getwet
Forumsvar skapade
-
Är det allvarligt om man slår ihjäl någon? Jag tänkte på om det finns förmildrande omständigheter, ja typ tillfälliga sinnesförvirringar, depressioner o så?
-
dr Masse;598148 wrote:Rejäl vinter följs av riktig vår. Alltid. Alltid. Så är det.
så – mitten av april. 14 känns bra. Så det säger vi.
Kollade in SMHIs tiodygns progg och undrar om vi ska omförhandla datumet för säsongstart på Fituna? 😡
-
Klang;601151 wrote:Alla pratar om att dra rigg… jag har inte haft upphalningstamp sedan -06… drar ni verkligen rigg när ni är ute på era 100-120L brädor? Eller är jag bara bortskämd med mycket vind här på västkusten?
Vill du komma över 30knop så kanske du även ska fundera på att hitta ett ställe som har bra förhållanden för att köra fort. Köra över 30knop i chop kräver en del… se om du kan få någon snäll själ att ta med dig när de ska till ett platt ställe som t.ex. ank-dammen eller TT. Sen är det ju mycket med vinden också, blåser det sunkigt så är det också ruskigt svårt att köra fort…
Jag skulle rösta på att du köper dig en beg. och lättseglad 80-90L slalombräda med bra fena, tar dig till ett plattställe när det blåser 12-13ms, och rockar loss. Det kommer att fungera med ditt nuvarande segel, köp nytt segel nästa år…
Nä, inget skrajsnöre här inte!
-
Avantslalom är nog bland det mest svårseglade jag kört i mina år, har haft 271, 268 och 276. 271 och 276 är dom svåraste om jag minns rätt. Riktiga lårbitare och i chopp är det svårt att hålla kvar bitarna på vattnet, men fort som fan går det!
Som några redan påpekat är de nyare brädorna betydlig mer harmoniska och kontrollerade än de hysteriska 90 talarna (en av flera anledningar varför många la av med slalom) och man vinner massor på att hoppa över de äldre. Min erfarenhet är att dagens brädor är betydligt hållbarare också, 90 talet och tidiga 2000 talare var så extrema med ultralätta brädor vars laminat kändes som äggskal.
Nyare brädor genererar med automatik högre farter just för kontrollen, framförallt om det är lite chopp. Iaf i den standardklassen som de flesta av oss här håller…….
-
Jester;600870 wrote:Jag sålde min Kia… För liten, och på tok för klen motor (1.0 eco). Kör nu en Renault Megane Sports Tourer, som jag är kanon-nöjd med. Den stora fördelen är att passagerarsätet fram går att fälla framåt.
Lägg av, det är du som är för stor:wink:
-
Visst är det en windsurfingklubb, kanske jag som slarvar lite med ordvalet, för mig finns det bara ett surf, windsurf!:wink:
-
Ekonomi Kia-Audi: 4-0!
-
Ozkar;599935 wrote:Snabb fråga om gasol om någon vet jag tror att jag behöver en sådan rund flaska för driva mitt kök men undrar om någon vet om man kan ha mindre flaskor finns ju en som är som en hockey puck i diameter ca 35cm hög undrar om någon vet om det är samma tryck så om de mindre går att ha eller tar de slut fort med en sådan ?
se bilden den som är längst till vänster??
Om du ska sticka iväg längre tripper utomlands så är det STOR tub som gäller. Ursvårt att få tag på gasol utomlands då dom har andra kopplingar.
-
Absolut! Eget forum, låter bra.
-
Det blir flytt så småningom Janne, men först ska studierna bli klara och med tanke på hur pass bra inlärningsförmågan på oss gamla gubbar är så lär det dröja…….
-
Kan bara påpeka att ni har en förbannat trevlig hemsida, snyggt jobbat Klagshamn!
-
Jag var snubblande nära den ironin i tanken men med jesper vet man aldrig.
Någon som har en ny förgasare till en Baotian 50cc förresten?
Behöver även två nya packboxar till drivhjul för en Grålle årsmodell 1949, kanske någon har? -
Men Jesper då, klart det handlar om wsurfing!
-
Klang;600411 wrote:Hittade ett filmklipp med Rappe… himla kul med lite svenska i världseliten… och vi ska dit igen… 2010 blir ett uppvärmningsår… 2011 skickar vi svenska slalom landslaget på VM och plockar medalj 😛
Har vi fler trevliga slalomklipp från tävlingar med Svenskar som rockar loss i världseliten? Gissar att det ligger flera VHS band i diverse hem som behöver digitaliseras…
Finns det någon som kan gippa då? 😉
-
Jag är en av dom som kör Kia Picanto, liten utanpå men obeskrivligt stor inuti. Med pass sätet fram urmonterat får jag in två slalom, tre segel samt bommar och master. kvar finns nu ytterlgare ett passsäte bakom föraren samt att det är fri sikt i backspeglarna. Anledningen till att det går in så pass mycket är att ”tvåan” i baksätet (den fällbara delen) är just bakom pass sätet vilket löser många problem. I många andra bilar är det tvärtom av någon korkad anledning.
Kia har nu släppt en högintressant ny bil, Kia Venga TD som är skattebefriad i 5 år och drar uberlite diesel. Tyvärr så sitter den tvådelade delen på fel sida men det får väl bli ett takräcke. Kika på den, riktigt nice bil faktiskt och det lutar för vår del åt en sådan…..
