eddie
Forumsvar skapade
-
Svar till:
Prova du Stellan och om inte du får några stora hål i din kite så kan jag ju prova sen
Ps Såg du Henke och mig i Malmö tidningen som kom i brevlådan idag? När vi Kiteade nere på Ribban.[/ QUOTE ]
KvP eller? bläddrade i SDS så simhuden mellan fingrarna nästan slets bort…
-
Svar till:
Svar till:
Jag har fått en massa bruna fläckar i det vita tyget på min Kite. Någon som vet vad det är – kan man ta bort det?
Mvh
[/ QUOTE ]
Det är de mörka fälten som färgar när man viker ihop den blöt.Mögel?Va har du fått det ifrån?[/ QUOTE ]
Vetefan vad du har för märke på din drake… men min Cabrinha är i alla fall tvättäkta…

Samma typ av fläckar uppstår på segel… de brukar oftast vara helvita. -
Svar till:
Jag sitter här hemma med ett halvt kilo oxalsyra och ska tvätta kiten med det för att få bort mögelfläckar… Men innan jag gör det vil jag veta om någon annan har erfarenhet av detta. En segelmakare tipsade mig.
Om ni inte ser mig på ett par veckor så är det för jag har hängt mig i resterna av min sönderbrända kite här hemma.
mvh[/ QUOTE ]
Staffan… jag hade aldrig vågat testa det. Tycker det låter starkt som fasiken. Det är skillnad på vanlig segelduk (Dacron) och spinnackerduken som används i kitear. Men å andra sidan, vem fan är jag att anmärka på råd från en segelmakare
-
Svar till:
Jag har fått en massa bruna fläckar i det vita tyget på min Kite. Någon som vet vad det är – kan man ta bort det?
Mvh
[/ QUOTE ]
Det är en slags mögelfläckar. Kontakta en segelmakare i din närhet. Han säljer rengöringsmedel för sådant…
-
Är man en mes för man längtar efter sin Pyro?
-
Megmax i Malmö säljer det du behöver…. ligger ”bakom” Sydsvenskanhuset.
Våtskor, handskar + en huva -
Svar till:
MFF har en pirat variant som är ganska fräck, gillar du inte MFF så kan du ju ta bort märket i pannan.
[/ QUOTE ]
Vadå inte gilla MFF… Förstår inte??
-
Å jag som tyckte att det var lite show-off när vi kiteade på Ribban idag mitt bland alla söndagsflanörer.
Hade nog blivit folkfest om vi hade kört nakna…
*funderar*
Eller kanske inte, med tanke på hur ”den” brukar se ut när man ålar sig ur våtdräkten. -
Ja, jag skulle inte våga sätta mig i en sådan.
Ser livsfarligt ut… speciellt med tanke på hur många ggr jag brukar ramla ur stropparna på brädan
-
Självklart skall man gå en kurs! Det råder absolut inget tvivel om det… Alldeles för mycket som kan gå fel om man inte gör det.
Dock hinner man inte lära sig allt under de få timmarna.En annan sak som jag märkt med mig själv är att efter ett par månader med draken – Det är då man börjar bli farlig för sig själv. Då går allt bra som fan 9 gånger av 10. Då blir man lätt kaxig och ”står på som fasiken”. Problemet är den tionde gången…
Gjorde en snygg vurpa förra lördagen och satte mig på en sten… Har ont i svanskotan – Troligen en spricka.
Oskönt är det med sittsele nuförtiden skall ni veta
-
De där betongpelarna är luriga som fasiken…. Har själv haft lite kontakt med dem. Jag hade tur (för det var inte skicklighet) att träffa dem med fötterna först.
Hoppas att det gick bra för dig killen…