eddie
Forumsvar skapade
-
Svar till:
Har en som läcker lite luft. Nån klok som gjort det innan?
Är det lätt eller?Henke H
[/ QUOTE ]
Har du inga lagningslappar så går det med bladder-duk. Jag har om du behöver… har lite vuklim om det skulle krisa också.
-
Hade du tomtedräkten på dig?
Skall ni med på en juldags-tur?
-
Okey… den aspekten funderade jag aldrig på.
Kan man på en ordinär modern handhållen GPS ställa ”uppdateringen” av hastigheten? Vi har en några år gammal sådan i båten… jämför man då hastigheten på GPS’en med loggen så varierar hastigheten rätt markant. Dessutom så har man ofta enligt GPS’en fortfarande fart trots att man ligger stilla.
Men det är kanske som sagt en inställningsfråga. -
Alla nyskapande idéer är väl kul.
Men det skulle förvåna mig som fasiken om det någonsin kommer att bli verklighet. Kraften i en drake på 20000 m2 är ju mycket mer än 1000 ggr större än en på 20 m2.
Föreställ er hur ”schakeln” skulle se ut på båten
Eller vad som händer med fartyget när drakjäveln far rätt förbi powercentrum utan att ”autopiloten” hinner med.
Nog jävligt att vara sjöman i handelsflottan utan sådana mastodonter…. -
Svar till:
Japp !
Vi har tänkt ordna ett vinter event med tävlingar etc till våren, plats ej spikad.. förslag på upplägg mottages..
Vi har köpt in några GPS:er för speed tävling..
/Mvh LarsÄr det inte lite vanskligt att använda GPS’er som hastighetsmätare?
Kanske inte spelar ngn roll… men en handhållen GPS visar fortfarande ganska stora fel (upp till 50 m)/Eddie – Gnällspik

[/ QUOTE ]
-
Svar till:
Nja nu var det nog termen slör inom seglingen som det refererades till men tack i alla fall ingen annan som verkar veta vad det är, inga gamla seglare här?
[/ QUOTE ]
Läns är när du har vinden rakt i ryggen. Du seglar alltså i vindriktningen.
Halvvind då kommer vinden från tvärs. Du seglar alltså 90 grader i förhållande till vinden.
Slör är ett mellanting av de båda. Vinden kommer alltså in (ca) 135 grader ”akteröver” -
Svar till:
JA JÄVLAR!!! Ser ju helt sjukt ut, hade trott det var fake om de bara visat uppstigningen men nu ser man att han släpper och trillar ner också. Galet ont måste han fått iaf, kan det varit 20 meter upp i luften? Hur fan gick det till termik?
Ändrar mig nog snarare 30 mtere
[/ QUOTE ]
Hörru… nu får du kolla igen… Termik??
-
Underbar dag!
Min bästa dag alla kategorier…. ehhh… ja det kunde iofs varit 29 grader och sol. Men åkningen gick som smort… Trots fyra timmars sömn… -
Svar till:
Southcoast locals är redan upptaget
hehe..
http://www.southcoastlocals.tk
Way to go!
[/ QUOTE ]
Måste berömma er för en jäkligt bra och innehållsrik hemsida… Keep up the good work
*s* -
Svar till:
Nån som seglat båda drakarna i stl. 17
Vad tycker ni ?
/Robert[/ QUOTE ]
Hej… Ser att du är från Rby. Var kitear man i de områdena… jag tänket mot K-hamn till?
-
Svar till:
Det var ngn som satte sin kite långt uppe i träden i Habo idag.. fick ni ner den? Den såg ut att sitta rätt högt upp..
[/ QUOTE ]
Men fy fan det var den bästa ”hang-time” jag någonsin sett på en drake…
-
Svar till:
Det tog mig en bra stund.. Men vad kul kite är nu då när man inte behöver gå.. Riktig roligt idag trots att det är lite kallt.. Kör ju vått. Men så kul. Känns ju värt all dom gångerna men gått i vattnet. Man lär väl traska fler gånger. Men ville bara dela med mig av åkglädjen. Hoppas ni andra i landet har lika kul som jag.
[/ QUOTE ]
Halloj Henke… Kan ju trösta dig med att så bra går det ibland. Sedan när man kommer ut nästa gång så är det inte ett skit som fungerar…
Skitsport!!
*ler* -
Underbart med människor som köper hela konceptet för att sedan köpa en image. Mitt tips till dig är att du går in i närmsta välsorterade skivaffär, lyssnar igenom allt för att sedan köpa det DU anser svänga bäst.
/JÅ
[/ QUOTE ]
Du… ännu underbarare är det med människor som lyckas leva ett liv i fullständig humorlöshet…
-
Håller helt med… Nu när man insett att man kanske inte är häftigast på ett internet-forum så har fan hela livet tappat mening.
Jag började kitea bara för några månader sedan, hittade till Steffo nästan samtidigt. Då var Steffo fullt av en massa nördar som snackade chicken-loops och brädmodeller hit och dit. Fan här skall man kunna röja upp ordentligt och verkligen bli någon tänkte jag. Så precis när jag hade hittat på ett as-coolt namn och skulle börja förolämpa folk ordentligt… så hann några andra före. Så nu är man förpassad till töntarnas, fjollornas och ”vi som väljs sist” meshörna.
Fan det är ju värre än när morsan tvingade en att ha manchesterbyxor och mössa på sig… Hmmmm… fan det är ju precis vad jag hade på mig i morse.
Nä stå på er!! Är det någon jävel som sticker upp… så hota den lille fan med stryk! Det hjälper… jag lovar!
Puss & Kram -
Aha…. den kommer inte i min låda pgr av ”reklam nej tack skylten”