fastforward
Forumsvar skapade
-
fastforward
Medlem24 november, 2008 vid 14:21 som svar på: Jakten på den perfekta surfbilen – 4 nya utmanare@gurra1978 517619 wrote:
Jag var inne på VW igår och hittade en bil jag aldrig lagt märke till förut. Grym kombi med sjukt stort lastutrymme. Denna bil kan man ju verkligen få plats med massor i och samtidigt ha den som familjebil. Den är så pass stor att det går att inreda den med lite ”husbilsprylar” och ändå inte ta så mycket yta från den som familjen kräver. Jag blev väldigt imponerad av den.
Att den sen bara drar 0,56 l diesel /mil är ju inte helt fel. Vilken bil.
Volkswagen Caddy Maxi
http://www.volkswagentransportbilar.se/page_8195.shtml
http://www.volkswagentransportbilar.se/page_12526.shtmlMånga märken har liknande ombyggda transportbilar, t.ex. Ford Tourneo Connect LWB
http://www.ford.se/ns7/tourneoconnect/toc_models/toc_toclx/-/-/-/-
Jag tror även några franska alternativ har varit uppe i den här tråden innan. -
Jo faktiskt, jag vet inte om det var E75 eller ännu mer bensin nu på vintern men det motsvarade 53 öre mer i skatt per liter hörde jag på radion förra veckan.
-
Jaha, inte nog med att ni har nära till Haga, ni ska ha lägst bensinpris också. Fy tusan va orättvist. 😛
-
Jag ställer upp, ska på ”middag” vid 15.00 så vid 14.30 kommer det att blåsa sautan. Någon som tar 12-14.30 så att jag får lite surf också?
-
Sluta kolla windguru nu för fanken argulander, annars blir det ingen vind kvar. 🙂
Jag funderar på Dalarö, ska på middag där i närheten sedan.
-
Eftersom det verkar vara lite tunt med tips från skåningarna så tänkte jag dela med mig av det jag kom fram till förra hösten då jag skulle rostskydda min bil i sthlm. Någon nytta kanske du kan ha av det.
A och O är att ha en rostfri bil från början, har du rost idag så måste det blästras bort innan och det kostar. De verkstäder som använder medlet Tuff Cote Dinol hävdar dock att det räcker med att smeta på något specialmedel på rosten men deras konkurrenter hävdar att detta är båg.
Annars verkar marknaden vara uppdelad beroende på vilket klet som verkstaden/bilvårdsfirman använder. Noxudol, Dinitrol, Tuff Cote, osv. Priserna är snarlika inom verkstäderna som använder samma klet. Det du ska kolla är vilken typ av rostgaranti du får efter genomförd behandling, vilka delar som behandlas på bilen och om det krävs regelbundna efterkontroller (och vad dessa i så fall kostar).
Jag fick priser på 7-10 000 för en komplett behandling. Detta för en rostfri bil. Det visade sig dock att jag redan hade rostskydd på underredet så jag kom undan med halva priset 🙂 på den Noxudol-behandling jag köpte (3500:- istället för 7000:-). En kostnadsfri komplettering efter 2 år ingick i detta.
Vill man komma undan billigare gäller det att man är händig eller att man känner någon som är det. Risken är dock större att man missar ett rostangrepp och täcker det i rostskyddsmedel på det här sättet.
-
Ehh, som jag förstår det har den inte några egna givare utan den plockar bara info från Foreca och visar på sin skärm. För detta krävs att den är uppkopplad mot en dator.
Varför inte surfa in på Foreca själv på datorn?
-
@Rasmus_W 510020 wrote:
Absolut. Därför har jag 9.7 som störst. Fast jag släpar inte alltid med mig det, och aldrig till Torö.
Fast en ensam 9.7 på topp känns också lite tveksamt – hur ofta är det man åker på en prognos som visade sig vara exakt vad man trodde? Jag tar iaf alltid med mig 1-2 segel större och mindre än vad jag tror att jag kommer att behöva. Nu kanske din 9.7:a klarar av ett riktigt stort vindspann men en fin övergång till 5.7 lär det garanterat inte vara.
Som med alla vindsurfingproblem kan också ditt lösas med att köpa fler prylar. Min 6.6:a och min 8.3:a är de segel jag använder 95% av gångerna i sthlm.
-
Haha klockren grabbhälsning när de går iland. Cribby ska high-five:a och Antoine vill ha en kram med ryggdunk – resultatet är någonstans där i mitten och det blir sådär jättepinsamt så att man dör. Classic 😀
-
5.7 som störst i Stockholm känns som önsketänkande tycker jag…
-
Blev en helt ok dag på Närlunda, solen tittade fram också. Körde 6.6 men strax över 7 hade nog varit optimalt.
-
Gäsp… vad är det ni säger, är det surf idag? Inte lika fint väder som förra söndagen men man får väl masa sig iväg då…
-
Klart du ska ha ett Challenger 9.8 – som av en händelse råkar jag ha just ett sådant till salu… 🙂
-
Jaha, funkar surfnet igen… Jag som precis kom hem från en massa timmar i Närlunda, bra tryck i 8.3
-
Smeta i neoprenlim i själva revan och tryck ihop kanterna mot varandra enligt instruktionerna. Låt torka. Smeta sedan på ett mycket tunt lager Liquisole ovanpå den lagade skarven och ett par mm på sidorna.
Neoprenlimmet är perfekt för att foga ihop ytor men det blir stelt. Är skadan runt knäet eller liknande böjligt ställe så spricker snart reoprenet runt lagningen istället. Liquisolen är lite flexig och ger en mjukare övergång till den stela lagningen.
Är det någon som vet hur man skruvar på korken på en Liquisole-tub förresten? Jag tycker jag skruvar på så mycket det går men tuberna är ändå helt genomtorkade till användning nummer två. Blir lite dyrt med en tub per reva…
