donpedro
Forumsvar skapade
-
Aa shit va najs. Undrar vad en såndär går lös på. Kan inte va helt gratis att köra heller.
-
Gran Canaria e riktigt bra den tiden på året. Inte samma super must vind som senare på sommaren men mer konstant och bättre vind statistik.
-
Ja de hade ju varit riktigt gött med Gunsails genom hela linjen hade utan tvekan vart super nöjd med det, men nu ere ju så att jag redan har NP segel. Och jag köper för det mesta beggat och har inte vart ett allt för stort utbud på beggade gunsails segel.
-
Har bott i Ainaga och visst kan du hitta ställen med krök men det är inte en särskilt rolig stad riktigt tråkig ren ut sagt några illaluktande gamlingar på sin höjd. Sen måste jag säga att surfet i arinaga inte e det bästa heller. En sketen vik som luktar bajs, byig vind eftersom vinden kommer snett in i viken. Inga bra ställen att rigga på inga bra ställen att kliva i. Hade nog sagt att Bahia feliz är bättre isåfall blir dock rätt choppigt men ni då är bra mycket närmare playa del ingles där ni har krök i helt fantastiskt rikliga mängder, Och det finns sjyssta ställen där passa er för scandik center och jumbo center bara. Irish center finns det en hel del sköna stälen och även dinos kan man hitta en del trevliga ställen. Bussen mellan Bahia feliz och Playa del ingels brukar gå nån gång i timmen men slutar gå rätt tidigt men en taxi från playa till bahia feliz går lös på en sissådär 80:- medans taxin till Arinaga går på en 2-300 kronor.
-
Jag hade tänkt att köpa en vw buss 78 för ett tag sedan och snackade med en god vän som jobbar på en bilverkstad om vad jag skulle titta på när man köper den bilen. Men det va inget jätte roligt svar jag fick, på en så gammal bil kan istort sett allt va rackigt. Men framförallt bör du väl kola bromsar, stöt dämpare och avgassystem. Finns väl en uppsjö andra saker också. Kan inte svara exakt på vad en sån drar men det beror ju väldigt mycke på hur du kör. Men runt en liter skule jag tippa på utefter de uppg jag fått.
Chevan drar nog en hel del mer men e samtidigt lite driftsäkrare så det kanske inte bara e bensinen du känar in på. Kanke inte blev så mycket klokar efter desa uppg men iaf lite mer kött på benen.
-
Om jag inte missminner mig så har Jeber B en sån bräda. kanske skicka ett PM till honom?
-
Skulle rekomendera att du skär upp och slipar och sen tvättar ordentligt rent med ex T-röd. Tror att spacklet är en färdigblandad smet med både epoxy och klasfiber, men detta är inte alls lika hållbart som om man blandar till epoxy och lägger på glasfiber själv. Spackelet är mer en kortsiktig provosorisk lösning.
-
Beror ju helt klart vad du vill jobba med. Att hitta ett barjobb eller liknande brukar inte vara några större svårigheter om du ska åka till något varmare land som tar myckeet turister.
Jag har själv jobbat på Gran Canaria som promotion (VPR) anställd för Anfi Del Mar. Då tjänar du bara pengar på provision, men du får gratis boende de första 2 månaderna. Ett rätt sunkigt jobb enligt mitt tycke, men man jobbar utomhus, och kan styra så man får jobba mellan 9 – 12 och 18 – 21. Inget jobb som jag skulle göra en allt för lång tid, men sjysst med en längre betald surfsemester.
Lycka till!
-
Ere ingen annan som har funderingar, erfarenheter eller nåt sånt angående att köra ”fel” mast till NP seach och NP Expression. Har kollat runt lite framförallt på Gunsails Loop 75 kommer den masten att funka bra med seglena? eller ere bättre att bränna massa ståla på en X5? Expression seglet ska ju masten förlängas med 40 centimeter enligt specifikationerna kan de påverka en annan än den rekomenderad masten extra mycket?
-
Förresten fick du bilderna från 11 jan?
-
Rasmus_W wrote:Visst. Ska man dra rigg på en riktigt liten bräda så gäller det att vara snabb som attan och så vidare. Fast segla kan ha sina fördelar om det t.ex. är kallt.
Men om det är super kallt kanske du inte väljer minsta brädan. Sen kanske man har rätt vass teknik om man är ute när det är såpass kallt att du inte kan simma in om du håller dig på rimligt avstånd från land. Sen har jag svårt att tro att vinden dör så drastiskt utan att du märker det att det inte ens går att segla in på en liten bräda.
-
Om det är väldigt kallt kanske du inte väljer minsta brädan.
-
Shit, vilket cool grej en sån skulle man ha. Antar dock att den inte e gratis
-
Ere inga fler som har erfarenheter av NP segel och annan mast än NP. Funkar det bra, mindre bra, eller kanske inte alls. Tack för ditt svar jester värmde ju något iaf.
Nä de e klart de inte e rena skit segel då skulle dom väl inte sälja, men det beror nog lite på vad man ska ha dom till och var. SOm sagt vart jag avrådd att köra North sails när jag var i Pozo eftersom NS använder tunnare monofilm an alla andra tilverkare, vilket inte gjorde dessa segel inte var så poppulära bland Pozo locals. Gick tydligen sönder bra mycke lättare än NP och Gaastra, de va dom märkena som majoriteten körde där nere.
-
Just san agustin e inget mecca direkt för surfing. Jobbade där nere ett tag och såg aldrig någon surfa i San agustin och det finns anledningar varför. Just i san Agustin ere riktig sug vind och du kan knappt komma ner till vattnet med dina grejjer. Men om du hyr en bil ere bara cirka 15 min till pozo där det nästan alltid blåser framförallt på våren och sommaren, finns uthyrning i qutre shoppen. Annars kan du gå en sissådär 20 min och komma till bahia feliz där klubb mistral och dunkerbäck har surfcenter. Inga superställen att köra på direkt, lite knepigt att ta sig ut och lite sådär, med det finns iaf uthyrning om du inte ska tamerej egna grejjer. Kan vara en god idee att boka grejjer om du ska hyra eftersom tyskarna brukar invardera dessa ställen.
