dude
Forumsvar skapade
-
Klockan ett på natten är det i alla fall bra vågor 😉

-
Hej igen ”Wind-lover”! Får man höra vad det blev för bräda nu i efterhand? Vilken storlek blev det och vad har du tyckt om storleken?
//Niklas
-
dude
Medlem29 augusti, 2009 vid 21:40 som svar på: Brädfrakt: Någon på väg från Öland, Haga Park till Stockholm idag eller så?Najs 🙂 Vi hörs!
-
91liters freestyle, 75 kg o 5.3 i 8-10m/s
-
Du är bara avundsjuk för att du för en gångs skull inte surfat sen i tisdas, en hel vecka!!! 🙂 🙂 🙂
-
Har inte Neil Pryde kortare master än 370??! Det är ju absurt, vem ”vill” köra med variotop idag? Dessutom, om man är en lättare seglare, vill man ju ha en mjukare mast till de riktigt små seglen, antar jag. Jag antar, utan att gå in och läsa på NPs hemsida att de kör med RDM för sina vågsegel.
Men hur är det egentligen i vågseglingsvärlden nu, gör alla tillverkare maststrumpor tillräckligt stora för även standardiametermaster? Jag läste precis, när jag gick igenom och slängde gamla tidningar, att just Neil Prydes folk sa att om inte seglen specifikt sys med mindre mastficka för RDM-master så ”kommer den större mastfickan att varautsatt för ’bakvindning’ och alltid vara sämre för en RDM än för hur en standarddiametermast fungerar i seglet”.
-
Det är lite besynnerligt det här med begagnatpriser. Jag kan tänka mig att eftersom nypriset på t ex brädor verkar gå upp, nu närmare 15000 kr för en ny bräda, så går begagnatpriset upp också. Lite som att det är inflation i själv kronans värde. Ja, jag skulle säga att det inom vindsurfingsverige de senaste, säg, månaderna definitivt har vart en rejäl inflation i den svenska kronan!
-
Tack för tipset Lars_K, jag kör redan timglasjoint i stället för tendon men vet inte om det gör så stor skillnad. Jag gillar dock innovationer och det skulle vara kul att testa denna också.
-
Den verkar suverän den här Shox ju. En sån kommer man kanske skaffa snart. Hoppas fler fabrikanter får igång grejer också så utvecklingen från de första årens prototyper går snabbt framåt. Fast det verkar inte vara så många andra vindsurfingfabrikanter som har hängt på Norths andra idéer.
Har North patent på sina innovationer? Hade vissa cykeltillverkare patent på dämpade framgafflar i början?
-
Det påminner mig att det är så mycket lättare att göra saker med lite tryck i seglet. Det ser ju ut som att de har det 🙂
-
Hur var det igen med dessa fenor? Var det inte så att de funkade sisådär i lägre farter (då de bara känns riktigt små och inte ger något grepp alls) och bättre i högre farter (då de stabiliserar väldigt bra)? För mig borde detta översättas till att de är svåra att få fungera i våra svenska förhållanden med typiska lägre farter på vågorna. Eller har jag fel?
-
Vad blir det för slags förhållanden på Kapellskär vid säg 12m/s ostlig vind? Jag har aldrig kört där men har ungefär vägarna förbi imorgon.
-
Quads är ju mycket mindre än single fins och därför skulle man ju kunna tänka sig att de kan ha en enklare konstruktion och är billigare. Det skulle ju förståss kunna vara tvärt om, om quads ska ha samma profil och då de är mindre kräver högre precision i tillverkningen. Är det någon som har ett hum om hur det skulle kunna bli med quads? Hur är det för ren vågsurfing? Är det alltid dyrare att köpa fler men mindre fenor? Hur skulle det kunna bli i förlängningen – ovan inlägg säger ju att det även i den rena vågsurfingen är relativt nytt med quads. Jo, quadsfenor vilka är mindre kan ju ha en annan infästning i brädan. Påverkar denna infästning på något sätt priset också?
-
5.3 o 91liters freestyle för 75kilo var super! Nu är man på G med vulcan igen 🙂
