Forumsvar skapade

Sida 128 av 156
  • eddie

Medlem
    12 mars, 2005 vid 13:22 som svar på: 5:e lina!

Kul, speciellt med tanke på att Melker berättade för mig att Liftass kommer att komma med ett pro-rullsystem som gör att kiten själv kopplar loss sig från bommen och sedan rullar ihop sig när du kiteat färdigt för dagen. Stoppa ner den i bagen får du dock göra själv.
    Snacka om att tekniken går framåt.

• eddie

Medlem
    12 mars, 2005 vid 11:37 som svar på: Nikon D70, Canon 300D eller 350D

En sak till… borde inte priserna på nya 300D fullkomligt rasa nu när 350D har lanserats? Kanske slutar med att man köper en beg. för mer pengar än vad en ny säljs 2 veckor senare… confused.gif mad.gif

• eddie

Medlem
    12 mars, 2005 vid 11:27 som svar på: Nikon D70, Canon 300D eller 350D

Jag tror 350D finns till salu i affärerna nu… Bl a hos JME-data inte så lpngt från oss Patrik wink.gif
    Men det lutar nog åt en 300D. Det finns nämligen ganska många begagnade sådana ute på marknaden. Nikons D70 verkar dock ägarna hålla hårt i. Finns säkert en anledning till det? Vill du sälja din Patrik? wink.gif
    Vad det gäller minnen… vad skiljer ett Flash II minne från ett vanligt?
    Finns det något särkilt förutom ytliga skador på en kamera man bör kolla vid beg. köp?

• eddie

Medlem
    12 mars, 2005 vid 10:26 som svar på: Vegas eller Rhino?

Blir nog nya Northkites för mig… Hade i princip bestämt mig för Rhinos men det kanske inte är rätt för mig. Jag är inte direkt någon avancerad åkare. Samtidgt vill man ha det bästa.
    Rhinon är gjord för 5e-linan medans Vegasen kan köras som en 4-linors om man så önskar står det på hemsidan. Ngt som du Chrille kan utveckla?

• eddie

Medlem
    12 mars, 2005 vid 00:14 som svar på: Peter Lynn

Svar till:

Svar till:

Med detta menar jag >80 kg och vind < 6,5 m/s. För detta behövs en LEI om minst 18-19 m^2 för att det ska va skoj att va ute. /Urban. [/ QUOTE ] mindre än 80 och mer än 6,5??? grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif

[/ QUOTE ]

Min o Urbans mattelärare gick nog på samma skola… Undrar var din gick… Kellogs?
    grin.gif

• eddie

Medlem
    11 mars, 2005 vid 20:43 som svar på: bra å billig utrustning.

min 9a är i alla fall billigast… å min 12a… p min…

grin.gif grin.gif cool.gif

• eddie

Medlem
    11 mars, 2005 vid 17:39 som svar på: bra å billig utrustning.

2800 inkl bom

• eddie

Medlem
    11 mars, 2005 vid 16:36 som svar på: Nikon D70, Canon 300D eller 350D

Aha… Å jag som bara hade tänkt göra 5x5m bilder… wink.gif
    Eller inte…
    Bra då vet jag!

• eddie

Medlem
    11 mars, 2005 vid 15:36 som svar på: bra å billig utrustning.

Jag har tre billiga Cabrinha kites -03:or till Salu. Du får allihop för 9900 kr. Det är en 9a en 12a och en 17.
    Jag slänger också med en bättre begagnad sittsele – Simmer, samt ett schackel (400 kr nytt)

/Eddie 070-2196248 (alltid)
    eddie.sigvardsson@bmkab.se (vardagar)
    eddie.sigvardsson@telia.com (helger)

• eddie

Medlem
    11 mars, 2005 vid 15:11 som svar på: pics från Kuba

Vad är det för kamera?
    Kompakt?

• eddie

Medlem
    11 mars, 2005 vid 14:48 som svar på: Nikon D70, Canon 300D eller 350D

Inte ens vid anv av digital zoom?
    Eller förstoringar i efterhand?

• eddie

Medlem
    11 mars, 2005 vid 14:23 som svar på: 5:e lina!

Det ä en grab leach ni menar?
    *fattar*

wink.gif

• eddie

Medlem
    11 mars, 2005 vid 14:18 som svar på: 5:e lina!

Svar till:

Jo det borde väl funka jag har ju 5 e lina men inte använt det så mycket så därför så sågar jag det inte redan som vissa andra men förmodligen så har dom ju kört väldigt mycket med en 5e lina eftersom dom vet allt om den redan.

[/ QUOTE ]

Jag tycker att det är sunt att man försöker att hitta fel på nya grejor. Det blir ju annars lätt en osund hype. Man kan ju fråga sig varför flera stora tillverkare helt plötsligt har tagit upp den gamla idén med en 5e lina? Antagligen så är det väl att man vill ”hänga med”. Men det är ju så det skall vara när något utvecklas… Tillverkarna presenterar och användarna kritiserar. Det vore ju ganska trist om Steffoanierna bara satt och tog emot tillverkarnas nya ideér helt okritiskt. Att sedan Naish har en 5e lina betyder inte Patrik att du måste stå till svars för det wink.gif. Det har ju också North och Wipika, kanske Slingshot?
    smirk.gif smile.gif cool.gif

• eddie

Medlem
    11 mars, 2005 vid 13:22 som svar på: 5:e lina!

Bara jag som inte fattar?

• eddie

Medlem
    11 mars, 2005 vid 13:17 som svar på: Nikon D70, Canon 300D eller 350D

Novisfråga:
    Att det är 8 Megapixlar i 350D och 6 megapixlar i 300D spelar inte så stor roll va?

Sida 128 av 156
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications