Forumsvar skapade

Sida 146 av 156
  • eddie

Medlem
    14 februari, 2004 vid 15:33 som svar på: Lördag, Malmö, Ribban

Ring eller messa mig då:

0702196248

• eddie

Medlem
    14 februari, 2004 vid 14:22 som svar på: TABLAS NY HEMSIDA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag kommer nog att lägga en beställning. Men kommer nog att vänta tils strax innan sista mars.
    Hur lång leveranstid?
    Skulle vilja prova en bräda…. kanske nästa helg?

• eddie

Medlem
    14 februari, 2004 vid 14:16 som svar på: Lördag, Malmö, Ribban

Det är skäl nog… wink.gif
    Det finns ingen som skall ut i morgon heller ´verkar det som

• eddie

Medlem
    14 februari, 2004 vid 10:19 som svar på: Lördag, Malmö, Ribban

… ingen vidare entusiasm

frown.gif

• eddie

Medlem
    12 februari, 2004 vid 23:31 som svar på: Hur gör jag schakel….

Svar till:

Det har skrivigts mycket om detta men ändå… Jag har börjat göra 360 och leachen som är fäst i selen tvinnar sig naturligt vis. Detta kan ju avhjälpas med att bygga om med ett seglarshakel. Men nu har alla jag känner system med roterande leash så jag har inget hemmabygge att titta på. Jag kör en Naish bom och hur ska jag bygga om den för att få roterande leach. Gärna foto!!!

[/ QUOTE ]

Kolla:
    kitegear.com

• eddie

Medlem
    12 februari, 2004 vid 15:09 som svar på: laga reva i kiten?

Visst kan man göra så… Men sedan skall du bekymmra dig för din fula lagning framöver.
    Jag fick en 30cm lång reva i min BT17 i lördags. Lämnade in den på Gransegel i Limhamn i måndags, fick tillbaka den i tisdags. De har då gjort en proffslagning = sytt på en lapp i exakt samma färg, samt klippt bort den trasiga delen. Så man måste verkligen titta noga för att se att det finns några extra sömmar på kiten. Alltihop kostade 300 spänn och kite’ns egenskaper är som innan.

• eddie

Medlem
    11 februari, 2004 vid 13:44 som svar på: Launcha och landa kiten själv?

Tycker livet känns jävligt orättvist när vissa planterar draken i ett träd utan en skråma… medans andra av oss ”landar den” i strandkanten och får en 30 cm lång reva.

• eddie

Medlem
    11 februari, 2004 vid 12:08 som svar på: Dragkedja för att justera kitens egenskaper

Det är inte många som kör på det här hemma i Sverige. Men det beror väl på mass-hypnosen antagligen?

• eddie

Medlem
    11 februari, 2004 vid 10:31 som svar på: Kitesurfande Presidentkandidat

vad är det för lina som kommer från draken och fortsätter ner mot brädan?

• eddie

Medlem
    10 februari, 2004 vid 14:00 som svar på: Handlepass med schakel?

*tar av mig struten*
    tongue.gif cool.gif

• eddie

Medlem
    10 februari, 2004 vid 13:51 som svar på: Midje eller sittsele

Väljer man sittsele så skall man se till att den är avsedd för kitesurf. Om inte så saknar man handtaget bak, dessutom så är risken för slitage stor. Min Simmer sittsele är så utsliten efter Aug-Nov att jag inte skulle vilja använda den mycket längre.

• eddie

Medlem
    10 februari, 2004 vid 13:28 som svar på: Handlepass med schakel?

Hmmm… är det ”dumstruten” på för mig nu?
    Jag som trodde att ett Handle-pass innebar att man skall vara urkrokad?

• eddie

Medlem
    10 februari, 2004 vid 12:55 som svar på: Laga trasig kite i Malmö

Japp Suveränt!
    Mindre än 24 timmar tog det.
    De säljer Wichard schalkel och ”titan”-ringar etc. De tillverkar även rundslingor lämpliga för schackeln.

• eddie

Medlem
    10 februari, 2004 vid 10:21 som svar på: Laga trasig kite i Malmö

Hämtade just ut den hos Gransegel i Limhamn. Snygg lagning med två färger kostade 300 spänn. Det tycker jag var prisvärt!

• eddie

Medlem
    10 februari, 2004 vid 07:08 som svar på: kite i tarifa

Jag var därnere i sommras… det var där mitt intresse för sporten väcktes. Men jag var enbart en ”hang-around” då.
    I vilket fall som helst så är det en helt underbar stad… Bra party och hundratals kiteare!
    Inga direkta nybörjarförhållanden dock. Det blir fort djupt och skapliga vågor… Under den veckan vi var där så blåste det hela tiden.
    Kontentan är i alla fall att jag absolut skall tillbaka, denna gång utan att enbart häcka på stranden.

Sida 146 av 156
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications