Forumsvar skapade

Sida 114 av 139
  • dude

Medlem
    21 augusti, 2003 vid 15:55 som svar på: [Logg/Träslöv/030814]: SV-V-NV, 3.7-4.2, 23C, 9-19

Men den loggen du gjort är inte alls intressant för mig. frown.gif

Det skulle vara intressant om man kunde logga fler olika typer av information och dessutom skriva fritext förutom att välja från en lista.

• dude

Medlem
    19 augusti, 2003 vid 20:04 som svar på: spinloop => krachad nos??

Om du testar att få kastfall och skotar in så ”känner” du att rotationsplanet ligger mer platt än vertikalt. Alltså kommer du aldrig vara på väg mot nosen.

Niklas

• dude

Medlem
    19 augusti, 2003 vid 18:09 som svar på: spinloop => krachad nos??

Jag har testat det på chop här i Stockholm, alltså nästan plattvatten. Det är ingen fara att man gör illa sig. Det är ingen ide att jag försöker förklara här men snacka med polarna och håll känslan för hur rotationen känns. Ibland har jag åkt ur stropparan när jag glömt bort att vänta tills hela brädan släppt vattenytan och ibland landar jag på ryggen. Jag kommer längre och längre så snart kanske den sitter. grin.gif

Niklas

• dude

Medlem
    13 augusti, 2003 vid 13:52 som svar på: Starboard 2004!!

Håller med att freestylebrädorna här har blivigt en hel del bredare och tunnare än förra året, igen! Det börjar bli extremt. Undrar om andra tillverkare hänger med på den här trenden. Jag kommer definitivt att vara intresserad av någonting i väg av den största eller näst största freestylen.

Bredd på 72 verkar bra med bara 108 liter. De stora volymerna har vart avskräckande förut! Och jag väger då 72 för er som undrar.

/Niklas

• dude

Medlem
    9 augusti, 2003 vid 16:31 som svar på: Väddö-2003-08-08 ett intermesso!

Tack för bilderna gurra! Den med vågen från den åttonde i fredags ser ut att visa bra hoppvågor(?) och det får vi ju inte mycket av här på östkusten. Det är synd bara att det är långt att åka från Söder. Jag har för mig att det är antingen 13 eller 11 mil bara enkel resa! Och det vill man inte åka iväg på en chansning, eller jag menar, det blir svårt att bestämma sig att åka iväg!

Det ser fint ut onsdag/torsdag/fredag! På återseende,
    Niklas

• dude

Medlem
    6 augusti, 2003 vid 18:09 som svar på: Masterfarenheter eftersökes.

Jag har kört med en X3 mast. Själv tycker jag att en lätt mast är ett av det viktigaste med utrustningen. Den blir lätt att bära och det blir lättare att ha kul när man seglar. Jag tycker inte att X3:an är en lätt mast. Men jag tycker inte heller att X5-masterna är lätta heller. De körde jag med på Vassilikis (Grekland) surfcenter senast en vecka och riggarna med X5-master och -bommar är jobbigt tyngre än den WavePro-masten jag kör hemma. Men om man nu lägger ner mycket pengar (eller tid att leta) på en mast så kan man snegla på skinnymaster vilka kanske är ännu lättare att handskas med.

Mvh,
    Niklas

• dude

Medlem
    5 augusti, 2003 vid 11:20 som svar på: Vart seglar man på NV ute vid kusten kring Sthlm?

Hej SirJohnIRie

Jag skulle vilja ringa och fråga dig lite om stället du kollat upp, om du inte själv har lust att ringa mig och berätta. Jag har telefonnummer 070-730 28 01 men jag ringer gärna upp.

Mvh,
    Niklas

• dude

Medlem
    4 augusti, 2003 vid 09:49 som svar på: Båtwebben vindprognoskartor

Var fann du det? Det verkar inte finnas kvar???

/Niklas

• dude

Medlem
    31 juli, 2003 vid 13:35 som svar på: Surf på Fituna idag, onsdag?

…tackar för svar smirk.gif

• dude

Medlem
    31 juli, 2003 vid 13:32 som svar på: Fituna på fredag?

Det är väl tveksamt. Ingen stark grundvind (4m/s sydligt) och kanske nån skur också (DN:”Växlande molnighet och troligen regnskurar.”)

/Niklas

• dude

Medlem
    28 juli, 2003 vid 07:12 som svar på: Fituna idag 27 juli…

Det var en riktigt fin dag faktiskt! laugh.gif

Niklas

• dude

Medlem
    27 juli, 2003 vid 07:08 som svar på: kapellskär imorgon??

Och då är det Formula som gäller antar jag???? smirk.gif

/Niklas

• dude

Medlem
    22 juli, 2003 vid 11:53 som svar på: svenska brödseglar förbundet suger

Jag är lite intresserad av SBF själv, vad SBF står för men kanske mest vad SBF skulle kunna stå för.

Själv är jag inget tävligsfreak. Sedermera har jag ingen slalom- eller formulautrustning. Men jag är intresserad av att pressa mig själv att bli bättre i freestyle och vågor. Därav är jag intresserad av en utveckling, kanske ner till lokal nivå av freestyle, våg och även crosskonceptet.

Om jag byter ämne så är jag nyfiken på vad medlemsavgiften 400 kr går till. Med 350 medlemmar blir det 140000 kr vilket verkar mycket först. Men det kanske inte är så mycket i alla fall. Vad kan det gå till, avgift till Seglarförbundet, administration, arrangemang av tävlingar?

Mvh,
    Niklas

• dude

Medlem
    13 juli, 2003 vid 19:13 som svar på: Starboardskvaliten!!

Jag har själv åkt hängselekrok på en Fanatic Rip 263. Hela nosen på brädan fick en längsgående spricka och botten på nosen blev helt skev. Det gäller att inte vara loj när man är ute och kör vågor…

/Niklas

• dude

Medlem
    7 juli, 2003 vid 14:44 som svar på: Vind Kapellskär

Tjenare du Boman!

Vad menar du egentligen med ”kom sjöbrisen igång ordentligt”? Hur mycket är det? Är det 5-6m/s som är bra för formula eller menar du uppåt tio meter per sekund?

Vänliga hälsningar,
    Niklas

Sida 114 av 139
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications