eddie
Forumsvar skapade
-
Svar till:
Om man ska åka till ett ställe på Jyllands västkust och kita vilket är det bästa stället? Bör helst finnas någon camping i närheten… Någon som har tips. Haka på. vi planerar att dra dit senare i vår…
[/ QUOTE ]
Jag har ett as-schysst tält. Stort…!
-
Hmmm
Jävla jobb som skall ta upp alldeles för mycket av ens fritid
-
Skicka ett mess på 0702196248 eller ett mail till eddie.sigvardsson@pnb.se
Jag är sugen att haka på…. men…. -
Håller inte med Pan. Jag formligen älskar min Pyro. Den ger mig möjlighet att kitea året om. Men jag kan säga att så fort vädret tillåter (april?) så kommer jag hoppa i våtdräkten. Gillar mer den närvarokänslan man får då… dessutom är det mysigare att bli havsblöt än kondensfuktig.
Surfers paradise säljer många snygga våtdräkter. De nya Neil Pryde dräkterna har gälar på vaderna… Det är bra!
-
Jag bodde utomlands ett tag. Många av mina kollegor skickade grejor med ”unackomaigned (skit i stavningen) goods”. Det är inte lika högt kilopris som övervikt. GAnska billigt var det har jag för mig. Det hela går ut på att man checkar in grjorna ett par dagar innan man skall flyga, men de flygs med samma flight som du själv. Problemet är ju kanske när man skall hem. Inte kul att checka in sina surfprylar 2 dgr innnan?
-
Svar till:
Ska dit om ett tag också, vad är det för botten där? Ska man ta med sig skor?
[/ QUOTE ]
Det ligger en hel del schyssta klubbar längs stranden… Fast jag tror inte man kommer in på ngt av de ställena utan skor. Så Ja ta med dig skorna!
-
Stellan och jag sticker till Ljunghusen kl 11.00
-
Jag tror inte ens att det finns…
-
Svar till:
Japp, och om man ”bucklar” någon stackars oskyldig strandflanör så kan det handla om miljonbelopp (han/hon bryter ryggen eller något annat otrevligt) = man är skuldsatt resten av livet. Baaaaaad!
/Kaj(Tech)
[/ QUOTE ]
Ni gör lite för stor grej av det här. Jag kollade med mitt försäkringsbolag. Har man en tilläggsförsäkring så gäller det för stulen eller bortttappad utrustning. I mitt fall upp till 35 000 kr. Vad gäller om man skulla skada en annan person så den blir invalid eller så. Så är det inte så enkelt som att man skulle få ett miljonskadestånd på sig. För att det skall ske så måste du bli fälld i en domstol / civilmål. Troligen krävs det bevisat att olyckan är förosakad av oaktsamhet. Ett ev skadestånd täcks troligen av din hemförsäkring. Så ta det lugnt flickor och pojkar.
-
Svar till:
Kör man fort så flyttas powerzone, det blir som om vinden kommer från en annan vinkel. Det är säkert därför det brallar i lite extra serru.
Men va fan bojs and flix därhemma, UNHOOOOOOOK!!! Det är dags nu.[/ QUOTE ]
Vad du menar är att fartvinden kommer ju rakt framifrån. Den verkliga vinden kommer från, ja just därifrån den kommer. Den vinden man surfar efter är ”den relativa vinden”. Ju fortare det går desto mer fartvind får man.
Med en segelbåt kan man lättare ta höjd när det brallar på… Men jag kan fanimig inte förklara varför. Med mitt resonemang ovan borde det vara tvärtom.
*förvirrad*
-
mp4
Vilket program anv man för att spela upp? -
Svar till:
Svar till:
Tillverka inte själv! Det finns ingen anledning att göra egna hemmagjorda säkerhetslösningar när ett färdigt paket finns för cirka en tusenlapp.
[/ QUOTE ]
Tycker det är larvigt att dom tar betalt för dom när jag hört att dom får dom gratis…. men typiskt för svenska försäljare att vilja tjäna en extra slant.
[/ QUOTE ]
Tokigt inlägg!
Förhoppningsvis fattar jag fel… men jag retar mig på när folk klagar på att företagare tar betalt för saker. Det är väl ingen som lurar/tvingar dig till att köpa något. Fram för fri företagsamhet, dock ner med priskarteller och annat skit.
Ooops vad jag blev politisk
-
Svar till:
Tror att jag kommer att köpa en X3a trots allt, har hört från många som lärt sig med hög-AR att det funkar bra…
Jag funderar på antingen en 14m2 eller 16m2.
Jag väger endast 61kg så skulle en 14m2 passa även för lättare vindar typ 5-6m/s?
Eller bör jag skaffa mig en 16m2 som första kite?Tacksam för svar, mvh.
/Isac
[/ QUOTE ]
Tror inte alls att du som de andra säger skall köpa en 16 m2 som första drake. Med en kite i midjan är det en jäkla skillnad på 74 och 61 kg. Närmare bestämt 21%.
Nä köp du en 14 först… bli bekväm med den. När du blir duktigare så kan du skaffa en större. Din 14 kommer då att bli en utmärkt ”mittendrake”.
Själv väger jag 72.. började med en 12. När jag sedan fick min 17 så kändes den stor som en ”buss”. Hade inte alls vågat mig ut i så stor utsträckning i början med en större. -
En annan fråga…
Med UDS kan man släppa bommen helt (eller delvis)?
Eller får man ”full de-power” i ett nafs då?
Om det är så, innebär det inte att man måste ”hålla i” draken med armarna hela tiden?