eddie
Forumsvar skapade
-
Svar till:
Svar till:
1 m/s – Nordost i habo nu ????????????????????????
[/ QUOTE ]
20 min senare:
”8 m/s and increasing”Intressant väder

[/ QUOTE ]
Ytterligare 7 min senare:
4 m/s and decreasing -
Svar till:
1 m/s – Nordost i habo nu ????????????????????????
[/ QUOTE ]
20 min senare:
”8 m/s and increasing”Intressant väder
-
Svar till:
Det var jag som ”Kryssade” mellan betongpelarna. Vad jag sa var: ”Väldigt jobbigt med betongpelarna som är ivägen men man lär sig iallfall att kryssa”, på skoj.
För helvete dom står ju där och vad fan ska man göra. Ni som är så jävla erfarna behöver inte vara så snabba på att hugga på oss som försöker. Alla nybörjare är inte klantarslen. Tagga ner lite.[/ QUOTE ]
Stellan! Det jag funderar mest på är vilken tur de har som aldrig själva behövde passera nybörjarstadiet… Härligt att bara kränga på sig våtdräkten, upp med 16m2, och sedan kör man lite fräcka hopp…. Första gången!!!
Värre då för sådana som jag… som måste hålla på å träna och öva… *ler ödmjukt* -
Läste ditt inlägg igen… förstår nu att du ville hjälpa till. Trodde först att du ville klanka ner på mig som nybörjare…
Sorry för det! -
Nä styrlinorna var det inget problem med eftersom de var färdigknutna. Det var de-power linorna som gav mig lite huvudbry… men det är löst nu

-
Hey hey Mr Messerschmitter…. *ler*
Tror du jag är ”dum på riktikt”??
Jo jag har gått kurs…. Nä jag är inte dum i huvudet. men jag tänkte eftersom det här underbara forumet finns så är det ju jävligt smart att spara lite tid genom att fråga. Men eftersom du tog dig tid att skriva ett långt svar skall jag ju vara tacksam… även om jag redan löst det på egen hand (med bistånd av några trevliga själar i Habo
.
Thanks…
-
Härligt att 48st har läst min fråga men ingen har kunnat svara *asg*.
Provade dock på egen hand igår… 1st Time!
Blev nog rätt så bra… men tittade lite på andra bommar- de flesta har bara små stumpar till linor att fästa de-power linorna i. Undrar varför powerlock bommen har dessa långa linor? /Eddie – som eg inte förväntar sig ngt klurigt svar -
Behöver du verkligen blöta ner kardeborr-bandet?
För mig sköts det med automatik… *asg* -
Hmmmm, då har jag definitivt köpt en för stor… Närmare bestämt 12 ggr för stor…. *suck*
Med en sådan liten kite så måste man ha en bräda som är 6m lång antar jag
-
Kristian!
Kul! Jag slår en signal på torsdag, jag plannerar att åka till Habo vid 16-tiden. Hoppas det blåser…
-
Tänkte precis så… hösten kommer att vara mer blåsig än vad sommaren har varit – Såklart.
Plannerar att köpa ytterligare en kite till våren. Då blir det en större.