Forumsvar skapade

Sida 109 av 139
  • dude

Medlem
    5 september, 2004 vid 06:11 som svar på: Hur var rean på Skidsport?

Rean var på series 2000- och 3000-dräkter. 800 kr resp 1000 kr blev priset för kort- resp långärmad våtdräkt. riktigt bra pris om det fanns något i din storlek. många tjejvåtdräkter i storlek 36 fanns t ex kvar.

• dude

Medlem
    3 september, 2004 vid 11:31 som svar på: Bräda Stockholm – Varberg för att fixa halkskydd

Ääh, jag åker bara ner om det kommer vind laugh.gif

För övrigt har jag stukat höger lillfinger och handled så kraften är inte där för frammåtar. Tekniken sitter ju inte perfekt (än) så det krävs en hel del ansträngning för att trycka ifrån, falla av, rotera och framför allt för att landa. Vågsegling kräver annars generellt lite handledstyrka. Förhoppningsvis är allt bra om ett par veckor…

• dude

Medlem
    3 september, 2004 vid 11:15 som svar på: Försäkringsfråga-Varning!!

Svar till:

har du namn på de personer på LF som säger att det täcker även utomlands?

[/ QUOTE ]

Hej Micke

Personen jag pratade med på LF var Elisabeth Ekwall (inte helt säker på stavningen av namnet).

Mvh,
    Niklas

• dude

Medlem
    3 september, 2004 vid 11:01 som svar på: Stroppar liggande?

Svar till:

Kan man kanske misstänka att folk behåller orginalstropparna för att senare sälja med brädan?

Så gör iaf jag…

[/ QUOTE ]

Om man vill ha stroppar liggande så kan man göra så. Alternativt kan jag ta hand om dem smirk.gif

• dude

Medlem
    3 september, 2004 vid 08:00 som svar på: Försäkringsfråga-Varning!!

Jag har just pratat med både en försäkringsgivare och en skadehandläggare på LF som båda säger att försäkringen gäller för vindsurfingutrustning även utomlands. Det finns inget undantag som säger att den inte skulle gälla för detta. Däremot kan det vara annorlunda i andra delar av landet säger skadehandläggaren.

Niklas

• dude

Medlem
    3 september, 2004 vid 07:37 som svar på: Försäkringsfråga-Varning!!

Med Länsförsäkringar har det lnge vart så att vindsurfingprylar klassas som småbåt och ska småbåtsförsäkras. Den försäkringen gäller för upp till tjugo tusen kronor. Dock kan du teckan flera sådana. Jag och min flickvän har tecknat var sin. Denna försäkring gäller även utomlands.

Niklas

• dude

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 19:27 som svar på: Ny film från Torö 04-08-25

Det låter ju inte så dåligt det där… SURFsailing grin.gif

• dude

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 19:12 som svar på: Surfhandskar för frökenfingrar?

Själv gör jag ytterligare försök med att testa DaKine Cold Water Mitten, som du kan hitta på DaKine:s hemsida. Jag kan återkomma med en rapport, men det lär dröja tills tiograderssurfet kommer. Och då vill man ju redan ha ett par bra handskar…

• dude

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 19:08 som svar på: Vad för vågbräda???

Hej!

Den perfekta brädan för dig är Starboard ACID 88, som Johan Karlamn har att sälja här på konfen i Stockholm. Jag körde själv på den och väger 72 kg. Den har volymen för att du ska kunna guppa in om vinden lägger sig som den kan göra här i stockholm. Dessutom har den volymen för att du ska kunna dra rigg också om vinden lägger sig. Rekommenderade segel är 4.2 till 6.0. Jag körde 6.2 bekvämt på den, vilket också Johan har gjort. Det är en 02:a vilket är relativt nytt. Men man slipper småproblem som jag nu fått när jag köpt en Goya ProModel från 2000. Halkskyddet måste fixas om efter de fyra år som den använts och det går på en femhundring eller något sånt. Dessutom är ACID88an jävligt snygg, har fått bra i test, är lättkörd för att vara en vågis, men tyvärr finns den ju i stockholm medan du är i kalmar.

Lycka till i alla fall.

Nikals

• dude

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 17:24 som svar på: Ny film från Torö 04-08-25

Kul att se!

Som vanligt ser det ut att ha varit vågridning med rätt bra vinkel.
    Däremot inga hopp.
    Var det för att det inte fanns någon platt yta att plana upp och få fart på före ni hade passerat alla branta vågorna som var hoppbara?
    Vågorna brukar ju ligga nära stranden.

• dude

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 17:23 som svar på: Ny film från Torö 04-08-25

• dude

Medlem
    26 augusti, 2004 vid 11:51 som svar på: Torö idag!

Svar till:

Är det för att Landsort/Öja ligger ivägen som det inte bygger bättre på ost?

[/ QUOTE ]

Ja, det måste nog ligga på sydlig vind som vrider över till ostligt för att det ska bli vågor på ost på Torö.

• dude

Medlem
    16 augusti, 2004 vid 09:23 som svar på: Segeldoktor på Södermalm?

Björns segelvård 0706415088 korsningen Folkungagatan Östgötagatan.

• dude

Medlem
    31 juli, 2004 vid 06:58 som svar på: Laga skönhetsfel? Local spirit suger purjo?

Senast igår hade en kille problem med sin LS-mastfot vars topp-pinne hade skruvat ur sig. Jag tycker inte det verkar som om dessa mastfötter är någe bra. Tack för tipset.

• dude

Medlem
    28 juli, 2004 vid 19:22 som svar på: Samåkning till Väddö imorgon?

Tjena,

Vad har du för källor som säger vind imorn? Jag ser bara 7-9 m/s enligt Foreca, vilket är tveksamt för surf tycker jag. Vind på fredagverkar det dock bli…

Sida 109 av 139
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications