Forumsvar skapade

Sida 123 av 156
  • eddie

Medlem
    17 maj, 2005 vid 18:04 som svar på: 350d eller d70

Jag är nog inte tillräckligt bra på att fota för att avgöra. Bilderna blir fantastiska med min 350, men jag hade nog varit lika nöjd med en D70.
    Men jag tycker att 350:an är mindre och med det lite smidigare…
    Dessutom är den ju liksom lite mer ny och hot.
    *ler*
    Dessutom så är det några tusenlappar billigare…

• eddie

Medlem
    3 maj, 2005 vid 21:23 som svar på: 12kvm eller 14kvm?

Men när det har ökat med 1,5 m/s så blir de andra toköverriggade å då går du ut med din 14m2 Rhino…
    wink.gif

• eddie

Medlem
    3 maj, 2005 vid 21:17 som svar på: Gör man bort sig om man köper en Cab Black Tip

Min 12:a Blackip var en superdrake… Den är dock såld.

• eddie

Medlem
    3 maj, 2005 vid 21:14 som svar på: Kite kvalitet

Svar till:

Så länge det handlar om LEI/Tube kites spelar det nog mindre roll då det inte är annat än avancerade vindfång (detta är helt 100% sant). … vad gäller ARCs, som då är en vinge, har jag aldrig sett något som liknar ett veck eller annat i duken när dom flyger.

[/ QUOTE ]

Intressant att man kan ta höjd med dessa avancerade vindfång… *ler*
    Nä självklart fungerar både en LE och en foil på samma sätt som ett vanligt segel eller en flygplansvinge gör. Mao så är det av yttersta vikt att det inte finns något fladder eller veck som stör luftströmmarna. Spontant så känns det som att just ”kanalerna” på en foil borde ge sämre aerodynamik… just för att formen/ovansidans ”släthet” skiljer sig ganska mycket från en flygplansvinge. Eller?

• eddie

Medlem
    26 april, 2005 vid 14:25 som svar på: Nytt forum!

Kul att så många är öppna för nyheter…

”PV’n var väl en bra bil?”

• eddie

Medlem
    25 april, 2005 vid 21:22 som svar på: Kulor i Cabrinhas minsta bladder

Svar till:

Jag skakade den upp o ner så att kulan låg i hålet men det hjälpte inte, jag får testa till helgen igen. Ska nog bli vind fredag i Varberg

[/ QUOTE ]

Det är nog så att inte lufttycket blir tillräckligt stort i den minsta bladdern för att kulan skall tryckas fast ordentligt. Hade lite liknande fenomen på min Blacktip 12a

• eddie

Medlem
    24 april, 2005 vid 06:10 som svar på: öh…Rhino04 eller Rhino05?

Svar till:

Svar till:

Troligen har jag fått skit bakom bommen… Gick dock lite fortare i förrgår wink.gif

[/ QUOTE ]

Eyy Eddie, nöjd med Rhinosarna? Din granne är tydligen Rhino-sugen.

Hörde du gjorde en bra affär på Cabrihnorna… grin.gif

[/ QUOTE ]

Tsss… Vet du hur snygg du ä med näsblod…? *ler*

Jag behöver gå en kurs i vattenstarta en 5-linors. Efter senaste incidenten så har jag i alla fall förstått att man skall vara snabb att ”mata ut” 5e linan.

• eddie

Medlem
    21 april, 2005 vid 12:04 som svar på: öh…Rhino04 eller Rhino05?

Troligen har jag fått skit bakom bommen… Gick dock lite fortare i förrgår wink.gif

• eddie

Medlem
    21 april, 2005 vid 11:48 som svar på: öh…Rhino04 eller Rhino05?

*ler*
    Sa bara att drakarna var bra… 5e linan tar livet av mig.
    Tog 45 min att rigga… men fick upp den i luften till slut.
    smirk.gif blush.gif

• eddie

Medlem
    21 april, 2005 vid 11:46 som svar på: spinnaker tejp

Svar till:

Hmm spinnakertejp är överskattat .. har tejpat en genua med det o det sket sig ganska snart …

[/ QUOTE ]

Jag tror att duken på en genua är för tjock för att spinnaker-tape skall hålla. Blir inte ett vanligt segel liksom lite för ”halt” för att det verkligen skall fästa?

• eddie

Medlem
    21 april, 2005 vid 11:42 som svar på: ska nån till habo imorron??

Å jag är också där vid 1630

• eddie

Medlem
    21 april, 2005 vid 11:41 som svar på: öh…Rhino04 eller Rhino05?

Ett jäkla bottendrag i Rhino 05. Men supersköna drakar!!

• eddie

Medlem
    18 april, 2005 vid 10:55 som svar på: spinnaker tejp

Svar till:

Svar till:

och hur lagar man små hål i kiten med tejpen, skall man tejpa på båda sidor och låta det ligga i solen ett tag´.. tacksam för svar

[/ QUOTE ]
    Man bör sy revor på kiten hos segelmakare. Tejp släpper efter att ha varit i saltvatten och sol. Men det funkar bra ett tag om man bara rengör med sprit först. Men det kan gå upp.
    /DJ

[/ QUOTE ]

Jag har tejpat hål och gjort det seriöst… Höll utan problem fortfarande efter 1,5 år

• eddie

Medlem
    14 april, 2005 vid 18:37 som svar på: Spotguide över hela världen – någon som har adres

Ngn som kiteat i Marocko?

• eddie

Medlem
    14 april, 2005 vid 14:32 som svar på: Optimala kiteresemålet?

Okey… Låter bra för jag har varit där två ggr… bara kiteat den ena gången. Fullkomligt älskar staden och stämningen. Hur långt bort behyöver man åka? Har du namn på några byar och så?

Sida 123 av 156
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications