Forumsvar skapade

Sida 152 av 156
  • eddie

Medlem
    12 oktober, 2003 vid 16:09 som svar på: Pyro

Hallo
    Ni gjorde en gruppbeställning på Pyros nyss… men jag var dum i huvudet och snålade. Men va fan, man måste ju ha en torrdräkt. Kommer att bli tokig av att se er andra ute på vattnet när jag står på land och fryser.
    Du (eller ngn annan) som vet om det är fler på G som skall beställa?
    ”Grupprabatt?” – Finns det?
    ”Generell rabatt för snälla skåningar”?

• eddie

Medlem
    12 oktober, 2003 vid 15:24 som svar på: Frustrerad !! Proffs hjälp mig!

*tar mig för pannan*
    Tycker ibland att ”eliten” här inne är lite kaxiga ibland. Ofta kommer svaret – Gå en kurs! smirk.gif
    Men du som skrev denna frågan… ¨Det låter fanimig lite farligt om du inte ens har koll på hur du skall få upp den i luften. Förstår inte hur det kan bli ett fel som gör att den inte vill flyga.
    När du är så grön så bör du hålla till där det finns mer erfarna kiteare som kan visa dig och ev rädda dig om så behövs.
    (Kunde inte låta bli)

• eddie

Medlem
    11 oktober, 2003 vid 09:51 som svar på: Det var rätt gött idag ändå..

Mustos seglarställ är outstanding. Skulle inte ge bort mitt för… ehh… allt smör i småland. Så jag antar att deras torrdräkter håller samma standard.

• eddie

Medlem
    10 oktober, 2003 vid 10:50 som svar på: Cabrinha bladder, vart köpa?

Om du inte får lagningen tät så kan det vara lurigt att hitta var den läcker… Doppa i vatten å saliv fungerar skitbra i teorin. Ehhh ja just det… Men får du inte det tätt, så lägg ingen tid på att leta. Klipp smala remsor av bladderduk som du vulkar fast som ”överlapp” på lagningen. Fatta du va?

• eddie

Medlem
    10 oktober, 2003 vid 10:45 som svar på: Det var rätt gött idag ändå..

Svar till:

🙂 Har köpt en musto-torrdräkt, men tack ändå..

[/ QUOTE ]

Kostade?

• eddie

Medlem
    10 oktober, 2003 vid 06:25 som svar på: vad har ni som kört ss fuel 17 att säga om den?

Svar till:

Mer botten drag i 17 men 15 går att jobba på ett helt annat sätt.. man kan börja köra 17 typ 1m/sec tidigare men man har ballare med 15.. enligt min smak.. men smaken e juh som Röööva.. klööva.. typ..

//Jake tha one and only snake
    http://www.kitepower.se
    Team Rööhööl

[/ QUOTE ]

Om man då… som jag:
    Väger ca 72.
    Har en 12:a innan (BlackTip)
    Är det för tätt med en SS 15m2 då?
    Har hört att den skall vara överjävlig även i lätta vindar. Eller rekomenderar ni en större drake för att ”täcka upp lättvindsregistret”??

• eddie

Medlem
    10 oktober, 2003 vid 06:16 som svar på: X-SHOOTER!

Svar till:

Svar till:

Svar till:

på vilket sätt? tung, dåligt grepp, långsam, bara ful?

[/ QUOTE ]

Kunde fan inte sagt det bättre själv. Men ärligt dom är inge bra -take a piece of advice från en som har vatt med ett tag…

[/ QUOTE ]

VAFEAN! alltid samma jävla tjafs så fort nån tycker till… Alla har sin egen åsikt; acceptera. Thats life utanför sandlådan.
    Jag fattar inte vart det här forumet är på väg, innan kite var lika stort som det är nu var det mest sköna ”down to earth” killar som hjälpsamt o repektfullt hjälpte o diskuterade… men nu blir det mer o mer en sandlåda.
    Visa lite gemensam respekt o tat lungt med hormonerna…

Kitemaster kan väl få utrycka vad faen han vill om en bräda utan att nån ska skriva en massa skit som om det var ett personligt angrepp.

surf-feelen dunstade samtidigt som dom som egentligen ”varit med ett tag” drog, o det var praktiskt taget när ni otrevliga, flash, ”wannabe a surfer” kiteare kom.
    skippa dagisfasonerna.

take a chill pill.

/E mad.gif

[/ QUOTE ]

En stor bamsekram till föregående talare… Hade jag varit lika bra på att uttrycka mig så hade jag skrivit precis samma ord…

• eddie

Medlem
    9 oktober, 2003 vid 18:12 som svar på: Cabrinha bladder, vart köpa?

kan du inte laga den?
    Jag hade ett megahål i min… Så lagningslapparna räckte inte till. PAN hjälpte mig (Tack!) med en bit bladderduk som jag helt enkelt vulkade över hålet. Dum som jag var så började jag arbetet med lagningen ute i ett blåsigt Habo. Men trots att lagningen såg förjävlig ut så höll den tätt och gav mig många sköna dagar innan Surfers Paradise fick fram ersättningsbladders till mig till en schysst deal (tack #2). Jag har mao lite bladder duk om ngn i närheten skulle behöva…

• eddie

Medlem
    6 oktober, 2003 vid 15:59 som svar på: Pyro till skåne

Kul med en intressant diskusion… Har varit ganska låg nivå på sistone crazy.gif
    Jag som inte har en torrdräkt tycker i alla fall att en av fördelarna med torrdräkt är att man är torr… ehhh nåja hyffsat torr, mellan passen… Vilket gör att man fryser mindre…
    /Eddie – som verkligen har slutledningsförmågan på topp

• eddie

Medlem
    5 oktober, 2003 vid 17:46 som svar på: Saknas – Pump och Kite Bag, HABO

Stellan, hittade du grejorna?

• eddie

Medlem
    25 september, 2003 vid 20:33 som svar på: Naish Sweden

Säljer de Taxfree? (Har de ett taxfree-block?)

• eddie

Medlem
    25 september, 2003 vid 20:32 som svar på: Slingshot 2004 mer info

Att alla bladders sitter ihop tycker jag personligen inte gör så stor skillnad. Men att de har gjort en riktig pump tycker jag är hedervärt…
    Otroligt att ingen har gjort det innan.

• eddie

Medlem
    24 september, 2003 vid 19:30 som svar på: Habo innan jobb tidigt på mornarna?

Innan jobb??
    Typ vid halvfem då??
    *ler*

• eddie

Medlem
    24 september, 2003 vid 16:03 som svar på: habo idag?

Antar att det var bra som fan… Kom inte loss från jobbet.

• eddie

Medlem
    23 september, 2003 vid 17:48 som svar på: Wipika NSK 8,5 kvm

Jag har nästan nyss börjat så du får ta mina råd för vad de är…:
    Jag skulle tycka att det är en för liten kite. Det kommer vara svårt att få drag nog för att du skall kunna lära dig vettigt. DVS om du nu inte ger dig ut när det blåser ordentligt… men då kommer du nog att tycka att det snarare känns obehagligt. Satsa på en större och passa på att träna när det blåser mindre

Sida 152 av 156
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications