gurra1978
Forumsvar skapade
-
Rundar en sten, fan vad iskallt
Ser fram emot filmen fjant.

-
Ja, det var nog den absolut bästa dag jag någonsin varit med om i Sverige. Shit vad grymt det var. Den där framåt är snygg, synd bara att jag inte fick med din första som var bra mycket bättre och HÖGRE!

-
Så här går en spolning till. Jag demonstrerar:
1. Redan här är jag körd

2. Shit, detta kan bli svårt

3. Nere för räkning.

4. Borta.

5. Sen är det uppspolad på stranden som väntar.

-
Jag har aldrig testat torrdräkt men tycker det verkar rätt onödigt. Nu har jag kört mycket segling på östkusten i vinter (vi har väl några grader kallare i vattnet än västkusten) och jag har en Neilpryde 3000 5/3 och under den en shorty på 0,5 mm. Det räcker långt men jag tänker köpa en chillwear (1mm) att ha under istället. Det är nog en grym kombination. Det enda som skiljer på 5000 och 3000 dräkterna är väl egentligen bara ett tätare system i nacken vad jag förstår. Det tycker inte jag är värt 1200 kr extra. Då köper man ju hellre ett underställ från surfbutiken.nu för 695 kr så är man varmare och kommer undan billigare också.
-
Bra film med skön musik och en duktig vindsurfare. Vill se mer!
-
Vi lyfter från Sveriges huvudstad kl 09:00 och beräknad landning på Torö stenstrand beräknas till 10:23

-
Tjena Petter!
Jag antar att det borde stå:
Stockholm imorgon söndag
Hur som helst så sticker jag + 2 andra till Torö. För min del blir det stenstranden och stark sideshorevind men du kommer få sällskap av en i kärringviken iallafall.
-
Torö var svårseglat i början. Ingen bra vind på stenstranden och stora vågor (som vanligt) gjorde det oerhört svårt att bara ta sig ut (som vanligt
). Sen vred det mot väst, blev nästan rak sideshore och vinden ökade. De blev helt enkelt skitbra segling i vågor men skönt tryck i. Sen att jag pajade brädan, fenan, maststrumpan och benet hör till vardagen efter ett surf på Torö Stenstrand 
-
Kom precis hem från jobbet (började 06:00)
. Nu hinner man ju köra lite. Jag och Filip drar till Torö strax. Vi syns där. -
Tjena Tommy
Det var längesen man hörde av dig. Jag orkar inte dra till Torö på fredag (jobbar) men kommer nog åka dit på söndag. Det verkar kunna bli bra då också, men vi får se hur det utvecklar sig. -
Intressant läsning. Jag har mycket att lära. Brukar bara surfa utan att någonsin tänka direkt på vad jag gör. Men det där med händerna ihop upp på vågen låter ju instabilt. Kolla Angulo himself, det verkar ju vara rätt brett. Eller gör han fel

-
Jaha ja, det var nomineringar och inte röstningar. Jag nominerar de tre ovanstående då

-
Jag vill rösta på följande med motiveringarna:
Nr 1:
Väddö 2004-09-08 av Frippe75
Sanslöst bra kvalitet, bäst hitills. Oerhört bra intro och filmen fångade verkligen kaoset under årets brutalaste dag på Salnö. Filmen kändes helt klart proffesionellt gjort.Nr 2:
Stenstranden 040913 av philippos
Denna film har bra klipp, bra musik och visar tydlig brutala Torö och den hårt rippande gamla brandmannen som är så oldschoold grym.Nr 3:
En kul liten film.
Ville nästan sätta denna som 2:a men egentligen är filmen inte alls märkvärdig med klipp och handling men det har ju sån skön känsla pga headcamen. Kunde varit lite mer hardcore dock.Som bästa långfilm (den enda?) och bästa titel röstar jag på min egen ”WipeOut, Eastcoast to Westcoast”

-
Nu tog jag bort filmen, bara så ni vet. Ni får vänta tills de kommer till Sverige i vanlig sen television ordning.