el_duderino
Forumsvar skapade
-
OlaNord wrote:Att klippa ut loggan var inte så lite nervöst och hyfsat motvilligt, tyckte att det skulle räcka med bilder. Men Severne ville annat av någon anledning.
’
Seglade inte 5.7 mer än en gång efter reklamationen, bröt jag handen i november under en tokig 4.2 dag. Sen vill ju inte den här jävla vintern ta slut, så det har vart lungt. Har fortfarande kvar 05:an hemma, fullt seglingsbar.
Har inte lidit så mycket, men lite förbannad har man ju vart.Men nu sitter jag på ett kartongnytt 06, så det var värt väntan.
hehe, ja då passade det ganska bra ju 😉
Själv så laga jag mitt hos gransegel och det verkar hålla bra,
dom bytte/förstärkte ca 1 – 1½ m av mastfickan så nu är den stark som bara den. Sömmarna är av betydligen bättre kvailtet iaf.. 🙂 -
OlaNord wrote:Oj, då kanske jag hade tur? Jag fick ett nytt S1 i förrgår. Tog iofs över 6mån efter det att jag reklamerat. Innan dess hade jag fått mastfickan lagad två! gånger.
Men Severne (genom Surfcompaniet) tog inte tillbaka seglet på det, utan på att loggan i fönstret började flagna. Vart tvungen att skära ut en bit av monofilmen och posta den till Severne. Sen var det bara att vänta…
Cred tilll Surfcompaniet som fixade det hela, efter lite trubbel så löste de det hela finfint.
Tycker det scenariot du målar upp låter allt annat än finfint…
Hade personligen aldrig pallat vänta 6 månader på någonting! -
Alltså, nu ska vi inte överdriva garantier och sånt, ligger man inte på så in i helvete så får man jack shit! Du får garanterat inte ett nytt segel, på sin höjd får du reparationen betald!
Jag råkade ut för just detta första månaden jag hade mitt segel, den va på f**thåret att jag lyckdes ÖVERTALA mig till att få reparationen betald.
Hur mycket man än har rätten på sin sida bla bla bla osv. så hjälper det inte mot tillverkarnas ovilja att stå för några som helst kostnader efter dom sålt sin produkt!För övrigt ska mitt förra inlägg tas med en smula ironi,
vem fan pallar rigga så? dålig kvalisort på mastfickan är just va det är!
………………….. -
Kvalitetsproblemen gällde framförallt att man inte får ordentliga riggningsinstruktioner. Man ska aldrig trycka genom masten nerifrån vad gäller Severne segel, pga den smala mastfickan så är risken stor att densamma spricker. Istället ska man snällt, lugnt & fint trä på segel på masten.
tyyyyyyyyyyp
-
Naish wrote:Och Jag Ska Få Sitta I Den!!
Glöm det, du får stanna utanför precis som vanligt!
-
Va kul att denna diskussionen satt igång lite,
har lite jag kan tillägga:1. Jag får in mina surfprylar I bilen, 245 freestyle inkl. segel å shit. Detta innebär att man eliminerar effekten av ökad besinförbr. pga tackräcke (med bräda).
2. Att den tappar halva sitt värde efter 3 år är inte så farligt som det låter, det får man räkna med när man köper småbil. Dessutom om man köper en bil för 300.000 som tappar 1/3 av sitt värde på samma tid så blir det 100.000 —-> dvs. en dubbelt så stor förlust.
3. Riktigt billig försäkring, beskattning, service,däck osv…
4. Ny bil innebär att man inte behöver besiktiga de första 3 åren = BRA!
5. SJUKT bra garantier med Vagnskade, nybil, lackskade 3 år samt rostskydd 6 år (mindre bra dock, men så länge kommer jag inte ha bilen) UTÖVER det ingår 3 års väg assistans 24H inom europa!
Allt sammantaget så behöver man inte bry sig ett skit de första 3 åren, det är bara tuta å köra. När 3 år gått så säljer man den och skaffar en annan bil.
Vad gäller kostnad för paketet så har jag annuitetslån (SEB 4%, 6år) där mina första inbetalningar ligger på runt 1700 i månaden. Detta innebär att jag betalt av halva bilen efter 3 år –> dvs värdeminskningen. Om man gör en jämförelse med min gamla bil (Fiat Tipo ’89) som drog 8-9 liter/100km (jmf picantons 5) och kostade kanske 5000 per år i reparationer samt bes. så blir det inte särskit mycket dyrare i månaden. Ca. 500 kr mer per månad (allt inräknat) och då ska man tänka på att jag har en NY bil! 🙂
Höll själv länge fast vid att jag aldrig skulle köpa nytt, men detta är ganska full proof och jag är fan totalomvänd! 😉 Så här i efterhand känns det nästan som man förlorar på att inte ha en ny bil (iaf en billig bensinsnål)…
jaja,
ni som inte gillar nya kan köpa min om 3 år! heheh -
Brrrrrrriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiisssssssssssssssss
-
För den drar bara 0.5 blandat å kostar under 100.000 🙂
-
Jester wrote:Dessutom får jag väl köra utanför Ringhals. Lär ju vara ett par grader varmare där…
Kastfall into H5N1 svan!
-
alexasu wrote:El_Duderino wrote:Alltså vafan är det för fel på er?
mycket.
😉
………………….. -
Jeppo_F wrote:Man kan ju gömma nyckeln lite smartare än på ett däck iofs…
Det brukar finnas massa bra gömställen på surfspotten, bara man letar lite. Under platta stenar, bakom stockar, under båtar osv. Så länge det uppfyller fyra krav är allt lugnt:1. Nyckeln syns inte. Inte så mycket i alla fall.
2. Man hittar den igen. Gräva ner den i sanden i Ringenäs fungerar alltså inte.
3. Det ligger inte redan en nyckel där.
4. Det är inte ett uppenbart pisseställe.Jag ser inte problemet. Iofs är nyckel till min Jävel-Opel inga problem. Tappar man nyckeln går det lika bra med vilken annan nyckel som helst, i eventuellt en skruvmejsel och i nödfall en vass pinne.
/jeppo
Stoppar jag min nyckel under en av de 2 miljoner stenar eller tallar som finns så minns jag fan inte det efter surfet!
4 timmars surf har ingen positiv effekt på mitt minne! -
Alltså vafan är det för fel på er?
Det är inga jättevågor i Pozo!Köp en vågis å gilla läget!!!!!!
-
ja det där nyckeldilemmat känner jag igen.
En smart biltjuv kan ju länsa 20 bilar en blåsig dag.
Att gömma nyckel på däcket är ju ungefär som att lämna bilen olåst!
Ta med sig nyckeln känns så där oxå, risken finns ju att man inte har den med sig upp igen!WHAAAAT TO DOOOO?!
-
Nej, S1 har bra drag bottendrag. Iaf enligt mina egna erfarenheter. Ganska stor buk på seglet, som jag antar bidrar till denna egenskap! Körde S1 5.7 förra året, för övrigt till salu på Köp/Sälj! 😉
