Forumsvar skapade

Sida 100 av 139
  • dude

Medlem
    20 mars, 2005 vid 05:49 som svar på: Vilken bräda

Jag tänkte också i början att en sån här liten Waveswallow 68 då skulle vara bra med 5.3 kanske, eller närmare bestämt att storleken ovan, 78:an skulle vara bra med 5.8. Men sen har jag läst och mer och mer kommit fram till att det inte är samma sak med waveswallown som med Evon. T ex ska waveswallow 78:an som mest klara av 5.3 – tror det var testet i den engelska tidningen som säger detta. På RRD:s ofärdiga 05-hemsida beskrivs också faktiskt WaveSwallown som ”Plenty of flotation on a full ripping short stick!”! Ja WaveSw är verkligen rundad i däcket också, så det syns att de pressat in den där extra volymen, även om de försökt eller klarat av (vet inte) att hålla kanterna smala.

Jag själv blev rätt besviken eftersom jag var ute efter en vågbräda för upp till 5.8 och då jag själv väger 70 kg så har en WSw 88 på tok för stor volym för att vara rolig för mig. Ta bort 8 liter och gör den till en 80-liters så skulle det vara någonting för mig. Däremot så kan ju 78:an vara bra för den som vill byta ut sin 78-litersvågis rakt av mot en stubbie, utan att behöva tänka så mycket på volymskillnad och, tänka om, då konceptet på Evo:na är nytt, och annorlunda. Jag gillar Evo:ns nya koncept, medan kanske någon som väger mer kanske inte gillar Evo:ns koncept – vad vet jag smirk.gif

• dude

Medlem
    19 mars, 2005 vid 09:46 som svar på: fundrat lite!!!????

Du kommer aldrig få stropparna lika långt ut på kanten på din skate som på sle:n, inte heller samma känsla…

Jag skulel själv vilja ha ett antal brädor som är riggade och klara för det de är gjorda för att användas till, en en freestyle för det, en slalombräda att rejsa med, en freestyle-wave för hårdvindsegling och och en liten vågbräda för riktig vågsegling.

Det lär finnas en slalombräda för dig att hitta i något skrymsle också. Det gäller bara att få den som har den liggande att ta fram den.

• dude

Medlem
    18 mars, 2005 vid 08:49 som svar på: Ny Filmsajt

Ser bra ut!

Om å, ä och ö byts ut till a och o i stället för understreck, _, så går det lite bättre att läsa vad filmen innehåller också.

Annars är det ju bra svarat av dig att lägga upp film-plats via konfen också, nu när andra fixat liknande grejer. Det känns som om det är lite av samma tävling mellan konfen och Gurras junkshop som mellan comviq och djuice grin.gif Kul!

• dude

Medlem
    17 mars, 2005 vid 14:54 som svar på: Flygbilder Torö

… och mellan Godahoppsudden och Laxkroken bör fungera på NNO. Det ser ut att vara fin sandstrand. Jag får se om jag hittar någon med båt som kan skjutsa ner oss från mitten av Torö så vi får oss ett äventyr.

• dude

Medlem
    17 mars, 2005 vid 12:13 som svar på: Hur pass viktig är egentligen en tjock rail?

Det skulle vara kul att höra hur starboard eller andra märken resonerar när de tar fram sina shapes. Speciellt intressant skulle det vara att höra hur shaperna till stubbies resonerar och relaterar till tradbrädor.

• dude

Medlem
    17 mars, 2005 vid 12:10 som svar på: Hur pass viktig är egentligen en tjock rail?

Det var en bra beskrivning av hur de ser på railens inverkan på en shape. Undrar om andra ser lika dant på shape eller om andra ser helt annorlunda på det?

Witchcraft verkar ju faktiskt ha superkoll på konstruktion och på sina shapes. Men deras grafik tycker jag är helt vansinnigt ful! Inte en enda av brädorna på hemsidan var snygg. Kan de inte ta in någon som fixar bättre grafik? Jag tycker mycket är att de hänger upp sig på att ha den stora ”WITCHCRAFT”-texten på ovansidan. De får göra den mer minimalistisk och ge utlopp för snyggare grafik. (Har de andra två lokala custombyggarna lika fula brädor så är det ingen förundran att de aldrig blir kända.)

• dude

Medlem
    16 mars, 2005 vid 21:25 som svar på: Flygbilder Torö

Svar till:

SANDstränder! That’s it. Nästa gång seglar jag över från Torö. Det får bära eller brista. Packa en ryggsäck, mobil och macka. Sticka.

Askö På!

[/ QUOTE ]

Härligt! Då är vi flera som seglar de högst tjugo minutrarna över till Askö. Först ett par kryss, beroende av hur syd- eller sydvästlig vinden är och sen raka vägen västerut över Asköfjärden och in i Södermanlands län och Trosa kommun.

793blir_det_v_gor_p_Ask_copy.jpg
    Hoppas bara det finns vågor som passerar fågelskyddsområdet och når stranden frown.gif

• dude

Medlem
    16 mars, 2005 vid 13:48 som svar på: Pro-Limit 2005

Du adde, tycker du ändå inte att deras sida för våtdräkter är lite kass. För det finns ju bara bilder, och ingen info om tjocklek, etc… ??

/N

• dude

Medlem
    16 mars, 2005 vid 13:34 som svar på: Flygbilder Torö

Men Johan, den ön med i bilden tror jag är ön Fifång som ligger nordöst om Askö.
    793Fif_ng.jpg

En sak, jag vet inte om det gör någon skillnad är att Askö, där vi ämnar surfa, inte ligger i något naturreservat.
    Däremot ligger det i ett Skjutområde! Vem bör man kolla upp om man vill höra om det är skjutningar på gång??

Annars ligger mångt och mycket i närheten inuti naturreservat. Där vi surfar från Torö har vi Ören
    Naturreservat och ön Fifång ligger i Revskärs naturreservat.
    793Revsk_rs_naturreservat.jpg

Kolguskär som är ön vi kör mot från stranden på insidan ligger dock inte alls i något naturreservat.
    793Kolgusk_r.jpg
    Vad innebär egentligen det för möjligheten att sätta upp en vindmätare och eventuell webkamera? Vem äger marken?

• dude

Medlem
    15 mars, 2005 vid 21:30 som svar på: Västkusten, Torö och vågbrädan

De här Dynemabrädorna verkar verkligen intressanta! Det är ingen som provseglat en, eller bara gått in i shoppen och
    frågat sig för att köpa en? Är de svindyra, har de bara för konstiga former, eller gör shapern dem bara för locals? Jag
    skulle vilja testa en sån här!

• dude

Medlem
    15 mars, 2005 vid 10:36 som svar på: Västkusten, Torö och vågbrädan

Svar till:

Dvs i denna lilla by i norra Fuerte finns 3! mycket potenta custom shoppar som alla bygger brädor i Dyneema som
    inte är så vanligt konstigt nog. För Dyneema ska visst, som sagts, vara det starkaste materialet som går att bygga
    brädor i idag.

[/ QUOTE ]

Det här låter som något vi skulle behöva på Torö. Du/ni som har lite kapital, köp udden och lägg en custom-shop i huset. Dynema låter inte helt fel…

Sen har vi det nya spotet på Sydöstra Askö, ”Skjutområdet” – ännu ett spot att thrasha brädor på. Aah! Eller är
    det bara sandstrand där. Vore mycket olyckligt.

Jag kan bara inte riktigt säga vad verksamheten ska gå runt på. grin.gif

• dude

Medlem
    15 mars, 2005 vid 09:54 som svar på: Fraktbolag för att skicka bräda från Sthlm – Malmö

Tack för infon Knatte!

Jag kollade med posten som tar 262,50 kr för ”skrymmande” paket. Nu är den här slalombrädan 272 cm så det är upp till postbilens längd inuti om den här går in. Vi får se.

/Niklas

• dude

Medlem
    15 mars, 2005 vid 09:24 som svar på: Flygbilder Torö

Skulle vart kul om du fått med bilder på Askös sydöstra
    strand. Det har ju vart snack om att sticka dit på sydlig
    vind. Hänger ni med dit någon gång kanske? Här är lite
    bilder på ön och stränder igen.

Askö är ön väster om Torö i skjutområdet:
    793Ask_v_ster_om_Tor_i_skjutomr_det.jpg
    Det grå sträcket är gränsen mellan Stockholms och Södermanlands län.

Askös sydöstra strand i skjutområdet är det intressanta:
    793Ask_s_syd_stra_strand_i_skjutomr_det.jpg

Här är en närbild på stranden, grund och botten:
    793Ask_s_syd_stra_strand_-_n_rbild.jpg

• dude

Medlem
    15 mars, 2005 vid 08:35 som svar på: Flygbilder Torö

Fina bilder!

Nu förstår jag varför det brukar läa inne vid stranden på insidan vid sydlig vind. Stranden ligger ju i lä!

Kul att se istäcket, det ser ju ut att vara lite is på insidan, ingenting på utsidan, men tjockt med is runt hela resten av Torö.

/Niklas

• dude

Medlem
    14 mars, 2005 vid 12:28 som svar på: Västkusten, Torö och vågbrädan

Hej Ola!

Det ska bli kul att höra vad du har att säga om Acid 70 om du får tillfälle att testa den! Det är en synnerligen intressant hybridshape.

Undrar om den har one foot off i samma proportion som Evo?

Sida 100 av 139
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications