer! Jag var brutalt överriggad med 5.3 när jag gick ut vid 06.30 men halleluja vilket tryck det var i cutbacken när man hängde sig i den ICA-kassen. Go start på arbetsdagen att komma tångluktande till morgonmötet 🙂
-
Så för att slippa problemet med att några få individer campar på parkeringen har man gjort camping av parkeringen.
Smart…
-
Nu kommer dom säkert på löpande band…
Pushloop into Goiter, Forward into Goiter, Forward into Fruitloop, Shuv-it into forward… ja jösses…
Herregud vad jag känner mig gammal 😉 -
Fortfarande ingen som saknar sin bom?
-
Det där pysslade ju ”Dunckerbeck kids” med redan då de var just kids. Fast på den tiden pratades det om bakåt till framåt. Enligt vanligtvis felunderrättade källor lyckades man aldrig landa o segla vidare men var hela vägen runt.
Tusan vet. Själv slutade jag ladda framåtloopar nå’n gång 1994 när jag gick mast före ner i vattnet från 4 meter o klämde fast fingrarna mellan bommen och beslaget. Ouch!
-
Naish och Fahlén HAR ju sänkt priserna, så vad var nu det där sista?
-
Jag håller med om att det är märkligt att man lanserar FSW som golden standard. Jag hade varit borta från vindsurfingen nästan 10 år o gick in i en butik för att köpa en vågis. Blev övertygad av säljaren att istället handla en freestylewave på 87 liter. Passade mig inte alls. Jag var tillbaks en vecka senare o bytte till en klassisk vågis och det var som att komma hem. Nu när jag kommit igång bättre med surfingen igen skulle jag uppskatta en FSW också i brädgarderoben för dagarna med lite mindre vågor, för att verkligen få upp farten till att hoppa högt. Annars tycker jag att en vågis med hyfsad bredd, ca 57-58cm så man inte sjunker igenom, är trevligare och lättare att svänga utan att skära igenom. Om det är en stubbie, klassisk eller hybrid mellan dessa är kanske inte det viktigaste. FSW har det problemet att man gärna kör ifrån vågorna på vägen in när man inte är van.
Med det sagt så ska jag inflika att jag provade Fanatic FSW 86 nyligen och älskade den. Lika mycket som jag inte gillade RRD FSW. Så kan det vara.
-
Faktiskt underhållande film!
Fast jag har funderat lite på om instruktionerna är menade att driva med Lars Pedersen eller faktiskt gjorda på allvar ?!? -
Men halloj eller? Skulle inte Waroo vara en lite billigare drake? Priserna på 07 var ju inte uppmuntrande direkt…
-
Var é vågorna?
Plattvatten e lika spännande som att se målarfärg torka. -
Jag ska be dom beställa lite extra gips till akuten 😉
