Forumsvar skapade

Sida 100 av 154
  • gurra1978

Medlem
    14 januari, 2005 vid 17:07 som svar på: Film: Stenstranden_050113

Det är vad jag anser vara en bra kortfilm om en vanlig vindsurfingdag. Skönt intro som fångade den långa vägen till surfet. Bra musik och klipp. Kul med små intervjuer av seglarna och deras snack på stranden. Det saknades kanske bra segling men det får vi skylla på kylan (satan vad kallt det var alltså) och seglarna, bland annat jag själv. Min bakåt var ju inte direkt bra så här när man ser den på film. Hur som helst så har denna film bra många sköna effekter som man inte tänker på första gången man ser den. Jag gillar alla kommentarer och hur låtarna fadas fram och tillbaka. Dessutom så gillar jag hur låtarna time:as i filmen. Lyssna bara på texten när mazdan gnisslar iväg: ”you need lubrication” smirk.gif Sen är det såna där smådetaljer som flisans (läs min tax) spons av Chinook. Ni kan förövrigt köpa reklamplats på hennes hundtäckte tongue.gif Dessutom gillar jag även slutet med lite stillbilder i filmen. Det ger ett jävla lyft. Om du hade en grymmare filmkamera skulle dina filmer bli svårslagna anser jag. Dessutom ska man ta hänsyn till att dagen som filminspelningen skedde på var igår. Så att redigera allt filmmaterial och få ut den på nätet på under ett dygn är starkt jobbat. Nu kanske jag är lite partisk men jag tycker verkligen du är duktig på att göra film.

• gurra1978

Medlem
    14 januari, 2005 vid 16:33 som svar på: Dr Ding eller liknade i järnaffärer

Biltema epoxi-kitt är billigt och skitbra. Jag använder den varje gång på Torö. Min brädan börjar bli ordentligt omplåstad nu. Köp Biltemas grejor!

• gurra1978

Medlem
    14 januari, 2005 vid 11:12 som svar på: Ytterligare en Torö tråd.

Berätta mer om AB+ brädorna på Skidsport. Vad finns det för modeller: volym, vikt mm. Vad kostar det? Finns det bilder?

• gurra1978

Medlem
    13 januari, 2005 vid 20:40 som svar på: Ytterligare en Torö tråd.

Svar till:

Denna bild är ju bra skoj! Undrar just hur detta slutar… 🙂

[/ QUOTE ]

Små spolningar väcker också starka känslor. Det måste vara det kalla vattnet som påverkar oss på ett eller annat sätt grin.gif Jag är dock stolt över serie som jag tog då det visar vilken frustration många kände på slutet då kylan tog ut sin rätt och ingenting fungerade. Jag avslutade ju min dag med 2 försök att komma ut och en knäckt bom shocked.gif Sen gav jag upp.

140.jpg
    141.jpg
    142.jpg
    143.jpg
    144.jpg
    145.jpg

• gurra1978

Medlem
    13 januari, 2005 vid 20:31 som svar på: Ytterligare en Torö tråd.

Det fanns ju andra som också var ute på djupt vatten. Efter en skön liten vågridning och snygg exit väntar annat.
    128.jpg

Ajaj, ett vitt skum kom farande.
    129.jpg
    130.jpg
    131.jpg
    132.jpg

Och som vanligt slutar det såhär smirk.gif Detta läge är fan farligt på Torö när man är långt från sin utrustning. Som tur var fanns Niklas på plats och tog emot laugh.gif

139.jpg

• gurra1978

Medlem
    13 januari, 2005 vid 20:27 som svar på: Ytterligare en Torö tråd.

Svar till:

Jag försökte få in ett av dina fotografier Niklas, men lyckades inte se ”anonymtest” längre upp – hur gör man

[/ QUOTE ]

Du måste högerklicka på bilden, och ta egenskaper och kopiera adressen. Den slutar ju på jpg och inte html. Där har du dit fel.

• gurra1978

Medlem
    13 januari, 2005 vid 19:41 som svar på: Ytterligare en Torö tråd.

Du var snäppet snabbare än mig där dude grin.gif

• gurra1978

Medlem
    13 januari, 2005 vid 19:40 som svar på: Ytterligare en Torö tråd.

Svar till:

Jag tror vi fick med den spolningen på kort, här börjar det:

[/ QUOTE ]

Nej, det var inte den. Den vi snackar om såg ut så här. Jag ber om ursäkt för att jag bara stod och garva på stranden och fotade som en dåre. Förstod först när dr Masse sprang till the rescue att du var rätt trött blush.gif

024.jpg
    025.jpg
    026.jpg
    027.jpg
    028.jpg

Sen kommer mördarvågen och äter upp Erik smile.gif frown.gif
    029.jpg
    030.jpg

Men det var fina vågor som tog dig.
    031.jpg
    033.jpg

Sista bilden i den serien. Sen var jag tvungen att sluta garva och fota och springa dit.

034.jpg

• gurra1978

Medlem
    13 januari, 2005 vid 19:31 som svar på: Ytterligare en Torö tråd.

Vad håller Erik på med? Blir man snurrig i tvättmaskien eller?

016.jpg

• gurra1978

Medlem
    12 januari, 2005 vid 20:11 som svar på: Torö torsdag fm

Kul att se så många i januari. Vi kommer nog bli typ 11 st då laugh.gif

• gurra1978

Medlem
    12 januari, 2005 vid 15:55 som svar på: Torö torsdag fm

Jag + 2-3 kommer. Ska försöka rigga i soluppgången vid Stenstranden. Vi syns.

• gurra1978

Medlem
    11 januari, 2005 vid 18:06 som svar på: Endabräda typ JP FW 86L ? någon som provat?

Jag har en Fanatic Goya Freewave 95 liter 2004. Den är verkligen bra. Den har tidig planing, funkar jättebra i vågor (körde med den på Torö THE BIG DAY) och skön i luften. Jag tycker det är en klockren enda bräda. Jag väger 78 kg. Den går att dra rigg på och är stabil i vattnet. Jag har även provat 85:an. Även den mycket skön men lite ”svårare” att slå på eftersom den är 2 cm smalare. Men om du vill ha mer vågsegling så tror jag den är bättre.

• gurra1978

Medlem
    11 januari, 2005 vid 15:18 som svar på: Speedkungar och GPS-mätningar

Jag är väl ingen speedkung men jag försökte i somras och kom upp i 28,7 knop på sjöbrisen med Hypersonicen. Det är inte mycket att skryta med men det kändes snabbt på brädan iallafall. Får se vad man kan åstadkomma 2005.

• gurra1978

Medlem
    11 januari, 2005 vid 09:33 som svar på: Bilder från Torö 050109

Hjälm är verkligen bra på Torö i tuffa förhållanden. Man har ju inte mycket att säga till om när spolningen är ett faktum. Sist blev jag nedtryckt under seglet och huvudet slipades mot stenbotten kanska länge. Det kändes inte ens men utan hjälm hade det inte varit så trevligt.

Angående flytväst så är det mest en säkerhetsgrej när det är så här kallt i vattnet. Visst är den ivägen vad gäller rörlighet på vågen (inte så farligt mycket dock men ändå) men det finns såklart fördelar. Den ger skydd mot slag, underlättar vattenstarter (bra att inte vara i vattnet överdrivet mycket i kyla) och ger förvånatsvärt mycket värme.

Slutsats: På Torö kan det vara smart med något slags skydd i brutala förhållanden.

20050109%2011.19.16.jpg

• gurra1978

Medlem
    10 januari, 2005 vid 19:48 som svar på: Stockholm på onsdag.

Jag siktar på torsdag om prognosen håller i sig. Nu är man såld på Torö föralltid. Måste rida fler vågor cool.gif

Sida 100 av 154
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications