Forumsvar skapade

Sida 120 av 156
  • eddie

Medlem
    17 juni, 2005 vid 11:00 som svar på: kite paket

Jag tycker det låter helt galet att ha en 16m2 som första kite. Fullständigt livsfarligt att vara ute med en sådan som gröngöling när vinden på 10 min ökar från 6 till 9 m/s.
    16m2 är dessutom en tråkig kite – Så det så!
    wink.gif

• eddie

Medlem
    16 juni, 2005 vid 13:27 som svar på: Vi skall antagligen börja med kite

Köp 03-or. De säljs billigt och är helt OK för en nyb.

• eddie

Medlem
    16 juni, 2005 vid 13:21 som svar på: Utlottning av Turbolauncher !

Svar till:

30% längre tid att rigga med en Northbar det låter ju inte bra Eddie jag trodde att dom systemen var lika varandra.

[/ QUOTE ]

Systemen är identiska (samma patent tror jag tom) och det tar längre tid.
    Du kanske skulle haft 8 linor… då hade det ju aldrig någonsin varit risk för trassel… Eller?
    smirk.gif

• eddie

Medlem
    16 juni, 2005 vid 13:11 som svar på: Någon som behöver nya blåsor till kiten?

Snacka med Surfers Paradise i Varberg – brukar vara serviceinriktade!

• eddie

Medlem
    16 juni, 2005 vid 13:10 som svar på: Finns det någon bra leash till bräda?

Lär dig bodydrag’a… Jag har själv använt ett ombyggt hundkoppel, men det är livsfarligt. Dessutom så vågar du inte ha ett spänne som aldrig löser ut. Vilket betyder att när du kraschar hårt så måste du likförbannat ta dig tillbaka till brädan. Så det är bara att träna.
    Långa slag, var försiktig i ”slagen” så att du inte tappar all höjd där.

• eddie

Medlem
    16 juni, 2005 vid 04:34 som svar på: Utlottning av Turbolauncher !

Fan klart att det är mer meck med fem linor… Det tar minst 30% längre tid att få ordning på grejorna tycker jag.
    Fast det gör inget för mina Rhino05-or är helt jäkla underbara… Gillar dem mycket!
    Patrikol – Anpassa längden på den linstump som sitter i draken, så slipper du mecka med bommen varje gång. Om det skiljer mellan olika storlekar alltså

• eddie

Medlem
    15 juni, 2005 vid 09:02 som svar på: Skåne – Onsdag – Vem kör var idag?

Fan vad sur jag blir på alla andra… Har ni inga andra jävla intressen eller flickvänner…??
    Piss…
    smirk.gif

• eddie

Medlem
    14 juni, 2005 vid 11:14 som svar på: Brassestol upphittad i Habo igår söndag

I’ll call U later

• eddie

Medlem
    14 juni, 2005 vid 10:16 som svar på: Brassestol upphittad i Habo igår söndag

Svar till:

Efter att ha sett stolen ”Live” vet jag att den är svår att ta miste på. Var har ni kaufat dem? Vill va lite copycat på just dem laugh.gif

[/ QUOTE ]

confused.gif
    Ehhh??

Lina… ring mig på 070-2196248
    Jag skall nog ut i em, men vet inte var. Den ligger iaf i min bil

• eddie

Medlem
    14 juni, 2005 vid 10:04 som svar på: Vad är problemet för EH ?

Svar till:

Jag läste för ett tag sedan att EH inte hade många blåsor som gått sönder och det är ju positivt. Jag har varit med om ganska många cabrinha blåsor som gått sönder, både den stora och de mindre. Så om någon säger att EH inte utvecklat nya system så har de ju utvecklas hållbara kites.

[/ QUOTE ]

Jag har också haft problem med Cabrinhas bladders

• eddie

Medlem
    13 juni, 2005 vid 15:00 som svar på: VW eller Van

Svar till:

10km/tim = + 1 dl/mil
    /Magnus

[/ QUOTE ]

Generalisera är bra… så lätt är det dock inte.
    Jag har hört att luftmotståndet ökar exponentiellt på en bil med dåligt luftmotstånd. En liten motor drar mycket mer per mil om du ökar från 120 till 130 än tex från 50-60.
    Min Jeep Cherokee (diesel) drar t ex nästan tre dl mer om jag kör 130 ist för 110.

• eddie

Medlem
    13 juni, 2005 vid 14:53 som svar på: Utlottning av Turbolauncher !

Svar till:

Vart slänger man den efter man launchat då? Är vinden offshore blir det väl på stranden (med risk att någon snor den), men är man ute på vattnet och launchar kan man ju inte gärna kasta in den (i motvind). Lite dyr för att använda som engångspryl va?

Nice try men inte hela vägen fram om man säger så…

/Fred

[/ QUOTE ]

Bara att plocka ut strumpan, sedan kan du ha den under våtdräkten!

• eddie

Medlem
    10 juni, 2005 vid 09:33 som svar på: Vad ska man fästa pads med för lim?

Jag använder bara kräm… säljs på Taboo – svider som fan, men tjejen blir glad

”Vill man vara fin får man….”

• eddie

Medlem
    10 juni, 2005 vid 09:10 som svar på: Vad ska man fästa pads med för lim?

Varför har man en vacumpump hemma?
    confused.gif grin.gif

• eddie

Medlem
    9 juni, 2005 vid 14:45 som svar på: Kitesurfing=brudmagnet ??

Försök inte att fundera så mycket Melker… Det klär dig inte. Gillade bättre dina tre-ords-meningar.
    grin.gif

Sida 120 av 156
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications