eddie
Forumsvar skapade
-
Så… så…. så farligt var det väl inte…?
Tyckte själv att det var lite kul… om än lite drygt. -
*ler*
Men vad är det man säger… ”Sikta mot stjärnorna för att nå trädtopparna”
-
Svar till:
Hej !
Jag har 2 stycken beg UDS system till salu.
0705 195990
michel@kitewest.se
[/ QUOTE ]
Skall man tolka det som dålig kritik?
-
Leachen fästs i Schackelkroken med ett vajerlås.
-
Testa internet… har hört att det skall finnas as-mycket info om olika grejor där.
-
Ingen mening att greja själv… det är köpt från kitegear.com
Men blev jäkligt impad av den enkla lösning för infästning av leachen. -
-
Svar till:
Finns shaklet i någon butik i Malmö?
[/ QUOTE ]
Köp riktiga grejor Stellan… Billigt skit kärvar när du behöver det som bäst. Wichard säljs på Gransegel på Limhamn (gästhamnen).
-
Nope… den skall Sofia ha som nybörjarbräda
-
Svar till:
Är det nåt att rekommendera. Fixar man att lära sig på en Black Tip exempelvis? Jag väger ca 80 kilo och har hyfsad erfarenhet från wakeboard, windsurfing och vågsurfing.
Man vill ju helst inte köpa grejer som man vill uppgradera redan efter några månader. Hur ska man resonera? Jag har kört kite en dag men fick aldrig någon koll på vattenstarten. Att komma upp på brädan däremot gick bra…[/ QUOTE ]
Bekymra dig inte för det.
Jag lärde mig på en BT12 m2 -03. Det är en underbart stabil drake. Lyder minsta vink. Det tog mig ca en dag att bli bekväm med draken.
En annan sak. Du skrev att du hade problem med att komma iväg. En regel som aldrig ngn talade om för mig:
Åk första metrarna mot draken… så du får upp farten. Sedan kantar du. Tog mig ett tag att begripa det
-
+9 ??
Var istan bor du? Intill värmeverket eller?
-
Då kanske man kan lugna sig med att jaga mindre drake?
Jag kör på med min 12:a… -
Jag väger 72 ungefär… så jag ligger alltså på gränsen. Kan förklara vara jag känner mig lite splittrad.
Men vad skall man satsa på om man skall ha en mindre kite?
9-10 m2 antagligen? -
Jäkligt intressant fråga.
Jag har själv en BT 12 & 17 (-03).
I början så kändes det som att 12:an var för liten och 17 för stor… som att man skulle haft en 14 för flest åkdagar. Men ju bättre man blir desto mer bekväm blir man med en större drake. Fast å andra sidan så känns 12:an för stor när det brallar på ordentligt. Att då köpa en drake på 10m2 känns nästan som att det ligger för tätt.
Så då skulle man ju haft 10 14 17… Jaja… I-landsproblem va?