eddie
Forumsvar skapade
-
Svar till:
eyy passa er annrs ska jag klappa er er på säften
Kitesen är skit inge lyft inge häng inge kraft, perfans för alla rövhål här på stäffo
[/ QUOTE ]
Antingen är jag för gammal, för trött eller för tråkig för att begripa det roliga… Fazt d bblir kansche roligaje å man stavvar sååå häär
*skakar på huvudet och kliar mig på knät* -
Svar till:
Kan jag inte säga här på stäffo
[/ QUOTE ]
*ler*
”Jag har en hemlighet… men får inte säga vad den är”
Är det bara jag som tycker att det är roligt?
/Eddie -
Var i Habo idag… Det var inte så många där…
helt sjukt byigt….
Måste pendlat mellan 2 och 12 m/s.
Hände flera ggr att kiten störtade pgr av ingen vind. För att senare ge mig en härlig men okontrollerad luftfärd på 10-12m. *suck**Lite mörbultad men jäkligt glad ändå*
-
Svar till:
Svar till:
Svar till:
Jag var emot bron från början! Jag har länge misstänkt det och nu är det bevisat enligt danska metrologiska institutet att medelvinden i Öresund har sjunkigt med 2,53 m/s sedan broskrället tog plats. Det fattar väl vem som helst att det skulle bli så. Det förklarar inte bara denna utan förra sommarens svaga vindar. Sydkraft tänker i en artikel stämma brokonsortiet på 25 miljoner kr pga uteblivna intäkter från vindkraftverken norr om bron.
Ja jag var emot den från början. Förresten är jag emot allt!/PGRT
[/ QUOTE ]
Otroligt dumt påstående… Öresund är stort och bron är liten… Nåja… Allt är relativt
[/ QUOTE ]
Som ni ungdomar säger ”Yooooo”. Mr Walker(Eddie) som seglare & nakenbadare borde du noterat alla Grågäss som häckar på Ribbersborg och bajsar ner pga att dom inte har tillräcklig vind under vingarna längre för att lyfta och flyga söderut för att häcka.
De är vana att som oss andra lyfta i motvind men det går inte längre. Allt är brojävlens fel… Allt är felGoa gubben
[/ QUOTE ]
*fattar till slut
*
Kom ihåg att jag är lite trög, begriper inte ironi så lätt…
-
Svar till:
Jag var emot bron från början! Jag har länge misstänkt det och nu är det bevisat enligt danska metrologiska institutet att medelvinden i Öresund har sjunkigt med 2,53 m/s sedan broskrället tog plats. Det fattar väl vem som helst att det skulle bli så. Det förklarar inte bara denna utan förra sommarens svaga vindar. Sydkraft tänker i en artikel stämma brokonsortiet på 25 miljoner kr pga uteblivna intäkter från vindkraftverken norr om bron.
Ja jag var emot den från början. Förresten är jag emot allt!/PGRT
[/ QUOTE ]
Otroligt dumt påstående… Öresund är stort och bron är liten… Nåja… Allt är relativt
-
20000:-
Det var billigt…. finns det inte dyrare… *ler* -
Tarifa är ett helt underbart ställe. Det finns massor med ösigt nattliv… Inte mycket utlänningar, mest spanska turister. Vilket jag gillade. Jag och en kompis bodde hemma hos en trevlig kvinna… inne istan. Det är ju några km till kite-spotsen. Så de flesta kiteare bor antingen på campingarna på beachen eller på hostel i närheten. Fast har man bil bor man kanske hellre i stan…??
-
Det problemet har inte jag eftersom jag inte luktar lika illa på kroppen som om fötterna… *asg*
-
eddie
Medlem12 september, 2003 vid 20:11 som svar på: Skåne – Ser ut att bli hyfsad vind imorgon lördagStellan”!!!
Fasiken vad jag glad jag blir att det inte kommer att blåsa… *ler* -
Svar till:
Nej, inte våtdräkten, men ett par flippisar som luktade onödigt mycket fotsvett. Det tålde de utan problem. Enda nackdelen var väl att även fotsvettlukten tålde en 40-tvätt utan problem. Därefter satt jag alltså med ett par sandaler som luktade fotsvett med en liten, mycket svag antydan till tvättmedelsparfym. De luktade ändå så mycket att jag lika gärna kunde slänga dem, så jag slände dem. I en tvättmaskin inställd på 60 grader. Det funkade!
Grejen är att fotsvettsbakterier av naturliga själ gillar temperaturer på runt 37 grader, så slänger du in dem i 40 grader, så tycker de bara att det är som 37 grader fast lite extra varmt och gött.
Nån dag ska jag nog prova ett tvätta mina våtskor i maskin, tror jag. Återkommer med rapport 😉/Rasmus
[/ QUOTE ]
Frysen kan funka mot dålig lukt…
-
Bladder limmet är för starkt… det kommer att fräta på tyget istället. Jag tror på vanligt textillim. Kan du inte hitta en snygg lapp att sätta över…?
/Skräddare Eddie
-
Såg att du fotade från bilfönstret….

-
Det var helt värdelöst…. tränade dock på lite hemgjorde trick. Typ ligga på rygg i vattnet och hålla kiten med bakvända händer…. Roligare än så blev det inte *suck*