endy
Forumsvar skapade
-
Speed is all you need!!! För att säga det enkelt.
Jag är en ganska ung duckgippare och jag hade samma problem med att riggen blåste bort med vinden innan jag kommit runt.
Du går in i gippen som en vanlig gipp (hög fart) ungefär lite mindre än halvt in i svängen gör du segelduckandet, när du sen greppar på andra sidan försök ta så långt fram som möjligt och skota sen in med bakhanden för att få fart ur gippen, jag har ännu inte klarat det med mitt 7,1, som du förstår är mindre segelstorlek lämpligt vid inlärning
Lycka till -
Hejsaan!
Du verkar ha fått det lite om bakfoten med fenans betydelse, du ska göra precis som med segel, gå ned i storlek när det blåser mer, generellt yttryckt.
Det du upplever när du kör 4,5 är att brädan blir lite orolig pga det ligger ”ovanpå” vattnet och inte får grepp nog, detta kan nog inte avhjälpas genom att byta fena utan har snarare mer med brädan att göra, då det som det oftast gör när det blåser 4,5 finns vågor eller större chop.
Så vill du rokka loss i 4,5 är det bästa en mindre bräda. (Beror ju på vart du seglar) -
Tack för ditt långa och intressanta utlägg!!
Det ända som var lite smådyrt i sammanhanget var ju bilen, men det får man väl leva med…
Funkar det att åka i 2 eller 3 veckor oxå? eller är det onödigt dyrt då?
Får börja med danmark nu till sommarn, ni verkar hitta dit titt som tätt nu på våren, inte fel!Surfa lungt (eller inte)
-
Med risk för att sticka ut hakan och utan egna erfarenheter
så tycker jag att det verkar lite dyrt 
Borde man inte komma undan billigare genom att åka till säg Pozo där man rimligen borde få samma seglings procent, eller är seglingen så pass mycket bättre i Marocko eller vad är det som lockar??
-
Om detta inte funkar, försök 2 personer och ställ er på var sin sida och rucka upp och ner kraftigt, OBS stå på gräsmatta el dylikt om de skulle ”fjonga” loss och dra ner i backen (mindre kul på asfalt)
Man kan försöka hälla vatten emellan och/eller 5-56 el dylikt oxå… -
Stylish, hoppas den kan hålla undan rosten bättre än sina föregångare.
Mer läsning här: http://www.last-buss.volkswagen.se/ -
Försök att se om det finns någon annan motor med samma del, då borde du kunna hitta, finns en uppsjö av delar…
-
Vi får se till att fixa fram lite rejäla headlights och grymma strålkastare på stränderna!
-
Dels kan vissa freestyle brädor vara lite tröggippade speciellt med originalfenan som brukar vara rätt kort.
Och sen är de inte gjorde för gippar så man får gippa på så gott man kan.
Eftersom du tappar fart ut ur gippen kanske du ska försöka ta ut svängen mer och flippa seglet aniningens tidigare.
Jag fick ingen supersväng med min gamla TT-L, den nya svänger dock lite bättre Twister 117, prova olika fenor.. -
Jag har ganska nyligen gått över till en Np Wavepro auto och gillar den helt klart.
Kan kännas lite ovant i början men nu är det super.
Har provat nån annan midjesele oxå och den var skön den med, en Pro-limit wave
