

george
Forumsvar skapade
-
Hade egentligen inte tid idag men skickade i all hast in lite startgas via luftfiltret men det var sammalika när jag sen vred på tändningen. nu hade jag inte tid att prova så mycket men skulle det vara bättre att skicka in gasen närmre insprutningen, tex. via vevhusventilationen?
-
Om det är vatten i bensinen måste jag då dränera hela tanken eller skulle det gå att koppla förbi tanken och gå direkt till insprut eller soppapumpen för att på så sätt kolla om det kan vara vattnet som är skurken?
-
Hade ruskigt dåligt med sås i tanken så jag fyllde på med 10l nypumpad bensin, så det hoppas jag att jag kan utesluta.
Startspray. Kanske men jag saknar förgnasre, sitter insprut på min fläkt. -
Det visade sig att kolven trots allt satt åt rätt håll, men efter en skruvabort-skruvadit operation kom oljetrycket igång igen.
Men lyckan varade bara över natten…fick precis ett samtal om att det varit inbrott i bussen:( -
Ja det ser ut att vara samma lika.
Tack för hjälpen! -
Jo den har ett spår i sig, kommer inte ihåg om spåret var närmre den släta kanten eller tvärtemot. Ena sidan är, som sagt, helt slät och jag misstänker att den ska ligga an mot fjädern.( den är iof. Sliten i mitten på den vilket inte stämmer överens med hur fjädern ligger an..) Andra änden är den skålad, eller iaf. Utborrad så jag var inne på att det skulle sitta en kula i den änden men det kanske är helt fel.
Jag provade att sätta kolven/ hyllas åt båda hålen men utan någon skillnad men det kan mao. Vara så enkelt som att prova igen? -
Nummer två finns ute sedan en tid tillbaka.
http://viewer.zmags.com/publication/50192322#/50192322/1 -
Med risk för att hamna lite väl långt ifrån ämnet, men är det någon som vet om det finns någon repp-manual eller liknande upplagd på nätet för just t3?
Har letat runt men utan större lycka. -
Danke!
JustKampers.com satte onekligen igång fantasinEdit: rätt ska vara rätt k
-
Har du kollat på wasteraswindsurfing.com ? Där kommer du nog hitta folk du kan åka med
Och så har du grannarna i Eskilstuna på eskilstunawindsurfing.seMen det är i princip omöjligt att boka in en Torö tripp flera veckor i förväg. Visst är det nice på Torö men det ska ju helst blåsa för att det ska bli riktigt lyckat.
-
Stressandet kommer ifrån att jag nyss gjorde en högst provisorisk lagning framtvingad av vindprognosen och hade planer på en permanent.. lagning med samma koncept.
Men att göra ett överlapp låter helt klart vettigt.Jag ger upp mina stressade planer, det är väl bara att kapitulera för att snabbt sällan är receptet för kvalitet.
-
Är Anders Bringdal fortfarande involverad i som segeldesigner hos Challenger även 2010?
-
Jag brukar använda citronsyra, det funkar riktigt bra.
Blanda det med vatten och tvätta med en svamp. Är brädan gul kan du låta det ligga på brädan ett tag innan du börjar tvätta så blir den vit igen. Har du massa ingrodd smuts kan du slänga på lite outspädd citronsyra på brädan det funkar som slippasta.Jag köpte citronsyra på färgaffären, 1kg för 90spänn, betydligt billigare än hos Ica.
-
Det funkar att segla i Västerås. Själv kör jag på en 100l bräda o det funkar fint.
Visst det är mälaren vi pratar om så det går naturligtvis inte att jämföra med A-viken, men på SV funkar södra björnön riktigt bra och på allt med nordligt i så finns är det Eskilstuna sidan som gäller.Kul att Rasmus W har sån koll på Västerås, vart brukar du surfa, jag har inte sett dig på Björnön?
//Jojje