Forumsvar skapade

Sida 125 av 139
  • dude

Medlem
    4 juli, 2001 vid 15:47 som svar på: REVA I SEGLET

absolut! john har mycket rätt…

• dude

Medlem
    4 juli, 2001 vid 15:42 som svar på: Tung rigg..

okay. så här är det. riggar du med mindre nedhal så seglet har stor buk så blir det tungt. riggar du seglet med nedhal som moderna segel, som jag riggat segel sedan 94/95, så att toppen floppar så blir seglet lättare i händerna när du seglar. problemet skulle kunna finnas om du har en riktigt gammal sleten mast. har haft polare som haft master gå av när riggat men det har vart med slitna kol- o alumaster från det förflutna…
    -nicke

• dude

Medlem
    4 juli, 2001 vid 15:33 som svar på: Lättvindsgipp

tycker det är bättre att be att få det illustrerat än att ställa som en fråga på en konf. kräver mer diskussion, kan lätt missförstås o är väl det man har surfpolarna till för, men det är klart att det kan ha sin charm här på konfen också 😉
    -nicke

• dude

Medlem
    4 juli, 2001 vid 15:20 som svar på: Små brädor, sned bakstropp?

jag kliver ur bakre stroppen när jag fått tag på seglet på andra sidan. tycker det är lättaste sättet.

du har säkert sett den klassiska bilden på robbie naish switchstance i fotstropparna på väg ut ur gippen efter en riktig carve jibe – han har alltså inte gått ut ur fotstropparna i gippen, o gör det väl inte förrän han är på väg helt åt andra hållet. ett skönt move tycker jag. kräver hög bom för att hänga i bommen på den på den nya sidan.
    -nicke

• dude

Medlem
    3 juli, 2001 vid 19:32 som svar på: Ingarö i lördags?

Tack mats o ni andra!!! Det ska bli kul att bli av med exjobbstämpeln på det hela och göra något konkret av arbetet! Ser fram emot det, YEAH!

-nicke

• dude

Medlem
    3 juli, 2001 vid 18:49 som svar på: Lättvindsgipp

sånt här har inte många tid till att svara på. det finns ju så mycket info på webben och i tidningar. så den här infon får du allt finna i senaste boardstidningen som har en specialdel för nybörjare eller kanske på petters tips.
    -nicke

• dude

Medlem
    3 juli, 2001 vid 18:41 som svar på: Små brädor, sned bakstropp?

Intressant Ola! Ungefär när skedde den förändringen som du talar om? Har du något exempel på bräda som följer eller inte följer den design-nischen?

Annars tycker jag själv att det vart grymt lätt att sätta duck-jibes med en Seatrend ATV 268 ’96 som har snedställd bakstropp just för att det är lättare att bibehålla trycket på läsidan när jag går bak med vikten på brädan och slänger seglet.

Mvh,

Niklas

• dude

Medlem
    30 juni, 2001 vid 15:07 som svar på: surf på tv

fan det skulle ni sagt i förväg. det är ju alltid kul att se hur de profilerar sporten!
    -nicke

• dude

Medlem
    30 juni, 2001 vid 15:06 som svar på: Mobil i ur & skur

ja sanningen är ju att man vill ha en så liten som möjligt. så det spelar ingen roll hur bra den är om den är för stor… :/
    -nicke

• dude

Medlem
    30 juni, 2001 vid 15:05 som svar på: NP v8 – riggtips tack

vad är det för bull-shit du snackar om! skulle det ta tio gånger att nöta in grejerna – fy fan vilket skämt. skulle det vara något försäljarknep???

tio gånger är en halv sässong för de flesta här speciellt med tanke på att man kör med olika segel. sen skulle jag vilja säga att det funkar med vilken mast som helst bara den är någorlunda modern o inte för gammal. argument för att köpa ny mast är bara för att man vill ha någonting lättare eller för att man vill få en annan känsla. så lägg av med bullshitsnacket. okay?
    -nicke

• dude

Medlem
    30 juni, 2001 vid 02:37 som svar på: Tiga 254 vågbräda köpes

en polare har en tiga 254. ring 08-644 00 57 för mer info.
    -nicke

• dude

Medlem
    28 juni, 2001 vid 21:11 som svar på: Vilken första bräda ?

lura och lura. här är det nog inte mer än du som luras skulle jag säga. att tipsa en nybörjare att satsa MER pengar på CAMBERsegel skulle jag säga är som att kasta pengar i sjön! själv rekommenderar jag camberlösa segel och en bra bräda för pengarna. vill man hålla nere kostnaden på brädan och inte köpa senaste årsmodell så är Xantos-typen av brädor perfekt. här är BEE-manges nummer föresten: 0703492666 men han lägger nog in lite mer info imorn om inte nätet är för segt för honom långt uppe i norrland som han är just nu haha
    -nicke

• dude

Medlem
    28 juni, 2001 vid 20:47 som svar på: Träningstips?

helt rätt!!

• dude

Medlem
    28 juni, 2001 vid 10:25 som svar på: Vilken första bräda ?

en polare kommer snart sälja sin Bee med 135 liter. Det är nog en prefekt nybörjarbräda. Den kommer inte att kosta i närheten av den sju tusen citerade här. Det är nog en bra förstabräda! jag kanske kan ge numret till honom om du vill.
    -nicke

• dude

Medlem
    28 juni, 2001 vid 09:50 som svar på: Vilken första bräda ?

astro är det inge fel på. vad som helst du får tag på går bra. bara inte halkskyddet är dåligt som det ibland kan vara på bic astro rocken. det är vad som helst som gäller antar jag då jag antar du inte har för stor budget
    -nicke

Sida 125 av 139
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications