eddie
Forumsvar skapade
-
Det bästa är att det inte finns några danskar som kitear på Jylland, så du får ha alla spots för dig själv!!
-
Igar var det en hel suveran kitedag. Det har varit 35-40 grader sedan jag kom, sa det ar ganska skont att vara pa vattnet. Shortyn har inte kommit till anvandning.
OTB maste vara det enda vandrarhemmet med pool..
Idag ar det annu ganska vindstilla, men vinden kommer om ett par timmar. Passar faktiskt ganska bra, det blev sent igar. -
Var det du som har gjort en mossa at Luca?

… till beachen (8 m/s) -
Yep, ser dåligt ut med vind…
-
Hur dags?
Mitt går 0710
(vad gör jag här?) -
… å hur mycket grejor du har med dig.
-
Hittade kvittot. Art nr är 14124002
Fast den finns inte i deras sortiment säger deras hemsida.
Den är välskyddad hela vägen. King Cobra har en likadan, fast nästan dubbelt så dyr. -
Svar till:
De flesta flygbolag har 20kg inkl handbagage som gräns.
Sen kan det kosta allt från 50:-/kg och uppåt. Golfbagar brukar få väga 15kg.
När jag flög med Brittannia senast så köpte jag till 10kg extra för 300:-
Mitt tips är se till att boardbagen klarar vikten och försök dölj handbagaget så gott det går bakom disken så brukar de strunta i att väga det. I slutändan så handlar det endast om vilket humör incheckaren är på samt vilken attityd man har själv.Har hittills aldrig betalat övervikt!!!
[/ QUOTE ]
Har aldrig hört om något flygbolag som räknar in handbagaget i de 20 kg. De flesta brukar tillåta 8 kg (sas etc) Luftwaffe har 10 kg, Charter brukar säga max 5 kg.
Maersk som jag skall flyga med har 8 kg, sedan betalar man 25 SEK för överviktskg om man har golfutr med sig. Ordinär övervikt kostar 40 SEK. Så det är all anledning att låtsas att det är golfprylar man har med sig. Fan så mycket smidigare än att ta med sig sin boardbag (som blir som en strut när den är fullpackad) -
Svar till:
Mackan – blev det något hugg på Lilla Helvetet? Själv la man sig med skam i tältet vid Tylösand….
[/ QUOTE ]
Själv är man ju glad att man la sig själv… Höll ju på att sluta galet på lördagsnatten *asg*
”spring då din fege fan”
-
Gör det säkert… så man kanske inte skall hälla i hela burken. *ler*
Äh va fan… skit i talken. Pudra rumpan efteråt!
-
Har en bladder där jag inte tror att kulan är riktigt 100, den klibbar liksom fast i gummitutan istället för att snällt ramla ner och hålla tätt. Lite talk kanske skulle göra honom mer foglig?
-
Pumpa hårt och ryck ut pumpmunstycket fort. Då hoppar oftast kulan dit den skall.
Har funderat på om man skulle hälla barnpuder i bladdern… Fast det är Stellans burk. Han blir kanske sur om det inte räcker till hans piffiga rumpa… -
Nu kanske man får ställa sig i skamvrån… efter att ha slabbat ner hela tvättstugan så hittade jag ett pyttepyttepyttelitet hål, gick inte ens att se det fastän man visste var man skulle leta. Det är i alla fall lagat.
Så det kanske inte bara var ventilen?
Eller så kom hålet till efter att jag gnuggat bladdern mot alla möjliga vassa föremål i tvättstugan *hmmm*