gogga
Forumsvar skapade
- 
Fan vad jag ska vara bakfull imorgon   
- 
Nu blåser det ingenting så det är snedtändning. Inför kite session hemma hos mig just nu 
- 
Har tyvärr ingen vindmätare men det ser bra ut för våra 16 drakar. Fast det ser ut att ha lagt sig lite efter regnskuren. 
- 
Hur går det alla Locals? Det är ju perfekt vind! Ring när ni är på gång 
- 
Jacko ringer du mig kvart i 9 imorgon? 
 pözz
- 
Jag ska kröka ikväll men ring mig ändå imorgon bitti så får vi se om ni får liv i mig! Är riktigt sugen 
- 
Bra kan jag ju inte säga att det gick men det gick i vart fall framåt och det var jävligt kul! så det var ju alltid nått. Jag var precis nere i hamnen och kollade… vindstilla i princip! 
- 
Är det bara för mig som filmen hänger sig efter 2-3 sekunder? 
 Jag har alla codecen som behövs, och jag har bild i 2 sekunder och därefter bara ljud filmen igenom.
- 
jepp riktigt soft! Det kan bli bra imorgon mellan klockan 8 och 14 också(enligt windguru mellan 6,1-7,1m/s). 
 Men man kommer ju vara bakis som faen!
- 
Jag kan inte hjälpa att jag köpte en drake som älskar vatten  
 Nej men ärligt tack ska du ha, det var riktigt schysst!
- 
Vi kan förresten sova jäkligt länge imorgon för det blir ingen vind på hela dagen… Bara att hoppas att DMI har fel(vilket inte skulle vara första gången)!   
- 
Vi fick en timme på kvällen sen som var riktigt bra! Det roliga var att när Erik tog upp sin drake dog vinden   
- 
Svar till: 
 Låt oss før enkelheten sæga 72 km/h (vilket då ær 20 m/s) och att gravitationsaccelerationen (g) ær 10 m/s^2. På klassiskt høgstadiemaner tænker vi oss att den potentiella energin omvandlas till rørelseenergi. 0,5*m*v^2 = m*g*h 
 ==> h = (0,5*v^2)/g = (0,5*20^2)/10 = 20^2/20 = 20 m[/ QUOTE ] 
- 
Pallar man? När drar det igång? 
- 
När ska vi ta tag i NL design?